• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa

Tattoo:
    Haha, det kanske förklarar mina drömmar inatt. Först drömde jag att jag försovit mig, sen kom min sambo körandes med en lastbil som jag skulle åka med på flaket på, i klänningen. Klänningen var smutsig och jag stod på flaket/taket på lastbilen och höll mig krampaktigt fast i nån stege eller vad det var.
    Sen drömde jag att jag också glömt sminka mig och fixa naglarna och allt och jag var helt förtvivlad över det. Fotografering hade vi också missat...
    Men å andra sidan kan inte hålla mig härifrån i typ mer än en eller två dagar, haha.

Låtarna vi ska ha i kyrkan blir Himlen runt hörnet av Mauro Scocco samt Your song av Elton John. Båda två låtarna har blivit "våra låtar" så de valen var självklara!!

Dags att sova nu, gonatt brudar!

• Fröken Strössel

I min senaste dröm om bröllopet var jag så stressad under dagen så jag glömde gå till frisören. Dukarna var röda istället för svarta så det såg helt galet ut tillsammans med alla ceriserosa blommor. Vi hade glömt pynta lokalen med ljus och alla var försenade till ceremonin. Pju! Jag kommer bli ett vrak om det fortsätter såhär

Angående musik så ska vi gå in till Summersault av Zero 7. Under ceremonin blir det Ice Cream av Sarah Mclachlan och kanske någon mer men vet inte riktigt. Utgång blir troligtvis Aint no Mountain High Enough med Marvin Gaye och Tammi Tarrel. Men den vill vi även ha som låt till vår första dans så vi får se hur det blir.

• Martinaa

Gomorron. Var tvungen att sätta klockan lite tidigare så jag kunde göra ett nytt försök att beställa klänning från Milly, haha. Det har ju bara strulat i två dagar, jag har mailat dem utan svar, men idag hade Milly svarat men skrev bara nåt om att jag inte skulle dubbelklicka, vilket jag inte alls gjort.
    Däremot testade jag att göra beställningen i Internet Explorer istället för Firefox, och då gick det alldeles prima, så det var där nånstans det inte funkade.

Nu är i alla fall klänningen beställd, iiiiih! Spännande! Nu blir jag plötsligt jättenervös att jag fyllt i nånting fel eller att jag inte ska hinna få den i tid... :S

Nu måste jag fixa mig och smita till jobbet!

• Fröken Strössel

Åh vad spännande!

Jag har glömt hur den ser ut, vill du skicka länk?

• a n n a

Vi ska ha Tommy Nilssons "Öppna din dörr" och en specialskriven svensk text på den härliga DirtyDancinglåten "The time of my life" :) Dessutom kör vi acapellasång som inledningsmusik.

• 1 Grevinnan

Kul med Majbrudar!!

Jag är med i full gång med planering, håller på med att göra egna inbjudningskort, scrapbooking, så svårt att välja färg och form etc, men vi har köpt hem en del papper och kuvert till prototyper. Håller även på lite med festprogram, bordsplacering.
    men allt tar sån tid. Vi gör även en egen hemsida.

Klänningen är beställd och även tärnornas, men de har vi inte sett hur de ser ut i det tyget, så det blir spännande, men lite pirrigt. Lycka till alla med er planering!

• Ananias

ha ha ah sitter o garvar åt alla mardrömmar! skönt de inte bara är jag som drömmer

• gutebrud10

moule: jättefina inbjudningskort, håller på med mina oxå, det är lite pilligt.

Har ni sett filmen ps. I love you? Där spelas en låt som heter love you til the end, tycker den är jättefin men tyvärr verkar inte sambon riktigt hålla med men när jag väl fick honom att se filmen så höll han iaf med om att det va en kärlekslåt.

Inte så kul med mardrömmar, jag drömmde att vi inte hade repeterat innan vigseln och att allt blev kaos så nu är jag helt på det bestämdaste på att vi ska repetera innan.

• Avalon75

Jag har precis postat våra inbjudningskort!!!

Vi lutar åt att ha "Vind över vindens ängar" som ingångsmusik.
    Övrigt håller jag hemligt eftersom jag misstänker att några av mina vänner hänger här också...

• Bluebride

tärnans klänning har anlänt, enda som vi gjort nu är tagit bort pärlorna på livet för det såg så billigt ut, ser bättre ut nu, pärlorna ska jag göra armband och halsband av.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4