• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • Martinaa

Okej, då är det bara att konstatera att jag ÄR så pass bridezilla att jag var tvungen att fixa nya adresslappar till kuverten!
    Men istället för att skriva själv så har jag skrivit ut på datorn, i det typsnitt vi använder oss av i festhäftet o inbjudan. Tack Tattoo för att du fick mig på den banan, hade inte ens tänkt tanken att ta datorn till hjälp (faktiskt!). Nu kan dessutom ingen känna igen min handstil redan på kuvertet heller!

Ska börja montera ihop på allvar nu. Har kommit annat ivägen hela tiden så kom aldrig igång med det igår. Men nu kommer jag väl sitta hela natten lång, hehe.

• Martinaa

Aaaaah!!
    Kollade just min mail för att se om de svarat från Milly, eftersom jag mailade dem igår och frågade om jag inte kunde få en bild på klänningen. Jag hade fått följande svar:

Dear Martina,

Thanks for your email.
    I am sorry I cannot send you the pictures of the dress, because the dress and CL0003 slip were sent by DHL yesterday.
    The tracking number is xxxxx.
    I think you will get them tomorrow.

Åh herregud! Jag trodde inte jag skulle få den än på typ 1-2 månader! Jag beställde 13 januari så om den kommer den här veckan har de gjort ett jäkligt snabbt jobb! Hihi, nu blev jag alldeles stissig här!

• Rapsbrud

Martinaa: Oj vad kul!! Förstår att du blir alldeles stissig, skulle jag också bli om jag fick reda på att min klänning skulle bli klar tidigare än jag väntat mig. Håller tummarna för att du får den snart och att den är fiiiiiiiin.

• Bluebride

Martinaa, det kan faktiskt ta upp mot 45 dagar innan du får hem klänningen Men kul är det. Jag väntar på min dotters andra näbbklänning, då den riskerar vara för liten den jag köpt, vill ha lite större också, hoppas någon av dem kommer passa i maj.

När ska man beställa hindersprövningen om man gifter sig i pingst?

• Martinaa
    Bluebride skrev 2010-02-02 23:11:07 följande:
    Martinaa, det kan faktiskt ta upp mot 45 dagar innan du får hem klänningen Men kul är det. Jag väntar på min dotters andra näbbklänning, då den riskerar vara för liten den jag köpt, vill ha lite större också, hoppas någon av dem kommer passa i maj.När ska man beställa hindersprövningen om man gifter sig i pingst?
    Ja jag räknar ju inte med att få hem den IMORGON, utan det tar nog nån vecka iaf, men trodde verkligen inte den skulle vara klar att skickas än på långa vägar! Snabbt jobbat av dem!

En hindersprövning är giltig i fyra månader så du kan skicka in den nu om du vill! :)
    Antar att man inte ska vänta för länge heller, ifall det tar ett tag för allt pappersarbete för det ska väl skickas tillbaka nåt till en också, som man måste lämna till vigselförrättaren/prästen innan vigsel.
  • Bluebride

ja, men då får jag väl beställa hem den under veckan, det är ju lite drygt 3,5 månad kvar. Huu vad kort tid

• pettan
    Bluebride skrev 2010-02-03 00:07:38 följande:
    ja, men då får jag väl beställa hem den under veckan, det är ju lite drygt 3,5 månad kvar. Huu vad kort tid
    Finns på nätet att ladda ner och skriva ut!
  • Fröken Strössel

Åh vad spännande med klänningen Martina! Hoppas på snabb leverans.

Angåend namn så byter jag från ett son-namn till ett annat, himla orginellt

Vi skickad ein hindersprövning och namnbyte samtidigt och har redan fått papper tillbaka. Men namnbytet går ju ändå inte igenom förren efter vigseln så bröllopsresan är bokad i mitt gamla namn.

Men vi ska åka bort över jul i år hela släkten och bokade den resan nu i veckan, där fick vi göra bokningen i det nya namnet. Kändes lite pirrigt i magen måste jag säga!

• Avalon75

Min klänning tog en vecka på sig att nå min famn, och då hade dom försökt dela ut den 1 gång innan... Men eftersom jag jobbade så var jag ju inte hemma, speciellt som att de inte meddelade dagen innan att de skulle köra ut klänningen den dagen heller. Efter många om och men fick jag dem att köra den till jobbet istället.
    Paketet från Milly kommer att vara litet och platt, men oroa dig inte Martina - inuti finns en vacker brudklänning, jag tror de vaccumpackar sina leveranser.

• Hannaibröllopstankar

Martina_ Förstår att du är ivrig nu, som ett litet barn på julafton. Glöm inte att lägga upp bilder i galleriet när du får den. Hoppas att du blir nöjd!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4