• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • gutebrud10

klurigt det där, tror inte att vi behöver bekymra oss då svärföräldrarna antagligen kommer att boka (och även betala, hoppas jag) hotell, när svågern gifta sig blev de ivägskickade till ett hotell som föräldrarna bokat.
    Dock tänkte vi försöka lägga ut lite hintar om viket hotell vi vill va på så får vi se sen.
    Jag har nog mer bekymmer om natten innan, precis som någon annan skrev så har jag oxå väldigt svårt att sova om jag ska upp tidigt och det inte är i min egen säng med sambon brevid.

Blev överlycklig då jag ställde mig på vågen, har gått ner 2kg utan att egentligen gjort så mkt, går en promenad innan frukost och har dragit ner rejält på onyttigheter.

• pettan

Nu börjar det rulla på! Har precis beställt klänning till den andra tärnan (hade lite panik ett tag då rätt storlek hade tagit slut och de skulle inte få in den igen) Så nu är det fixat! (Är den turkosa i galleriet) Och så har min mamma fixat 4st tjejer som ska hjälpa till med vår buffé!
    Känns skönt att äntligen få lite mer klart! Kändes länge som vi hamnat i ett döläge!
    Snart kommer m2b hem oxå, då ska vi skicka iväg hindersprövningen och beställa ringen!

• Rapsbrud

Här är en till som har svårt att somna på kvällarna, särskilt sen efter vi började planera bröllopet! Är alldeles för mycket tankar och idéer som snurrar i mitt huvud när det är dags att sova. Kommer nog vara alldeles för pirrig och förväntansfull för att kunna somna kvällen innan bröllopet...

Gutebrud: Då har du ju ändå gjort en del ju, kul när förändringar ger resultat.

pettan: Skönt när fler och fler pusselbitar faller på plats ju. Bra att du fick tag på tärnklänning i rätt storlek!

• Ananias

Gutebrud- jag bävar för att någon ska göra så med oss med =) boka o skicka iväg oss..för jag vill verkligen sova hemma så ja skulle bli skitbesviken. .. Får nog uttrycka det tydligt att det ska bli såååå skönt att sova hemma=)...så ingen gör det=)

Men det är ju supernice för er som vill det o få det=)

• Ananias

har bestämt ring idag =) det passade klockrent ihop med min förlovningsring!
    skönt..ska bara beställa någon dag, gjorde inte det idag, ville käönna efter lite först=)
    www.schalins.se/sv/show_item_Type.asp&serieID=10&itemType=2

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-01-30 13:29:20 följande:
    har bestämt ring idag =) det passade klockrent ihop med min förlovningsring!skönt..ska bara beställa någon dag, gjorde inte det idag, ville käönna efter lite först=)www.schalins.se/sv/show_item_Type.asp
    Är det den första ringen du ska ha? Såg att länken var likadan vilken av ringarna man valde nämligen...
  • Martinaa

*BRIDEZILLA-VARNING START*
    Igår skrev jag alla adresserna på kuverten och satte på frimärkena. När jag var klar satt jag bara och kladdade lite med samma penna på ett "kladd-kuvert" och insåg att jag kunde skrivit mycket finare. Jag skrev på kuverten med min vanliga handstil, som inte är speciellt vacker kan tilläggas, och när jag nu testade med lite finare skrivstil så såg det inte så dumt ut. Varför skrev jag inte så på kuverten för?? *irriterad* Det är NÄSTAN så jag skulle vilja köpa nya kuvert och skriva om dem, fast så bridezilla får man väl ändå inte vara...
    *BRIDEZILLA-VARNING SLUT*

• Ananias

Martinaa- ja det är den som kommer upp i bild först...utan att man klickar sig vidare..Passion glimma

• Ananias

Någon här tippsade en gång förut om en bh på lindex tror ja det var som skulle va populär bland brudar!
    Minns någon vilkend et var?

• snuttfia

Jag glömde att köpa frimärken idag när jag var och handlade! Skulle ju få iväg inbjudningarna nu och så glömer jag det... Är visst ingen vidare blivande brud inte... hur kan man glömma sånt. Ska iaf skriva färdigt kuverten i kväll tänkte jag. Ska skriva med finaste stilen *retar Martinaa lite* :P Måste hitta en bra penna...

Hittade ett par rosa pumps igår. Fast de var mer tuggummirosa än knallcerisa som jag vill ha dem. Annars var de perfekta med inte så håg klack. Lite spetsigare och blankare än jag egentligen gillar, men hittar jag inte några andra får det bli dem. Tack vare Martinaas tips till bluebride om Haléns hittade jag där en snygg väst med kravatt till lilleman. Dottern ska få den här underbara kreationen har vi bestämt, kolla baksidan, såååå söööööt:

www.wedding.sh/fgdn0069-p-10317.html

Ska försöka hitta alla adresser nu, blä, det är tråkigt!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4