• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • jaao

Preciiis, måste bara få min blivande att tycka likadant haha... han tycker det är som att kasta pengar i sjön eftersom jag ändå är världens vackraste *flina*

Hittade dock ett ställe som drivs av elever på någon skönhetsutbildning, de var super billiga sidan var inte uppdaterad på ett tag dock så jag måste ringa och kolla om det ens finns kvar i stan.

Ananias skrev 2010-01-08 17:22:11 följande:
    jaoo- håll i dig!! ja tror ja ska pejja 3100 för både smink och håeuppsättning + en proomgång ett tag innan bröllopet! sen får jag lämna in klänningen där så ja fixar mig det sista där o åker sen direkt till kyrkan.tycker med det är dyrt mwen de är ens ak jag inte viol snåla med o anser det vara värt...för man vill ju verkligen känna sig snygg o speciell.
  • Bluebride

hi hi, den här meningen var lite svår att läsa...

Prövar löshåret jag har köpt, känns bra. Trivs så mycket i långt hår. Jag är brunett, färgen jag köpte är lite ljusare än den jag har + ett par i mörkblond som slingor, ser snyggt, men jag tror man måste ha hjälp att sätta det håret bättre, än göra det själv

Ananias skrev 2010-01-08 17:22:11 följande:
    tycker med det är dyrt mwen de är ens ak jag inte viol snåla med o anser det vara värt...för man vill ju verkligen känna sig snygg o speciell.
  • jaao

Jag märkte inte ens stavfelen, så olika det kan va.

Vad är det för slags löshår?
    Jag fick nån dum idé att klippa kort page för ett år sedan, har alltid haft långt hår annars och saknar det.

Bluebride skrev 2010-01-08 17:33:16 följande:
    hi hi, den här meningen var lite svår att läsa...Prövar löshåret jag har köpt, känns bra. Trivs så mycket i långt hår. Jag är brunett, färgen jag köpte är lite ljusare än den jag har + ett par i mörkblond som slingor, ser snyggt, men jag tror man måste ha hjälp att sätta det håret bättre, än göra det själv
  • Bluebride

äkta hår, man får mycket för pengarna, men dyrt var det, har det på avbetalning i mammas namn, kan inte ta det på mig själv pga betalningsanmärkningar. köpte det på tv-shop.

jag klippte pga få bort all blondering och förstört hår

• EmMagnus

Visst är det skönt!!! Att inte behöva vela...

Fröken Strössel skrev 2010-01-08 17:23:12 följande:

Haha, samma här! Första klänningen, första lokalen osv.
  • patrikoannika

Har varit på IKEA idag och bröllopsshoppat. Köpte ljusfat och en massa ljus och dekorationer som vi ska ha. Lakan till storlöverdrag och spetsgardiner att hänga upp som dekoration. De har ju 10% rabatt om man handlar för över 1000 kr och har IKEA-familykort. Vilket vi ju har. Så det blev 300 kr som man fick på ett presentkort. Jättebra ju!

Meeeeen när vi kom hem så provade vi att sätta ihop ljusfat och lägga pärlor och blad på så som vi hade tänkt det. Men så blev jag velig. (SOM VANLIGT!) Och provade vår kandelaber som vi har och satte på bordet med några små värmeljus, och lite dekorationspärlor runtomkring (diamantkomfetti heter det nog..) och så tyckte jag nog att det blev finare.

Gaaaah.... Jag är nog veligmoster nr 1!!!

• ar100522

Jag hade också tänkt mig en tur till IKEA för att handla blockljus men så tänker jag på alla barn - om det är säkert med de ljusen. Funderar nu på ljuslyktor - bor ju nära Liljeholmens där de säljer ut jättebilligt. Också velig - fast det gäller nästan allt.

• snuttfia

Jag betalar 2500 för uppsättning, make up, provsminkning, provuppsättning och löshår. Då fick jag nog ett rätt bra pris. Allt blir hos min vanliga frisör som är superduktig :) Hon skulle fixa tärnans hår också efter hon var klar med mig. Hon skulle lägga av hela dagen till mig så att jag kunde bara ringa närmare när jag visste vilken tid som passade bäst och så sa hon att jag kunde boka provsmink och uppsättning närmare och att hon skulle fixa in mig när det passade mig. Hon är såååå bra :) ca 2 timmar skulle det ta, kanske lite mer.

Ska ta tag i inbjudningarna och det sista på hemsidan snart också. Bara jag får klar min uppsats. Ska vara inne den 18e och det mesta går fel just nu.

Hur lång tid tror ni förresten att det tar att få en ring från att man beställer den? Borde vi fixa det snart tror ni?

• patrikoannika

Vi ska inte ha några klåfingriga ungar med på vårt bröllop. Den yngsta är 14. Annars är det väl föräldrarnas ansvar att ens knoddar inte pillar i ljusen...

ar100522 skrev 2010-01-08 19:56:42 följande:
    Jag hade också tänkt mig en tur till IKEA för att handla blockljus men så tänker jag på alla barn - om det är säkert med de ljusen. Funderar nu på ljuslyktor - bor ju nära Liljeholmens där de säljer ut jättebilligt. Också velig - fast det gäller nästan allt.
  • Martinaa

Snuttfia:
    Vart gör du håret nånstans? Jag har bokat hos Studio Mei och där verkar tyvärr ingen provsminkning ingå vilket jag är ganska besviken på :/

Jag var och provade ring igår och frågade hur tidigt man måste beställa, och fick svaret en månad ungefär. Det tar normalt två veckor, men för att det inte skulle bli problem eller stressigt så minst en månad, gärna lite mer. Så än är det ingen stress!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4