• varelse

Ringen på eller av när ni sover/gör annat?

Det här är en ganska fånig fråga, men jag kom på mig själv med att fundera över det och tänker därför ställa den ändå!

Hur gör ni med era förlovnings och/eller vigselringar? Sover ni med dem på eller tar ni av dem när ni går och lägger er? Jag har fått för mig att det kanske är en bra sak att ta av den över natten så att huden får andas lite också.

Och när tar ni av er ringen i övrigt? Vid trädgårdsarbete? På jobbet? När ni går och simmar/badar? När ni duschar? Etc.

Jag vet ju att det egentligen är en smaksak, men jag är nyfiken på hur ni gör!

• Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?
  • Lyckliga013bruden

Jag tänkte ta av den när jag går till gymmet, bakar, och typ flyttar. Men jag bakar inte (har inte gjort än iaf) brukar glömma att ta av den när jag ska till gymmet, flyttar gör man ju inte så ofta så då tog jag av den. Skulle bära tunga saker och jag vill inte repa den medvetet.

Känns konstigt att ta av sig ringen.

• jofmanytalents

Inte på jobbet! (eftersom det är inom vården) Men tyvärr slarvar alltför många med det och verkar ta det som en personlig förolämpning när man lite fint försöker påpeka att det är emot hygienrutinerna...

• soonAmrs

Jag har min förlovningsring på mig jämt, förutom när jag bakar,vilket jag gör så gott som varje helg. Det känns så tomt utan ring och dessutom är jag så glömsk. Jag vet inte än hur jag kommer göra med vigselringen då den kommer ha stenar.

• CeKe

Tjaaa, jag är expert på att lägga ifrån mig saker, så skulle jag ta av och på ringen i tid och otid, skulle den garanterat vara borta inom kort. Så min sitter på jämt! Förutom då när jag smörjer in kroppen med lotion samt om jag mot all förmodan skulle få för mig att knåda en deg

• varelse
    CeKe skrev 2009-11-29 15:54:38 följande:
    Tjaaa, jag är expert på att lägga ifrån mig saker, så skulle jag ta av och på ringen i tid och otid, skulle den garanterat vara borta inom kort. Så min sitter på jämt! Förutom då när jag smörjer in kroppen med lotion samt om jag mot all förmodan skulle få för mig att knåda en deg
    Med tanke på vilken virrpanna jag är, så borde jag verkligen också köra på din linje! :D
  • didis

Så lite som möjligt har jag på mig ringen! Bara när jag vill känna mig "fin", sällan på jobbet men oftare på kurser, konferenser etc och till fest.

Ringar är rätt ohygieniska så så fort jag kommer hem åker den av. Har aldrig den på när jag är hemma tex. Det känns helt enkelt skönare utan men så har jag jobbat i många år inom ett yrke där smycken inte används så jag är väl helt enkelt ovan.

• Fårävvör

Har den på jämnt, men som så många andra tar jag av den kortare stunder när jag smörjer in händerna, bakar, eller tex styckar rå kyckling... Och såklart när jag hanterar kemikalier på jobbet!!

• Daa

Jag hade alltid förlovningsringen på mig, utom vid bakning. När det senare kom till en vigselring fortsatte jag så, men upptäckte snart att huden faktiskt blev lite irriterad. Nu åker ringarna av på natten och vid dusch, diskning och sådant. Ibland är jag utan ringarna även på jobbet.

• tvåsmåtroll

Jag tar av mig ringen på natten (fingrarna sväller och det blir obehagligt) och om jag bakar eller rör med fingrarna i annan mat (typ köttbullssmet, i duschen eller vid smutsigt arbete. Annars sitter den där alltid. Sambon däremot har bara sin till "fint" mycket beror väl på att han inte får ha den i jobbet av säkerhetsskäl och inte tar på den "bara" för att ha en hemmakväll.

Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?