• varelse

Ringen på eller av när ni sover/gör annat?

Det här är en ganska fånig fråga, men jag kom på mig själv med att fundera över det och tänker därför ställa den ändå!

Hur gör ni med era förlovnings och/eller vigselringar? Sover ni med dem på eller tar ni av dem när ni går och lägger er? Jag har fått för mig att det kanske är en bra sak att ta av den över natten så att huden får andas lite också.

Och när tar ni av er ringen i övrigt? Vid trädgårdsarbete? På jobbet? När ni går och simmar/badar? När ni duschar? Etc.

Jag vet ju att det egentligen är en smaksak, men jag är nyfiken på hur ni gör!

• Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?
  • varelse

Vad roligt det är att höra hur alla gör! :)

Jag har såå svårt att bestämma mig för hur jag ska göra, men det kanske blir lättare när ringarna är här och man får den på fingret? ;)

• PHE

Jag har den aldrig. Man blir hetare på krogen utan också.

• Malin och Joel

Jag tar av den när jag jobbar (jobbar i vården) och ngn enstaka gång när jag städar/lagar mat. Annars är den på jämt

• iregnet2010

jag tar bara av min när jag shaponerar håret (annars river min solitär i hårbotten(/fastnar). Har inte bestämt mig för om jag ska sova med den av eller på...båda fungerar lika bra. Min ring sitter dock tajt på kvällarna så det är inte alltid jag får av den utan tvål och då orkar man ju inte ta av den när man är jättetrött..

• iregnet2010

haha...jag tycker det är tvärtom...supermånga fler som stöter på en sen man blev "synligt upptagen"...

PHE skrev 2009-11-29 10:43:16 följande:
    Jag har den aldrig. Man blir hetare på krogen utan också.
  • Snufflan

Har på mig ringarna jämt, tar aldrig av dom, kan ju bero på att dom sitter som berget så det är lite svårt att få av dom.

• Casmel

Jag kommer alltid ha på mig mina ringar förutom när jag bakar, lagar mat, målar o snickrar! Jag känner mig naken utan min förlovningsring bara så jag kan bara tänka mig hur det blir sen när man får en till *längtar*

• Sebastiána

Jag har min på mig jämt, men det beror på att jag inte får av den. Mina fingrar har blivit lite större sedan vi förlovade oss + att den kanske var en aning liten redan från början.

• mwb

Tog av mig dem ibland tidigare när jag gjorde vissa saker. Men efter att ha tappat förlovningsringen än gång efter gymmet så tar jag bara av dem när jag bakar hemma. Kändes jätte pinsamt och erkänna att jag hade tappat den.

• shakynose
    Hemlig2009 skrev 2009-11-29 10:15:22 följande:
    Jag tar av mig ringarna inför natten precis som jag gör med alla andra smycken. Tycker att det är skönt och som nu när jag slappar en söndag fm så har jag inga ringar på mig. Vill heller inte slita på ringarna i onödan.Tar också av ringarna när jag badar, tränar, bakar (händer dock inte så ofta ) och är på husbygget.Är noga med att göra rent ringarna också med jämna mellanrum, mycket för att stenarna ska få tillbaka lystern, tandborste, varmt vatten och lite Yes gör susen.
    Vad hon sa!

Just när man bakar så håller man ju på med fingrarna i maten mer än annars och då är det rätt ofräscht att ha ringen på. Massor av bakterier där.
Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?