• varelse

Ringen på eller av när ni sover/gör annat?

Det här är en ganska fånig fråga, men jag kom på mig själv med att fundera över det och tänker därför ställa den ändå!

Hur gör ni med era förlovnings och/eller vigselringar? Sover ni med dem på eller tar ni av dem när ni går och lägger er? Jag har fått för mig att det kanske är en bra sak att ta av den över natten så att huden får andas lite också.

Och när tar ni av er ringen i övrigt? Vid trädgårdsarbete? På jobbet? När ni går och simmar/badar? När ni duschar? Etc.

Jag vet ju att det egentligen är en smaksak, men jag är nyfiken på hur ni gör!

• Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?
  • Trasan99

Jag tar av den när jag tvättar ansiktet, smörjer in mig med krämer osv, när jag diskar eller duschar. Det är inte för att jag inte vill slita på den, utan dels av hygienskäl och dels för att jag är rädd att den ska halka av fingret (i duschen t.ex.). Men jag känner mig naken utan den.
    Jag tänkte lämna in min ring för att sätta i fler stenar (jag har nu tre diamanter i riven fattning, vill ha sammanlagt sju så att det blir lite som en alliansring) och måste då vara utan den i några veckor. Det känns jobbigt bara att tänka på att vara utan den...

• varelse

Trasan99 - jag kan tänka mig att det känns jobbigt att vara utan den i några veckor. Har du ingen annan ring som passar på fingret, som du kan ha som substitut under tiden bara, så det inte känns riktigt lika naket? Jag vet ju att det inte är alls samma sak, men det kanske är bättre än inget? :)

• Zia 20090618

Har aldrig på min ring över natten, har reagerat förut på ringar med utslag kring fingret så jag tar det säkra före det osäkra.. Dessutom passar inte ens min ring på natten! Fingret sväller väl så pass att den inte passar:P Och en större storlek vore inte aktuellt:)

• ninni84r

Sover inte med den på - mest för att det är en sten i och sover ofta på mina händer så då gör det lite ont :) inte heller när jag duschar/bada - rädd för att tappa den! och när jag bakar bullar - svår att få ren ;)

Annars är den alltid på!

• Trasan99

varelse: Jo, jag har funderat på det. Jag får gå och köpa någon liten grej på Glitter eller så...

• miaik

Trasan99:
    När vi hämtade upp min vigselring tyckte gulsmeden att våra förlovningsringar var så nötta så han tog in dem och slipade upp dem,
    kändes jättetomt att vara utan så jag hade en gammal ring jag fått av min mamma på det fingret då, och det var bara ett dygn jag var utan. Känns verkligen naket utan ring när man vant sig!

• Leilani

jag tar av min ring när jag duschar/badar, tvättar händerna, diskar (allt som har med vatten eller spritar händer på jobbet etc) och när jag lagar mat. Annars har jag den alltid på mig

• Nordiskbrud

Har alltid på mig ringen utom när jag duschar/badar, tvättar mig eller arbetar i köket. Blir jag fuktig om händerna glider ringen av Hoppas att det blir bättre med vigselringen på plats

• Andreas flicka

Har min förlovningsring på mig för det mesta (alliansring med 9 stenar), men tar av mig den ibland när jag ska sova samt när jag smörjer in mig eller när jag städar extra noggrant (typ knäskurar golven ).

• Korallbruden

Har hört från juvelerare att det är bra att ta av sig ringen nattetid så att fingret får vila... vet ej om det stämmer.

Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?