• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • EmMagnus

Galet bra idé!!!

a n n a skrev 2010-01-09 17:30:30 följande:

Ä N T L I G E N......är våra inbjudningskort klara!Vi har velat fram och tillbaka gällande hur vi ska göra med fest efter bröllopet. Med ett nyligengjort husköp så är inte Värsta Största Festen som står högst på vår ekonomiska lista.En nära vän till min blivande kläckte idén att vi kan ta brudskål och snittar i närliggande lokal efter vigseln. Det känns ju kanonbra att kunna samla alla.På kvällen är planen att jag och min blivande ska äta middag på restaurang med våra föräldrar. Men hur kul är det, egentligen?! :)Samtidigt vill vi inte bjuda in till fest och ta kuvertavgift. Det känns inte rätt.Men förra helgen kom jag på en variant som vi tillsammans med den restaurang där vi ska käka filat fram till en perfekt lösning.Vi kommer att äta middag på en i inbjudan namngiven restaurang, berätta att det är frivilligt att deltaga och om man vill göra det fixar man det genom bokning och middag till självkostnadspris.I och med det känner vi att det står folk mer fritt att välja att komma och bara ta ett glas vin eller käka trerätters, istället som en kuvertavgift där man väljer mellan att komma på festen och känna att man betala dyra pengar eller låta bli allt.Det är så skönt när det landar...
  • majsan801

Åh vad nöjd jag är har idag köpt löshår, khom loy och mina bröllops skor. Bild finns i galleriet på skorna. Köpte de på bianco fanns precis i vår färg och på rea dessutom bara 400kr. Tok nöjd!! Tänkte att jag skulle köpa mig ett par skor i vår temafärg för att piffa upp det lite samt att man kan ha skorna efter bröllopet på kommande fester med.

• EmMagnus

Jag har också gått och suktat efter de skorna, galet snygga. Men dom passar inte vårt tema, dessutom är jag rädd att bli längre än m2b.
    Men för 400 kr kanske man skulle köpa dem ändå... fast jag har skoshoppingförbud

majsan801 skrev 2010-01-09 20:13:20 följande:
    Åh vad nöjd jag är har idag köpt löshår, khom loy och mina bröllops skor. Bild finns i galleriet på skorna. Köpte de på bianco fanns precis i vår färg och på rea dessutom bara 400kr. Tok nöjd!! Tänkte att jag skulle köpa mig ett par skor i vår temafärg för att piffa upp det lite samt att man kan ha skorna efter bröllopet på kommande fester med.
  • majsan801

EmMagnus jag är så minikort bara 1.62 så jag kan gott ha dessa skor. Måste bara lära mig att gå i dem :). De har iofs en inbyggd platå i fram vilket gör att de blir riktigt stabila.

• EmMagnus

Det är sjukt skönt med platå... dom blir höga utan att "luta" så mycket!
    För att orka gå i högre klackar än man är van vid så kan jag verkligen rekommendera scholls inlägg för trampdynan, party feet. Jag envisas med att nästan alltid ha höga klackar även fast jag är ganska lång, och utan party feet hade mina fötter aldrig orkat.
    Köp ett par såna och gå in skorna ordentligt innan. Jag har turen att ha ett stillasittande kontorsjobb som är guld värt när man ska gå in skor. Det är ju ingen som ser om man har sparkat av sig skorna under skrivbordet. När jag har köpt mina bröllopsskor tänker jag ha dem på jobbet så att de blir riktigt bekväma tills de verkligen ska användas.

majsan801 skrev 2010-01-09 20:28:02 följande:
    EmMagnus jag är så minikort bara 1.62 så jag kan gott ha dessa skor. Måste bara lära mig att gå i dem :). De har iofs en inbyggd platå i fram vilket gör att de blir riktigt stabila.
  • majsan801

Tack bra tips...har tänkt försöka gå in dem en stund varje kväll tills de blir bekväma. Det är ju skinn inuti så de ska ju ge med sig fint.

Men jag glömde ju det viktigaste nästan det är att vi var ner och bokade bröllopstårta med. Eller vi bokade smak och tårtställningar sen ska vi ha möte med ägarinnan om dekoration. Nu börjar det hända saker.

• Martinaa

Nu har vi nog äntligen lycktas enas (läs: jag har till slut bestämt mig) om en design för inbjudningskorten. Så här blir det (nog?): i108.photobucket.com/albums/n38/Tina927/Others/b870e4c8-cc73-4415-b6e2-b1357f3b797.jpg Tagit med mobilen så ingen kanonbild.

Vet inte om det syns men hjärtana är fästa med 3D-kuddar så de står ut lite

Så nu är alla korten tillskurna, ska göra ett par stämplar till med våra namn, sedan är det bara att klistra ihop allt och knyta rosetter! :) Ååååå va jag längtar tills jag får skicka iväg dem, men får hålla mig till tåls någon vecka till.

• Ananias

anna- super bra. jag skulle tro att många av era gäster väljer att följa med!!! superbra idé!!!

jaao- min m2b ska åka med barnen ut till sina föräldrar. Äter lunch där och gör sig iordning där med sina bröder som ska vara bestmans. och så får svärmor hjälpa barnen..känns tryggare än att han börjar fibbla med klänning o hår och pojkens fina kläder=) ha aha

sedan åker de till kyrkano i vi ses där

• snuttfia

Åh, har inte alls tänkt på vad sambon ska roa sig med medan jag piffar mig. Antagligen så ska han väl vara hemma och få i ordning ungar och sig själv. vi kommer nog att ha huset fullt med släkt som sover hos oss så det finns nog saker att roa sig med ;) Jag kommer att ha med mig tärnan och min lillebror som fotar till frisören och göra mig i ordning där. Sen kom jag på att vi kunde höra om vi skulle kunna få vara och fota i lokalen där festen ska vara redan innan vigseln. Det är fint där och skulle det vara dåligt väder så är det ju super :) Men då får allt sambon och ungarna vara med!

Smart med resturangbesöket, jättebra idé!

Martinaa: Jag ska vara på Headlites och fixa håret. Maria där klipper mig alltid så jag känner mig trygg :) Provsmink är ju viktigt. Jag kan bli knallröd i ansiktet av vamlig fuktcreme så jag måste få testa först ;) Kul att se ut som en tomat på bröllopet ;)

• patrikoannika

Min m2b ska sova hemma hos sina föräldrar dagen innan. Vår dotter kommer också sova där. (jag och tärnan sover på spa-hotell kvällen innan...) Så gör de iordning sig där på förmiddagen och fixar det sista i lokalen (ställer fram blommor) som ligger nästan granne med svärföräldrarnas hus. Sedan så körs dottern till frisören (där jag och tärnan kommer vara) så hon också får sin lilla håruppsättning (typ en inbakad fläta eller några lockar eller nåt..)

Sedan kommer bestman och make och hämtar upp hos frisören och vi åker för att fotas.

Tror jag i allafall.. på ett ungefär.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4