• varelse

Ringen på eller av när ni sover/gör annat?

Det här är en ganska fånig fråga, men jag kom på mig själv med att fundera över det och tänker därför ställa den ändå!

Hur gör ni med era förlovnings och/eller vigselringar? Sover ni med dem på eller tar ni av dem när ni går och lägger er? Jag har fått för mig att det kanske är en bra sak att ta av den över natten så att huden får andas lite också.

Och när tar ni av er ringen i övrigt? Vid trädgårdsarbete? På jobbet? När ni går och simmar/badar? När ni duschar? Etc.

Jag vet ju att det egentligen är en smaksak, men jag är nyfiken på hur ni gör!

• Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?
  • varelse

Korallbruden - det var nog lite det jag var inne på också, utan att ha pratat med någon juvelerare om saken. Det var därför jag blev nyfiken på hur andra gör! :)

• ninni84r

Lite så jag tänkte också (förutom att det gör ont att sova på den..) mina fingrar blir lite större om kvällarna med så då är det rätt skönt att ta av den när man går och lägger sig :)

Korallbruden skrev 2009-11-28 22:20:02 följande:
    Har hört från juvelerare att det är bra att ta av sig ringen nattetid så att fingret får vila... vet ej om det stämmer.
  • Megi

Tar aldrig av den.. el jo när ja bakar men det är den enda gången..Känner mig naken utan den =)

• Rufsas
    Megi skrev 2009-11-28 22:51:48 följande:
    Tar aldrig av den.. el jo när ja bakar men det är den enda gången..Känner mig naken utan den =)
    Samma här! Vid bakning men även när jag smörjer in händerna.
  • lindab87

Jag har mina på heeela tiden :)

• Rufsas
    lindab87 skrev 2009-11-28 23:34:06 följande:
    Jag har mina på heeela tiden :)
    Även när du bakar?
  • Trasan99

Ähm, är det så att alla blivande brudar bakar regelbundet....? Max en gång om året för min del, inget stort problem direkt....

• SueAnne

Jag har på mig den på dagarna, på jobbet mm., men tar av mig den när jag kommer hem, och har den av när jag sover. Det blir nästan lite för mycket att ha på sig den hela tiden. Däremot känns det väldigt naket att gå ut utan den, nästan som att gå ut utan skor eller nåt.

• Andreas flicka

Ja, man känner sig verkligen naken utan ringen, vande mig väldigt snabbt efter att jag fått den dessutom...

• Hemlig2009

Jag tar av mig ringarna inför natten precis som jag gör med alla andra smycken. Tycker att det är skönt och som nu när jag slappar en söndag fm så har jag inga ringar på mig. Vill heller inte slita på ringarna i onödan.

Tar också av ringarna när jag badar, tränar, bakar (händer dock inte så ofta ) och är på husbygget.

Är noga med att göra rent ringarna också med jämna mellanrum, mycket för att stenarna ska få tillbaka lystern, tandborste, varmt vatten och lite Yes gör susen.

Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?