• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2010-01-13 22:54:01 följande:
    Ahhh!!!Vår solist hörde av sig till församlingen för att få namn och nummer till kantorn som jobbar då vi gifter oss.Då kläcker de ur sig att det inte finns nån bokning för vigsel 22 maj kl. 15!!!Snacka om att man blir trött!
    Whot!? Vaddå ingen bokning!??!
    Shit. Tur att ingen annan bokat in sig där då, den hade varit lite jobbig. Men tur då att hon ringde så ni fick veta på det i tid och kan boka in er...IGEN!

Ananias:
    Haha, mitt problem är snarare att jag får så många sidor av allt jag vill ha med
    Ska ni inte ha nån info om er, eller vad ni tycker om varandra (tex hans bästa egenskap, han är som snyggast när han... bästa maten han lagar osv).
    Sen är det ju den "obligatoriska" gästpresentationen. Ingen sådan?
    Presentation av värdpar/toastmaster/toastmadame?
    En tidslinje över ditt och din m2b förhållande (från första mötet, till första kyssen, tillsammans, förlovning, ihopflytt, första barn eller vad det nu är som hänt i ert gemensamma liv)
    Bröllopsbingo? Du kan sno mitt på www.martinaa.se/upload/bingo.doc
    Vad mer... bildcollage på er som små, större och stora?

mmm2010:
    Tack! :) Det jag mest är "orolig" över är att örhängena inte passar resten av smyckena. Strasstiara och halsband med sötvattenpärlor och pärlörhängen... Blir det konstigt??
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Ja..vi ska ringa imorgon. Så nu hoppas jag verkligen inte att det blir nåt problem. Nu när inbjudningskorten är skrivna.

• Bluebride

vilket slarv från dem

Nu ska jag sova. Godnatt

CiaLovesAndreas skrev 2010-01-13 23:16:19 följande:
    Martinaa,Ja..vi ska ringa imorgon. Så nu hoppas jag verkligen inte att det blir nåt problem. Nu när inbjudningskorten är skrivna.
  • Martinaa

Gud man blir ju helt nervös när man läser det! Kanske skulle ringa och höra så vår bokning inte kommit bort också... :S

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Ja, nu lär man sig att man ska dubbekolla saker och ting minst en gång....gärna tre

Återkommer med min lilla såpa

• Ananias

cia- vilken tur att hon ringde

ja ringde kyrkan innan ja skickade ut inbjudan..

martinaa- ja hmm det där med gästlista tror ja ja skippar,,det ar jag på hemsidan vartefter de tackar ja skriver vi upp dom och efter vemd e är
    bildcollage är för svårt att göra..vi ska bara göra i vanlig skrivare..så tråkigt med vsrtvita bilder bara
    men men hittar nog på nått..behöver typ 1 sida till

• Avalon75

@CiaLovesAndreas:
    Men vilken mardröm!
    Hoppas verkligen att det löser sig när du/ni ringer idag...
    Det är inte första gången jag hör om en kyrka som slarvat bort en vigselbokning... Jag gjorde precis som Ananias och kontrollringde innan jag började tillverka inbjudningskorten. Min blivande man tyckte jag var nojig, men tydligen inte...

@Ananias:
    Vi har en hel sida vikt åt ett tack till alla som delat vår dag etc. Det blir sista sidan så att säga. Kanske ett tips?

@Snuttfia:
    Kan man få vara nosig och fråga vilken affär det är som har 25% på ringar?

@Martinaa:
    Jag är över förväntan förtjust i min bröllopsklänning från Milly! Fick den innan jul. Klänningen är guddomlig och sydd i ett tjockt vackert tyg. Dekorationerna på min klännning är väldigt vackert utförda. Ingen skillnad på denna och de i "bröllopsklänningsaffärena". Dessutom behöver jag faktiskt inte ändra klänningen en milimeter vilket jag hade räknat med. Den sitter som gjuten. Tror säkert att du blir nöjd.

I övrigt; mina bröllopssmycken som jag beställt från Nova Pärldsign kom igår, och jag är SÅ nöjd! Verkligen superfina.
    Beställde dessa båda:
    Halsband webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=52
    Armband webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php
    Dessutom snabb och bra service. Jag kan rekommendera att beställa från den webshoppen om någon annan funderat på att beställa pärlsmycken undrar över någon bra.

Dessutom; igår la vi inbjudningskorten på Posten ju, och jag är spänd av förväntan om man kommer att få någon reaktion. De allra flesta vet iofs om att vi ska gifta oss, men lite spänd är jag allt ändå.

• Hannaibröllopstankar

Martinaa: Vilket roligt bröllopsbingo, det snor jag! :)

När ska ni dela ut det?

• snuttfia

Avalon75: Jag _tror_ det är Hallbergs guld. Jag har ju varit in på så många ställen och är så dålig med namn. Men om du har koll på gbg så ligger den i ett hörn precis vid domkyrkan. Är du inte hemma på gbg så kan jag memorera namnet bättre när jag är och beställer ringen nästa vecka :) För sambon har tittat på bilderna jag tog på den och eftersom ringen måste vara betald senast 30 jan för att få rabatten så kommer han inte att hinna dit och kolla live. Så han litar på mig och jag får gå och köpa den själv. Inte så romantiskt kanske, men vi sparar någon tusenlapp och det är ju ändå jag som ska ha den så... Har iaf jämfört med bilder på de andra ringarna jag provat och den här är finast och mycket billigare. Kanske är det sämre kvalitet på diamanterna men jag tyckte då de var fina när jag såg dem. Ingen kommer ju att kolla ringen under en lupp liksom... Får bara dubbelkolla så att det är samma i som provringen så jag inte blir besviken när jag ser den riktiga ringen... Men glittrar det så är jag nöjd ;) Haha, jag som verkligen inte är en bling-tjej annars... Har fått diamantfrossa på sistone...

Svar på tråden MAJ 2010 del 4