• Martinaa

MAJ 2010 del 4

Tiden går och nu är det dags för vår fjärde tråd! Nummer tre hittar du här: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3534900-1.html

Här samlas alla maj-brudar och pratar, diskuterar, ältar och bollar idéer med varandra. Hjärtligt välkomna hit gamla som nya maj-brudar!

Här är en datumlista med oss alla:
    www.martinaa.se/datum.asp
    För att bli upplagd på listan, säg bara till mig, Martinaa här i tråden så lägger jag upp dig så fort jag kan. Komplettera gärna med information om dig själv om du har lust!

Så kom igen nu majbrudar så ska vi slå förra trådens rekord på nästan 1400 inlägg Och tänk, när denna tråden är slut så är det tre månader kvar till maj!

• Svar på tråden MAJ 2010 del 4
  • pingst2010

Jag ska oxå gifta mig den 22 maj och vi lyckades oxå pricka in göteborgsvarvet , min syster och hennes man hade redan anmält sig till att springa. . . Syrran får snällt avboka sig, men hennes man kommer till bröllopsfesten efter varvet. .

• Martinaa

Wihoo, nu är inbjudningarna postade!!! Satt och stressade med det sista vid fyratiden, tills vi ringde och frågade när de skulle tömma lådan utanför kiosken här i närheten. Som tur var det inte förrän kl 18 istället för 17 som jag befarade, så då hann jag göra klart allt!
    Bilder kommer upp i helgen när jag inte längre behöver vara hemlig!

• Martinaa

Välkommen hit förresten, Bruden i skogen! Glömde bort mig i min inbjudningskortshysteri Du och Roslagsbröllop ligger nu med på listan!

• snuttfia

Jag har också postat inbjudningarna idag :) Hade lite svårt att släppa taget om dem faktiskt, tänk att det är på riktigt nu

Kul med klänningen Martinaa! Ska bli jätteskoj att se den. Jag ska försöka snöra på min vid tillfälle igen och ta bild. Fast jag väntar tills familjen hunnit göra bort magsjukan som kom på besök i morse Lite synd om nåt hände just när man provar den... :-O

Hej alla nya, välkomna hit!

Har ett par skoexperter på min nya kurs så nu har jag fått tips om två affärer som har cerisa pumps. Har problem när klackarna blir för höga, då blir hålfoten så långt ovanför sulan att foten inte får nåt stöd alls och det blir som att gå på tå helt. Men nu fick jag även veta att det finns sulor man kan lägga in som hjälper mot det så då blir ju urvalet lite större om man kan tänka sig högre än 7 cm klackar

Ja, vad ska man göra nu då när inbjudningarna är iväg? Kanske börja klura på vad solisten ska få sjunga så hon hinner träna?

• Martinaa
    snuttfia skrev 2010-02-03 19:35:37 följande:
    Ja, vad ska man göra nu då när inbjudningarna är iväg? Kanske börja klura på vad solisten ska få sjunga så hon hinner träna?
    Haha, ja jag tänkte samma sak när vi kom innanför dörren efter att ha postat dem. "Jaha...och nu då?"

Jag ska vänta till helgen då alla inbjudningar bör ha kommit fram och så kan jag äntligen fråga min vän om hon kan tänka sig att sjunga i kyrkan för oss. Låtarna är redan bestämda, det är bara solisten som är kruxet här... Om inte hon kan eller vill får vi börja höra oss runt bland vänner och bekanta om nån känner nån som känner nån... :P
  • Rapsbrud

Solist har vi redan fixat, har även bestämt vilka två låtar hon ska sjunga. Vi har ju däremot våra inbjudningar kvar, har inte ens börjat på dem än...

Sitter och laddar för att börja jobba imorgon, känns lite pirrigt...

• majsan801
    snuttfia skrev 2010-02-03 19:35:37 följande:
    Har ett par skoexperter på min nya kurs så nu har jag fått tips om två affärer som har cerisa pumps.
    Vilka???? Letar ju fortfarande med ljus och lykta. Har nu köpt ett par vita från pernillas brudbutik men skulle ju gärna ha ett par cerisa.
  • snuttfia

Enligt min källa har Zara (visst heter de så?) fått in ett par jättefina, men klacken var rätt hög på dem. Jag hittade supersöta skor när jag var in där tidigare men bara i lila och rött så nu hoppas jag att dessa är de jag letar Scorett skulle också ha med lägre klack. Kan eventuellt ha sett dem, hittade ett par häromdagen på en affär som jag inte minns vilken det var. Men de var inte riktigt rätt rosa för mig men jag satte upp dem på reservlistan... Sen sa en tjej i nån affär att de får in många nya skor nu när det börjar bli vår och i gladare färger också så ge inte upp. Det tänker inte jag göra iaf Det är ju inte så att det gör ont att gå i skoaffärerna, iaf inte för en skotok som jag

majsan801 skrev 2010-02-03 20:28:34 följande:
    Vilka???? Letar ju fortfarande med ljus och lykta. Har nu köpt ett par vita från pernillas brudbutik men skulle ju gärna ha ett par cerisa.
  • Roslagsbröllop 2010

Tackar tackar för välkomnandet. Nu när jag läst lite i tråden blir jag stressad, måste börja med inbjudningskorten...! Vilket OSA datum bör man sätta för bröllop 8:e maj?

• Ananias

roslagsbröllop- vi gifter oss okcå 8 maj o har osa 18 april..men önskar att ja satt en vecka tidigare..men hoppas de flesta svarar innan sista datuet ändå=)

Svar på tråden MAJ 2010 del 4