• FelizLane

Vad har ni för klädkod?

Som rubriken lyder! Vad har ni för klädkod?

• Svar på tråden Vad har ni för klädkod?
  • Nordiskbrud

oj.... Ni kommer nog få en salig blandning av klädslar, men det är kanske det ni vill Så fint jag kan är balklänning, frack för sambon, medans det för andra kanske är partykläder med snygga jeans och topp eller skjorta (eller hel t-shirt).....

emilou77 skrev 2009-11-22 11:57:10 följande:
    Vår klädkod är:"Så fint du kan"
  • CeKe

Oj, ja, då lär ni se till att brudgummen bär högtidsdräkt, annars är det nog stor risk att han blir "nedklädd" av andra herrar...

emilou77 skrev 2009-11-22 11:57:10 följande:
    Vår klädkod är:"Så fint du kan"
  • Waldekranz

Så fint du kan! Hjälp jag skulle få panik, snacka att få gästerna att känna sig underklädda vad de än har på sig och känna krav på att köpa det dyraste man kan komma över. Hur tänker ni er att de ska klä sig med den motiveringen?

• Nicossambo

Vår klädsel:är kostym.

• Lyckliga013bruden

så fint du kan! skulle jag tolka som det finaste som hänger i garderoben. skulle inte ge mig ut och köpa något nytt dyrt, okej kanske skor då

• Idhrenniel

"Kavaj och/eller sommarfint" kanske? eller "Festfint"... "Finklädsel"... Finns ju många alternativ till de mer traditionella klädkoderna, vilket kanske gör att gästerna slappnar av och vågar ta på sig det de känner för utan att vara rädda att de bryter mot någon regel. Men smaken e som baken.

• KatjaB
    feministbrud skrev 2009-11-22 00:11:45 följande:
    Jag förstår absolut inte var festfint betyder. Balklännning? Sommarklänning? Snygga jeans och glittertop?Jag tycker att man ska använda befintliga klädkoder och vi hade kavaj. Klädkod är inget krav, utan ett riktmärke för att gästerna ska känna sig bekväma.
    jag håller med! det är ju ganska så stor skillnad på vilket tillställning det gäller. på en förfest skulle jag ha ett snyggt linne och jeans och känna mig jättefin, medans jag på ett bröllop skulle förmoligen känna mig ganska så malplacerad.
    Vi kommer skriva kavaj, då det är den enklaste klädkoden men ändå uppklädd. Sen om någon inte vill ha kavaj på sig för att det kanske är tokvarmt och mitt i sommaren, så kommer vi så klart inte tvinga dem. Det är ju en riktlinje, inte ett tvång
  • CeKe

Vi kör på valfri klädsel. Blir ju mitt i sommaren och ärligt talat är jag glad bara våra vänner och släktingar kommer och firar vår dag och då spelar det ingen roll vad de har på sig =) Vi har bland annat några karlar i umgängeskretsen som helt enkelt avskyr slips/fluga och vi tänker inte tvinga dem =)

• emilou77

Precis som vi säger. Så fint man kan och vill. Gästerna kommer från väldigt blandade kulturer och kläderna kommer således skilja väldigt mycket. Vi vill att folk ska ha kul och känna sig fina, om det sedan är i jeans och partytopp så går det väl hur bra som helst!

Waldekranz skrev 2009-11-22 14:44:37 följande:
    Så fint du kan! Hjälp jag skulle få panik, snacka att få gästerna att känna sig underklädda vad de än har på sig och känna krav på att köpa det dyraste man kan komma över. Hur tänker ni er att de ska klä sig med den motiveringen?
Svar på tråden Vad har ni för klädkod?