• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • snuttfia

Martinaa: jag köpte klänningen på shopindreams.com Har ju egentligen ingen aning om de är bra men de ger ett seriöst intryck och svarar snabbt på mail om hur klänningarna är sydda och annat. Tror nog det ska bli bra om vi bara måttat rätt... Har räknat med att jag får fixa lite hos sömmerska sen men det blir ju ändå tokbilligt :)

• Avalon75

För vår del blir det också "vanlig dans", ingen riktigt vals. Känner mig helt nöjd med det då "balroom-dancing" inte riktigt är vår grej...

Har precis bokat tårtställning; 4 vånings svängd variant.
    En av de största de hade. Vi ska nämligen ha bakelser, och tjejen i affären sa att det ryms max 10 bakelser/våning. Faten är 28 cm i diameter. Vi löser det genom att ställa ytterligare ett fat framför.
    Kan ju vara bra info till er om det är fler som funderar på tårtställningar och hur många bakelser som ryms på ett tårtfat.

Hur ska ni göra med caketopper?
    Jag börjar luta åt att skippa det helt och hållet... Känner att jag inte riktigt bryr mig om jag har ett brudpar i plast eller inte överst... Min blivande man bryr sig absolut inte...

• Martinaa

Vi kikade lite på cake toppers när vi bokade tårtställning och de hade en del fina så vi köper antagligen därifrån. Fanns några traditionella, nån lite roligare och så har jag för mig att de hade en eller två i den här stilen, vilket jag gillar www.bridalxpress.com/catalog/4006709-forever-cake-topper.jpg Så får jag bestämma blir det nog en i denna stilen.

Idag har jag tänkt fixa lite, bestämma mig en gång för alla vilka som ska bjudas och i så fall klippa ut ett par inbjudningskort till. Sen skulle jag kunna ringa vår tilltänkta fotograf med och se hur han verkar och eventuellt boka nånting. Jepp, idag ska jag minsann fixa lite!

• a n n a

Jag beställde min förra klänning via tradera. Sketsnygg. En riktig drömklänning:
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2009/08/klanning1.jpg

En närbild på själva livet ser ut såhär:
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2009/09/klanning1.jpg

Men verklighetens klänning hade detta liv:
    a-n-n-a.se/wp-content/uploads/2009/09/dsc_0899.JPG

Inte riktigt likadant va?! :D Nu kan jag skratta åt det, men då var jag tokless. Det visade sig att de "bytt mönster" - fr svarta "tribalmönster" till vita paljetter?! Och från hjärtan till blommor?! Njae, lite väl stort byte för min del. Men jag fick skicka tillbaka den. Och sen hämtade säljaren inte ut den och sedan började vändorna. Han betalade till ett Paysonkonto, som jag inte ens äger eller tänker skaffa. Men - tillslut - landade allt rätt. Klänningen är tillbaka hos säljaren coh jag har fått tillbaka mina pengar.

Nu blir det ett enkel svart klänning istället. Kommer att vara toksnygg! :)

• Ananias

anna - tror det är vanligt, jag köpte min också via tradera..o den de visade var ju orginal bild medans den ja fick hem var långt ifrån orginal liksom..o sjukt mycket paljetter, o jag var först inte nöjd men sen efter att ja fixat med den lite så blev det bra. för 1025 kr är jag supernöjd...

men det är en risk att ta från tradera..verkar vara många fuskare där ute som säljer fula kopior

• Martinaa

a n n a:
    De där bilderna känner jag igen, så nu minns jag att du berättat om det innan. Sorry att du fick upprepa. Inte klokt att de tror att man ska komma undan med det, de är ju inte det minsta lika! Men håller med om att originalklänningen är "sketsnygg" Hoppas ditt nya fodral blir bra nu då! :)

Pratade med vårt festställe innan och försäkrade mig om att vi fick plats att bjuda några extra och det var inga problem. Så nu bjuder vi nog alla trots allt och så får vi se om det blir några som inte kan i slutändan, men nu vet vi att vi KAN bjuda alla iaf.

• Bluebride

jag undrar lite om vår tärnklänning. Köpte den på ebay, fick ett mail från säljaren att den skickades 18e december och runt nyår fick jag ett mail från paypal att säljaren antingen inte hade något konto på ebay eller inte genomfört processen ordentligt. Så nu undrar jag om vi får en klänning gratis till slut. Säljaren har i alla fall inte hört av sig. Tänker ge det en månad ut för att se om den kommer, då har det i alla fall gått 44 dagar.

• Ananias

bluebide- har ni fått klänningen hem eller har den ej kommit? förstod ej helt för du undrade om ni får den gratis ? men det låter som att den ej kommit. har du betalt den?

Martinaa- aj det är nog vanligtare så än trad vals..fast vi ska ha en trad vals låt men ev bara " gung " till den om vi ej får till valsstegen! provade lite igår..det evrkar funka.

Alla- När ska ni dansa er låt ? efter kaffet eller

• EmMagnus

Ananias: Vi har inte tänkt så långt, får nog kolla med mamma hur man "brukar" göra. Hon har koll

• Bluebride

nej, vi har inte fått hem den, vet att den skickades dagen innan min tjej fyllde 1 år. När det kommer från kina har jag erfarenhet av att det kan ta lång tid. Jag har betalt den men fått tillbaka betalningen, men klänningen är skickad, så vi får se om den dyker upp.

Ananias skrev 2010-01-07 15:49:41 följande:
    bluebide- har ni fått klänningen hem eller har den ej kommit? förstod ej helt för du undrade om ni får den gratis ? men det låter som att den ej kommit. har du betalt den?Martinaa- aj det är nog vanligtare så än trad vals..fast vi ska ha en trad vals låt men ev bara " gung " till den om vi ej får till valsstegen! provade lite igår..det evrkar funka.Alla- När ska ni dansa er låt ? efter kaffet eller
Svar på tråden MAJ 2010 del 4