• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • CiaLovesAndreas

Har nu varit i kontakt med hotellet som vi och de gäster, som vill, ska bo på. Hotellet vill nu veta hur många vi kommer bli till frukostbuffén på morgonen och det är ju inte det lättaste att veta. Men jaja, det blir nog bra i slutänden.

• Fröken Strössel

Nu har vi bokat alla hotellnätter på bröllopsresan som vi känner att vi vill boka hemifrån. 14 av 25 nätter bokat och klart! Resten har vi sagt att vi tar som de kommer. Åh jag blir alldeles pirrig när jag tänker på det. 19 maj landar vi i San Fransisco och sen börjar äventyret!

• Martinaa

Strössel:
    Åh va härligt och kul att planera resan också! Vi har ju inte tänkt resa direkt efter bröllopet, utan ta det till hösten typ. Vi har inte haft nåt direkt önskeresemål heller, men sambon har pratat om att han skulle vilja åka till Thailand och jag är bra sugen på det nu. Har sett många fina bilder därifrån från folk som varit och semestrat där. Dessutom finns ju "the Tiger Temple" där och jag som bara äääälskar tigrar vill ju så gärna dit och klappa tiger! Så nu har jag suttit och surfat runt på massa sidor och kikat vart man skulle kunna åka. Det lutar nog väldigt mycket åt Thailand här! :) Men planera den resan får bli nån gång längre fram, än så länge kan jag bara drömma lite! :)

• Hannaibröllopstankar

Herrejisses vad här händer grejer, hinner ju inte med alla inlägg.

Jag vet att jag inte är klok och beställer 2 klänningar, men dom kostar ju bara runt 1500kr stycket så det kan vara värt att chansa... Jag gillar absolut den första (i galleriet) bäst, men den andra är lite mer traditionell känner jag.

Mina inbjudningskort är inte beställda än, men ska ta tag i det till helgen tänkte jag. Måste ta tag i frisör och dj oxå... Är jag sent på det? Ja det är jag!

• Fröken Strössel

Martina: Ja Thailand är underbart! Har rest runt lite i landet för några år sedan och förra året var vi där på 2 veckors sol och bad. Det är är verkligen svårslaget! Det är jättekul att planera resan samtidigt och det känns jättebra att åka direkt efter bröllopet men på ett sätt skulle det också vara kul att haden att se fram emot så det är ju verkligen för och nackdelar med båda sätten.

Nu har jag dubbelkollat med frisören så att allt är bokat och klart och det var inga problem. Däremot så har kanske hon som skulle göra sminket fått förhinder. Vet iunte hur jag gör då, kanske fixar det själv istället.. Vill inte åka runt till två olika ställen utan skulle vilja ha både smink och hår på samma. Hur gör ni?

• Avalon75

@Fröken Strössel
    Jag och min tärna kommer att få hår och smink fixat på samma ställe. Som du säger känns det väldigt skönt att inte behöva åka runt.
    "Mitt" ställe åker tyvärr inte hem till personer och gör hår och smink. Tyvärr eftersom vi bor 200 meter från kyrkan och det hade varit fint att gå den korta promenaden i brudföljet.

• Fröken Strössel

Ja det är ju smidigt att göra allt på samma ställe. Om hon som skulle sminkat inte kan nu så försöker jag nog göra det själv istället. Får se hur det går, använder vanligtvis inte mycket smink alls... Det löser sig

• EmMagnus

Var bor ni nåstans?

Fröken Strössel skrev 2010-01-08 10:17:09 följande:

Ja det är ju smidigt att göra allt på samma ställe. Om hon som skulle sminkat inte kan nu så försöker jag nog göra det själv istället. Får se hur det går, använder vanligtvis inte mycket smink alls... Det löser sig
  • jaao

Vad kommer ni betala för håruppsättning samt sminkning?

Har kollat runt lite idag och det är ju brutalt DYRT!
    Frisyr 1900:- Smink från 1600:- jo tjena!

Det billigaste jag hittade var 850:- för sminkning och 450:-/timmen för hår... Är det jag som är snål eller? tsss

• Bluebride

ta hjälp av vänner. Jag fick kontakt med en tjej och hon kände en tjej och när jag hade lagt till henne som vän (allt skedde på facebook) visade sig att hon kände en tjej som gick i min gymnasieklass. Vi var rätt goda vänner första ring.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4