• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • CiaLovesAndreas

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte ens tänkt tanken på att väga våra inbjudningskort, men det låter som att det är säkrast att göra det.

Idag ska m2b skriva ut informationspappren (igen). Sen ska vi bara komma på hur vi ska vika dem. Sen så...

• Fröken Strössel

Våra vägde 21 gram men jag chansade och körde på ett frimärke. Tror att alla kommit fram som de skulle.

• mmm2010

Vad duktiga ni är på att lägga up kort på era sidor! jättekul att gå in och kolla på allas inbjudningskort, klänningar mm! kul att få inspiration nu vet jag även ungefär hur jag skall lägga upp den stora dagen tack vare era tips! min tjejkompis skall sätta upp mitt hår, så det är lite svårberäknat hur lång tid det kan ta...hon inte gjort bröllopsfrisyrer förrut, så vi får nog gå upp i ottan för att hinna med...men det skall bli mysigt att fixa sig och dricka lite skumpa ihop med henne och tärnan på morgonen!

Oooh måste bara berätta! Bröllopsresan är beställd vi var ju helt inne på Kuba, men så hörde vi bara massa negativt om maten och det är ju mycket det man gör på bröllopsresa tänker jag mig iaf- äter mysiga middagar! så vi gjorde en helomvändning och i helgen bokade vi en 2 v resa till Guardaloupe i västindien! åhh vad jag längtar!

• Hillena

Spännande och läsa om alla förberedelser och planering. Jag gjorde klart inbjudningskorten i jul och sen kunde jag helt enkelt inte vänta längre, så förra veckan skickade vi våra :)

Idag har jag varit och beställt min ring, bestämde själv hur den ska se ut och jag kände mig så nöjd när jag gick därifrån.

Det här med planeringen under bröllopsdagen har jag tänkt mycket på, gifter oss 17.00 och tror att fotografering blir ca 15.00. Kanske frisören 11.00 och sen make-up efter det. Men ja, vi får väl se när det närmar sig.

Hur mycket har ni andra att kvar att göra? Det är säkert mycket mer än man tänker på men jag försöker komma på om jag glömmer något :)

• Hillena

Vad härligt det låter med Västindien!! Det hade verkligen varit en dröm :)

• anni882

Jag är ny här och ska också gifta mig i maj, närmare bestämt 12 maj. Då har vi varit ett par i 10 år och förlovade i 8 år. Längtar massor till bröllopet.
    Vi ska gifta oss borgligt och göra det på en jättefin plats utomhus med omgivande lövträd, intill en porlande bäck... Festen kommer vi att ha i samma område på en loge som hör till en hembygdsgård.
    Än så länge har vi hunnit boka klänning (www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp), lokal, beställa inbjudningskort, planerat hur bröllopet ska se ut med de flesta detaljer och kontaktat vigselförrättare. Snart ska hindersprövningen skickas iväg.

• Martinaa

Hej och välkommen hit Anni! :) Superfin klänning du har valt.

Jag skulle beställa min klänning från Milly idag men fick bara ett felmeddelande hela tiden, så det gick inte så bra alls

• EmMagnus

Jag började kolla på pappren om hindersprövning och det verkar ju vara lätt. Men så står det att man som efternamn kan välja antingen hans eller hennes eller att man behåller sitt nuvarande. Men om man vill byta helt då? Hur gör man då?
    Vi har tänkt ta svärmors flicknamn.

• EmMagnus

Välkommen Anni! Verkligen fin klänning!!!

• Fröken Strössel
    EmMagnus skrev 2010-01-11 18:40:45 följande:
    Jag började kolla på pappren om hindersprövning och det verkar ju vara lätt. Men så står det att man som efternamn kan välja antingen hans eller hennes eller att man behåller sitt nuvarande. Men om man vill byta helt då? Hur gör man då?Vi har tänkt ta svärmors flicknamn.
    Jag kan vara ute och cykla men jag tror att det är en helt separat grej. Då måste ni ansöka om att byta namn. Antingen byter din man namn innan ni gufter er och sedan du i samband med vigseln eller så gör ni det båda två efter bröllopet.

www.skatteverket.se/folkbokforing/namnnamnandring/efternamn.4.76a43be412206334b89800020669.html
Svar på tråden MAJ 2010 del 4