• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • ar100522

Har funderat på det här med bröllopsnatten. Såg ett bröllopsprogram på TV och där rekommenderade de att inte ta ett fint, dyrt hotell för att det är roligare att vara med på festen. Vi har bokat hotell men jag är inne på att avboka för att åka helgen efter istället. Jag betalar dyrt för bröllopet och bjuder mina bästa vänner för en ordentlig fest - som jag inte vill missa. Vad säger ni? Är jag tokig?

• Martinaa

ar100522:
    Jag förstår resonemanget, att inte betala för dyrt för att man hellre ska stanna på festen länge. Men jag tycker man kan unna sig ett fint hotell på bröllopsnatten, men sen ska man väl inte smita iväg tidigare bara för att man känner att man måste "utnyttja tiden och pengarna" på hotellrummet. Jag tycker man ska festa så länge man vill, för att sedan dra sig tillbaka till ett mysigt hotellrum! :)

Idag fick jag hem frimärkena jag beställde för några dagar sen! :D Nu finns det inget som hindrar oss från att skicka inbjudningarna!
    Jag var också iväg till scrapbookingbutiken för att köpa lim (nu kommer mitt limproblem tillbaka, haha) men då var det SLUT! Kikade lite vad Åhlens hade sen när jag ändå var inne där och såg deras "fotofästare" och mindes Snuttfias inlägg om sådan som skulle va så himla bra. Köpte ett paket och tur var det! Så smidigt ju! Inget kladd, inget bubbligt papper när limmet torkat och inget krångel alls. Hur bra som helst! Tack Snuttfia för tipset! Nu ska ni alla slippa mitt tjat om lim, hehe!

• Ananias

ar100522- ja känner precis som du..ja ska mnsan va med på mitt bröllop från början till slut! Sen vill ja hem till min säng, min underbara säng=)..tror inte ja längtar efter något annat just då, ont i kropp o fötter o trötter som man lär vara...vi ska be kompisar fixa lyxfrukost till oss som de fixar iordning dagen innan så vi får fint på morgonen=)

• Fröken Strössel

Eftersom vi gifter oss 50 mil hemifrån så måste vi bo på hotell och då ville vi ha det mysigaste vi kunde hitta. Men jag håller med er, jag kommer dansa tills jag stupar om det blir klockan ett eller halv fem har jag ingen aning om

• majsan801

Vi gifter oss också på annan ort så hotellrum är givet för oss. Men vi tänker vara med till slutet iaf. Vi får dock bara ha lokalen till kl01.

• Martinaa

På vårt festställe får vi inte hålla på längre än till klockan 01, och ärligt talat så tror jag inte att jag kommer orka längre än så ändå :P

• Fröken Strössel

Vi har sådan tur att vi får ha lokalen i en hel vecka och hålla på så sent vi vill. Men eftersom festen nog kommer igång rätt tidigt så tror jag inte heller vi kommer orka hela natten.

• Tattoo82

Vi tänker inte bo på hotell på bröllopsnatten. Övernattar i små stugor som vi också hyrt ihop med festlokalen där också en hel del gäster sover kvar också hoppas vi. Vi planerar dock att boka hotell natten innan så man kan ha det lite mysigt ihop och ladda inför bröllopet då. Skönt att starta dagen med en rejäl hotellfrukost! Om man får i sig nåt... Fast jag tvekar lite ändå..man kanske vill vara hemma kvällen före? Vad tror ni?

• Martinaa

Jag fasar så inför kvällen innan. Jag kommer va sååå nervös, och antagligen inte kunna somna överhuvudtaget!! Jag har svårt att sova i vanliga fall om jag vet att jag ska upp tidigt, så den här kvällen kommer jag väl inte somna alls... :S Så det får bli sängen hemma, känns nog tryggast så

• ar100522

Känns bra att fler tänker som jag. Vi ska kanske sova på något enklare hotell på bröllopsnatten och sen åka iväg helgen därpå. Eller åker vi hem på bröllopsnatten. Det beror på om vi har nattgäster här hemma eller inte.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4