• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Avalon75

Hår: 700:-/timme
    Min frisör räknar 2 timmar för mig och 1 timmer för min tärna.

Smink för mig: 750:-
    Smink för tärnan: 650:-

Totalt: 3500:-

(Det är f-n galet dyrt vid eftertanke, men vad gör man inte....)

• CiaLovesAndreas

Jag har för mig att jag kommer betala 950:- för sminkandet. Håret vet jag ännu inte vad jag kommer betala. Vet inte ens hur jag vill ha det. Men det känns som att det "bara" kommer bli en styling, allltså ingen uppsättning.
    Sen ska jag/vi även betala tärnans uppsättning.

• Fröken Strössel
    EmMagnus skrev 2010-01-08 11:29:20 följande:
    Var bor ni nåstans?Fröken Strössel skrev 2010-01-08 10:17:09 följande:
    Stockholm men bröllopet blir i Skåne, utanför Ängelholm. Ska fixa håret på en salong som heter Stil.
  • EmMagnus

Min blivande svägerska är make up artist och hon ska sminka mig och min tanke var att hon kanske skulle vilja sminka dig också, men nu ser jag att du också gifter dig den 15:e maj så det blir nog lite svårt att ordna
    Så då kan jag tyvärr inte hjälpa dig...

Fröken Strössel skrev 2010-01-08 14:20:01 följande:

Stockholm men bröllopet blir i Skåne, utanför Ängelholm. Ska fixa håret på en salong som heter Stil.
  • Fröken Strössel

Gulligt av dig! Nej det blir nog lite svårt att få ihop, men tack ändå!

• l8ol

God fortsättning

Nu har även jag vaknat ;) Vi har svinkallt -30 minst...längtar till våren...

Lite har vi fixat iaf.
    Inbjudningskorten nästan klara, skickas v. 3. Tänkte de ska landa 22/1
    Textat kuvert
    Köpt dekoration till borden, servetter samt placeringskort
    Hyrt dukar
    Bokat frissa 2500:- + 300 till smink för min kompis
    Bokat fotograf
    Bokat lokal 1800:- för hela helgen
    Köpt klänning och skor
    Nästan bestämt meny, tant som lagar
    Bokat serveringspersonal
    Bestämt brudskål och röd vin

Full fart framåt, skulle behöva ta bort en 5 6 kg snabbt :/

• CiaLovesAndreas

Huh vad mycket det är att tänka på!
    Känns nästan som att det dyker upp nya saker att tänka på varje dag. Börjar mer och mer förstå de som rymmer iväg och gifter sig

• EmMagnus

Idag har jag träffat min tärna och varit inne i butiken där jag köpte klänningen och tittade på klänning till henne. Det slutade med att hon köpte den första hon provade, till halva priset
    Vi konstaterade att det är lite så vi jobbar med denna planeringen, väljer det första haha

• Ananias

jaoo- håll i dig!! ja tror ja ska pejja 3100 för både smink och håeuppsättning + en proomgång ett tag innan bröllopet! sen får jag lämna in klänningen där så ja fixar mig det sista där o åker sen direkt till kyrkan.

tycker med det är dyrt mwen de är ens ak jag inte viol snåla med o anser det vara värt...för man vill ju verkligen känna sig snygg o speciell.

• Fröken Strössel
    EmMagnus skrev 2010-01-08 17:16:34 följande:
    Idag har jag träffat min tärna och varit inne i butiken där jag köpte klänningen och tittade på klänning till henne. Det slutade med att hon köpte den första hon provade, till halva priset Vi konstaterade att det är lite så vi jobbar med denna planeringen, väljer det första haha
    Haha, samma här! Första klänningen, första lokalen osv.
Svar på tråden MAJ 2010 del 4