• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • a n n a

Äh, jag tänker utanför boxen :)

Tanken var att våra inbjudningskort skulle skickas i röda kuvert. Jag inhandlade dessa förra veckan. De sista i butiken. Idag gick jag dit igen med förhoppningen att nya inkommit. Men icke. Så jag tänkte utanför boxen. Hälften av de inbjudna får röda kuvert. Resten silver. Det gör ju inget. Egentligen :)

Men gästbok inhandlades också. Röd. :D

• Avalon75

@snuttfia:

Jo, jag känner bra till Göteborg, jobbar på Avenyn.
    Ska kolla lite i den affären, har ju egentligen bestämt mig, men att titta liiite till kan väl aldrig skada....?

• snuttfia

Haha, det har jag helt missat, då har du nog bättre koll än jag iaf :) Är det Hallbergs det heter då? De hade inte jättemånga ringar, men bra priser och hittar man "rätt" så är det ju bra. Man kunde inte beställa någon specialvariant tyvärr. Enstensringarna hade tex en speciell skena och ingen annan gick att få tex. Men "min" ring passade perfekt ihop med förlovningsringen, man får ha lite tur också :)

Avalon75 skrev 2010-01-14 14:10:30 följande:
    @snuttfia:Jo, jag känner bra till Göteborg, jobbar på Avenyn. Ska kolla lite i den affären, har ju egentligen bestämt mig, men att titta liiite till kan väl aldrig skada....?
  • Avalon75

Det är nog Albrekts Guld du menar...? Möjligen Guldsmedsmästaren?

Ja, ibland får man ha tur.
    Jag/Vi valde en väldigt enkel förlovningsring, slät utan stenar, men med en (tydligen...) lite ovanligare form, inte bullig, och inte rak med skarpa kanter, utan någonstans mitt emellan. Det innebär att vilken ring jag än väljer till vigselring så måste den göras på en likadan ring som förlovningsring är. Man sätter alltså i de stenar jag vill ha på en likadan ring. Såvida jag inte hade velat ha en enstensring, vilket jag (naturligtvis...) inte vill ha. Så det blir specialgjort för hela slanten.
    Gu' så krångligt jag förklarar!

• snuttfia

Avalon: du har rätt, Albrekts är det nog jag menar :) Guldsmedsmästaren har jag inte varit in på tror jag. Men Albrekts lät bekant...

Vi kom på att vi nog ska skriva på hemsidan att de som vill och kan av gästerna (som alla är hitresta) får gärna hänga med på brunch på söndag till självkostnadspris. Så får de anmäla sig till oss och så kan vi boka bord. Inget krångligt alltså utan de som vill får träffas där och äta lite ihop. Det verkar väl inte så tokigt? Så hinner vi umgås lite mer. Och slipper kliva upp i ottan, kan ju ta det lite senare liksom...

• CiaLovesAndreas

Bokningen är borta. De ska kolla upp det och sen höra av sig till oss.
    Men nu försöker vi hitta andra alternativ. Men det är ju inte det lättaste. I stort sett allt är ju redan uppbokat.
    Fy vad less jag blev. Grät en skvätt på jobbet, men det var mer för att jag blev så upprörd.

• pingst2010

Hej Tjejer.
    Nu ska jag iväg och prova klänningar med min tärna ska bli kul och se vad man passar i . . .

• EmMagnus

Cia: Menar du att ni har bokat kyrkan men dom har missat att skriva upp det och nu kan ni inte gifta er när ni hade tänkt det?

Jag gråter nästan en skvätt med dig och får ont i magen över hur besviken jag hade blivit. Störigt när man dessutom tycker att man har varit ute i god tid!!!
    Hoppas hoppas att det fixar sig!

Får nog slå en signal till kyrkan och restaurangen imorgon och dubbelkolla innan jag börjar skriva ut inbjudningarna (har tänkt göra det på lördag).

Tror att det var strössel som undrade vilka regler som gällde vid bordsplacering. Kolla på BT:s sida brollopstorget.se/Medlemsinfo/intro_bordsplacering.php
    Det är iaf dom som jag försöker gå efter, får väl se hur det går.

Idag har jag varit och provat MIN klänning, den är så jäkla fin, känner mig som världens vackraste. Fast man är blek och tråkig
    Nu ska dom sy i ett band som man kan hänga upp släpet på rumpan och slippa bära runt på det, fattar inte hur det funkar men det blir nog bra. Det är den enda justeringen dom ska göra och sen ska jag hämta den nån gång i februari när dom har fått in bröllopsskor så ska jag kolla på det också och beställa ett par fina röda.

• EmMagnus

Lycka till!!!

pingst2010 skrev 2010-01-14 16:41:58 följande:
    Hej Tjejer.Nu ska jag iväg och prova klänningar med min tärna ska bli kul och se vad man passar i . . .
Svar på tråden MAJ 2010 del 4