• varelse

Ringen på eller av när ni sover/gör annat?

Det här är en ganska fånig fråga, men jag kom på mig själv med att fundera över det och tänker därför ställa den ändå!

Hur gör ni med era förlovnings och/eller vigselringar? Sover ni med dem på eller tar ni av dem när ni går och lägger er? Jag har fått för mig att det kanske är en bra sak att ta av den över natten så att huden får andas lite också.

Och när tar ni av er ringen i övrigt? Vid trädgårdsarbete? På jobbet? När ni går och simmar/badar? När ni duschar? Etc.

Jag vet ju att det egentligen är en smaksak, men jag är nyfiken på hur ni gör!

• Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?
  • MissLi

Jag har ringen på mig i dygnet runt i alla väder... enda ggn den tas av är när jag smörjer in händerna med lotion

• KatjaB

Jag har alltid på mig min ring. (förlovningsring med en sten i) när mna duschat glittrar den dessutom lite extra
    men om tex bakar, målar eller gör något annat grovarbete så tar jag ju av mig den, annars för alla vardagliga sysslor får den vara på

• varelse

Jag är så himla nervös över att huden ska bli irriterad under ringen osv, eller att ringen ska utsättas för onödigt slitage om jag har den när jag duschar/sover/etc. ;)

Men så har vi inte fått våra ringar än heller. Förhoppningsvis får vi dem under veckan som kommer! Det är såååå spännande! :D

• miaik

Jag har alltid på mig min ring, förutom när jag bakar.
    Min slits ganska mycket eftersom den är stor men jag tycker att slitaget har en charm också, att den är "jag" och följer med mig överallt.

Jag tar av mig andra smycken på natten men aldrig förlovningsringen, och förmodligen inte vigselringen heller i framtiden.

Kul att vänta på ringarna, det var så mysigt! Lycka till!

• BrideBecks

Jag känner mig naken utan min ring så den är på i princip jämt. Det är bara när jag badar som jag tar av mig den av rädsla av att tappa den.
    Håller med miaik om att slitaget har en charm och blir lite symbolisk; ju längre man har den desto längre varar kärleken. Dock kommer jag kommer putsa upp min förlovningsring inför bröllopet så den glänser lika fint som min bröllopsring-

• Sophie100710

alltid på mitt finger!!

• 090208

Jag tar av mig den det första jag gör när jag kommer hem. Men om jag inte har på mig den när jag ska iväg nånstans känner jag mig väldigt naken. Får inte ha den på jobbet tyvärr, annars hade jag såklart haft den. Men hemma, aldrig.

• FramtidaFruSandberg

Jag tar av mig min när jag sover, bakar och på jobbet (får inte ha smycken).

• Jojjo82

Eftersom jag är en snurrig och glömsk virrpanna, så måste jag ha på mig ringen dygnet runt, annars tappar jag bort den. Tar dock av mig den när man snickrar i lägenheten eller gör grovjobb som att byta däck på bilen, men då får min man alltid påminna mig om att ta på mig den igen

• varelse
    090208 skrev 2009-11-28 20:37:55 följande:
    Jag tar av mig den det första jag gör när jag kommer hem. Men om jag inte har på mig den när jag ska iväg nånstans känner jag mig väldigt naken. Får inte ha den på jobbet tyvärr, annars hade jag såklart haft den. Men hemma, aldrig.
    Nu blir jag nyfiken på varför du tar av den när du kommer hem! :)
Svar på tråden Ringen på eller av när ni sover/gör annat?