• varelse

Ringen på eller av när ni sover/gör annat?

Det här är en ganska fånig fråga, men jag kom på mig själv med att fundera över det och tänker därför ställa den ändå!

Hur gör ni med era förlovnings och/eller vigselringar? Sover ni med dem på eller tar ni av dem när ni går och lägger er? Jag har fått för mig att det kanske är en bra sak att ta av den över natten så att huden får andas lite också.

Och när tar ni av er ringen i övrigt? Vid trädgårdsarbete? På jobbet? När ni går och simmar/badar? När ni duschar? Etc.

Jag vet ju att det egentligen är en smaksak, men jag är nyfiken på hur ni gör!

• Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?
  • moule

Jag tar av ringen när jag sover

• Mymlan16

Jag har alltid ringen på, utom när jag gör saker som direkt repar och förstör den. Det ilar i magen av gladhet när jag tittar på den (inte meningen att låta slemmig här..) så den får sitta på för jämnan.

• Fårävvör

Andreas flicka skrev 2009-11-30 17:03:21 följande:

Och var ska gränsen dras, ska man ta av sig ringen när man brer en smörgås?
    Jag tar av ringen när jag kommer vilja tvätta händerna ordentligt efter jag hanterat mat, tex skurit rått kött mm. Däremot sitter den oftast på om jag bara skär grönsaker eller brer en smörgås... Så jag tar väl snarare av mig ringen för att kunna tvätta händerna ordentligt, inte för att jag tror att ringen i sig är ofräsch. Men hade jag haft en ring som vart svårare att göra rent (har en slät guldring) så blir det ju en annan sak.

Dessutom, som ett tips till er som har problem med eksem och hudirritation, när jag torkar av händerna efter jag tvättat dem, flyttar jag alltid ringen lite längre ut mot knogen och torkar ordentligt där ringen sitter i vanliga fall. Har märkt att det faktiskt gör nytta, har jag glömt göra så några gånger i sträck (har hänt typ 2-3 gånger) så kan de lättare bli lite irriterat...
  • varelse

Inte låter du slemmig heller! Det är väl meningen att det ska kännas så när man tittar på den? :D

Mymlan16 skrev 2009-11-30 17:25:47 följande:
    Jag har alltid ringen på, utom när jag gör saker som direkt repar och förstör den. Det ilar i magen av gladhet när jag tittar på den (inte meningen att låta slemmig här..) så den får sitta på för jämnan.
  • Lennarts Fru

HAR ALLTID PÅ MINA RINGAR! enda gången jag tar av dom är om jag bakar för de kletar så mycket och fins ju en del bakterier under en ring. Tar även om dom om jag ska lyfta möbler och tunga saker om man mölerar eller så för att slippa risken att göra dom ovala. (även om den risken inte är stor).. när jag skruvar i bilen tar jag också av dom för att inte förstöra dom.

• 090208

Jag kan inte sova med ringen, for da svullnar den fast over natten. Usch!

Och vill inte ha pa mig den nar jag tvattar ansiktet etc, lyckas alltid gora mig sjalv illa...

• rowan

Jag tar av ringar när jag tvättar händerna och när jag duschar, ja alltid när jag blöter ner händerna. Eftersom jag kommer att jobba inom vården, och har praktik där ibland i veckor, har jag ringen på en halskedja så att jag kan sprita händerna.

Jag tror inte att huden under lider av att inte 'luftas', ringen ska ju sitta så att den rör sig lite. Jag hade en ring en gång som var ganska bred, över en cm, och då fick jag utslag. Men smalare ringar kommer det ju luft under.

Känns tryggast och bäst att ha ringarna på!

• mammab

Enda gången jag tar av mig ringen är när jag ska duscha, tvätta händerna, eller baka!

2010-10-23
  • varelse

Nu har vi våra vackra ringar på våra fingrar sedan en dryg månad tillbaka. De är bara såååå fina.

Så nu kan jag också svara på min egen fråga! Hihi. Jag tar av ringen när jag sover, lagar mat, duschar och diskar. Smörjer inte in händerna med någon kräm, fast egentligen kanske jag borde det... Har världens mest fnasiga fingertoppar. Huu. Sånt där man måste tänka på att börja sköta om ordentligt..

• Tovalisan

Jag har på mig min ring 24/7, skulle tappa bort den direkt annars! :D

• dreamlife

Jag tar aldrig av mig förlovningsringen, och kommer inte heller att ta av mig vigselringen. Inte när jag lagar mat, duschar eller sover. Inte heller när jag sticker fingrarna i bilens innanmäte.
    Av denna anledning har vi också valt släta ringar med både bredd och tjocklek som "tål" det. Ville inte ha några stenar eller ngt i. Vill kunna ha på mig ringarna alltid, utan att vara rädd för att förstöra dem. Visst blir de repiga, men då får jag helt sonika putsa/slipa dem....

• Cylt

Det händer även att jag tar av den när jag kommer hem och inte sätter på mig den förrän jag går ut nästa gång, tar även av mig klocka och mina andra smycken. Jag tar alltid av mig ringen när jag lagar mat, smörjer in händerna och jag lämnade den hemma när vi var och badade för ett tag sedan. Ibland tar jag av den när jag tvättar håret, ibland tar jag av den när jag ska sova, skulle inte meka med bilen eller sätta ihop möbler med den på...

• Cuddly

Vilken rolig fråga. Jag har faktiskt inte funderat på hur andra gör med sina ringar medan de sover... Själv tar jag av mig min ring och vill att fästmannen tar av sig sin med, så att våra ringar kan kramas under hela natten. på det sättet riskerar jag inte att ta av mig ringen i sömnen vilket har hänt. Vill inte vakna upp med hjärtat i halsgropen och tro att jag tappat bort den!

• Cuddly

Jo, just det.. tar av mig den när jag lagar mat också.. Jag läste någonstans att det ansamlas enormt mycket bakterier där under.

• JustMeAndMyLove

Jag tar aldrig av mig ringen, och då mekar jag mycket med bilar, körlastbil och grisar mycket. Den är sliten men det känns ändå rätt att alltid ha den.
    Har man problem med att fingrarna svullnar och så kan det vara bra att ta av den på natten. Jag själv kan ärligt inte somna om jag tar av mig den, haha. Känner mig aldeles naken de få gånger jag tagit av mig den (typ när jag färgat håret osv)

:)

Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?