• varelse

Ringen på eller av när ni sover/gör annat?

Det här är en ganska fånig fråga, men jag kom på mig själv med att fundera över det och tänker därför ställa den ändå!

Hur gör ni med era förlovnings och/eller vigselringar? Sover ni med dem på eller tar ni av dem när ni går och lägger er? Jag har fått för mig att det kanske är en bra sak att ta av den över natten så att huden får andas lite också.

Och när tar ni av er ringen i övrigt? Vid trädgårdsarbete? På jobbet? När ni går och simmar/badar? När ni duschar? Etc.

Jag vet ju att det egentligen är en smaksak, men jag är nyfiken på hur ni gör!

• Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?
  • Yavannakémentari

Jag tar av mig ringen när jag duschar, smörjer in händerna, lagar mat, bakar, gör andra kladdiga saker och alltid när jag sover.

Min kära mor har alltid sina ringar på sig och då mina föräldrar varit gifta i 25 år har hennes händer förändrats, och hennes knogar har blivit större vilket gjort att hon inte kan få av sig ringen. Men i sommars ramlade hon och bröt armen, då var de tvungna att klippa upp ringarna eftersom de ej gick att ta av. Vilket iofs var ganska bra (ja inte att hon bröt armen då) men hon har nu ringar hon kan ta av och på ^^

• 090208

Kanns val som att det fastnar smuts under, vet inte riktigt faktiskt. Tar ur orhangen oxa, det ar val bara en grej jag har...

varelse skrev 2009-11-28 21:05:25 följande:
    Nu blir jag nyfiken på varför du tar av den när du kommer hem! :)
  • Paper Feed

Både jag och killen har på våra ringar hela tiden, utan undantag.

• varelse
    Yavannakémentari skrev 2009-11-29 21:10:52 följande:
    Men i sommars ramlade hon och bröt armen, då var de tvungna att klippa upp ringarna eftersom de ej gick att ta av. Vilket iofs var ganska bra (ja inte att hon bröt armen då) men hon har nu ringar hon kan ta av och på ^^
    Hihi, nä, jag misstänkte nog att det var ringarna du syftade på och inte den brutna armen när du skrev att det iofs var ganska bra. ;) Vad mysigt att de varit gifta så länge! Jag tycker om att höra att det faktiskt funkar också. Oftast hör man mer om folk som skiljer sig. Mina föräldrar har varit gifta i drygt 30 år. :)
  • varelse
    090208 skrev 2009-11-29 21:22:50 följande:
    Kanns val som att det fastnar smuts under, vet inte riktigt faktiskt. Tar ur orhangen oxa, det ar val bara en grej jag har...
    Alla är vi ju olika! :) Jag var bara nyfiken. :)
  • Hemlig2009

Jag glömmer inte eftersom jag lägger alla smycken i smyckesskrinet (köpte ett sånt fint som man hade mindre variant av när man var liten ). Så det blir en liten procedur varje kväll och varje morgon. Ett tips för er virrpannor.

• varelse
    Hemlig2009 skrev 2009-11-30 11:37:07 följande:
    Jag glömmer inte eftersom jag lägger alla smycken i smyckesskrinet (köpte ett sånt fint som man hade mindre variant av när man var liten ). Så det blir en liten procedur varje kväll och varje morgon. Ett tips för er virrpannor.
    Ja, det var ett bra tips! Fast jag har ingen bra plats att ha det på. Så jag har funderat på att köpa en smyckeshängare bara. Jag ska kika in en på Åhléns som jag bara sett på nätet än så länge. Jag gillar att i den mån det går se saker irl, för ofta får man en annan uppfattning då. :)
  • Chris24

Hahaha, aldrig! Jag är också en av dem glömska människorna som skulle ABSOLUT glömma mina saker..

Men när jag målade elementen o listorna där hemma så fick den dock åka av ju, den glänser ju så fint, ville inte ha vitt på den

Jo, jag tog av mig örhängena för ca 1mån sen, skulle bara rensa dem lite va? Har fortfarande glömt att sätta in dem i öronen igen, hmm.. tänker på det varje morgon men lyckas ändå glömma det! Hahaha

• Imma

Jag har aldrig på mig ringarna när jag sover. Annars har jag dem nästan alltid på. I början hade jag dem även nattetid, men då mina ringar är rätt breda var det lätt att tvålrester fastnade under ringarna och så fick jag eksem under. Därför låter jag nu fingrarna "andas" under natten. Jag glömmer lätt saker, men att ta på mig ringarna ingår i morgonrutinen (på samma sätt som att borsta tänderna), så jag har aldrig glömt att ta på mig dem.

Min man har alltid på sig sin vigselring.

• Andreas flicka

Jag tar inte av mig ringen när jag lagar mat (om jag inte ska knåda deg eller köttbulle smet eller något annat kladdigt). Däremot tvättar jag händerna och därmed ringen med tvål och vatten innan jag ska laga mat. Jag förstår inte varför man inte skulle få ha ringen på sig i köket, det är ju inte direkt så att ringen kommer i kontakt med maten, då är ju långa naglar värre - för vem skrubbar under dem innan man ska laga mat? Och var ska gränsen dras, ska man ta av sig ringen när man brer en smörgås?

Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?