• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Har inga bra pannacottarecept, det är ingen favoritdessert så jag har aldrig försökt.

• fru AM

Apropå fester: intressant med folk som inte o.s.a-r ... Inte ens för sent, utan inte alls. Till middagen på fredag är det ett killpar som tackade för inbjudan och sa att de skulle undersöka om de kunde vara i Stockholm ... sedan nada ...? Och de hade verkligen behövts med tanke på att det är flea ensamma tjejer som kommer.
    Och till Livias tårtbjudning är det flera i släkten (inte min ...) som inte har vett att höra av sig alls och säga om de kommer.Ouppfostrat!?

• Liten med Mindre

AM - Hoppas inte de nya stolarna lutar så...

• start september

Tack för all tummar och tankar.
    Åter från gyn och tyvärr var det som jag kände på mig. Det lilla där inne hade ingen hjärta och var fortsatt storlek vecka 7 (borde vara 10 nu). Ett MA alltså.

Väntar nu på remiss till Ultragyn som kan diskutera vad som händer nu, där får jag också en second opinion på samma gång. Men jag känner inget hopp - det jag såg idag bekräftade vad jag känt. Det känns än så länge mest avtrubbat. För maken var det en större smäll idag, han trodde nog mest jag nojade och var nog inte inställd på att det var verkligen var något fel.

Preliminärt trodde gyn att det räckte med Cytotec, jag känner mig lite skeptisk när det är så stort som v 7. Vad tror Hattis och Muggles?

• start september

Håller fortsatt tummarna för Gosnosen och snälla, fortsätt med julklappstipsen - jag behöver massor, både till barn och vuxna!

• MSW

Start: *stora kramar*

Varför går det alltid "trender" här inne? Spottings, MA osv!

• muggles

Sept: ÅH NEJ! Vad ledsen jag blir för din skull. Det är ju helt otroligt att vi nu haft 3 MA här! Jag anade lite att det skulle vara som du befarade - när man varit gravid förut som du och jag varit så vet man hur ska kännas, och magkänslan när symptomen försvinner är svår att förneka. Men jag hoppades såklart att det inte var MA. För mig räckte Cytotec på så sätt att det mesta kom ut. Enl min doktor hjälper tabletter på 60-70% och i mitt fall var chansen större iom att jag redan börjat blöda spontant, så kroppen hade säkert börjat jobba på en utstötning. De sa till mig att man alltid börjar med tabletter och ser om det hjälper då det är mer skonsamt om kroppen kan stöta ut resterna utan skrapning. Sedan gör man en kontroll och är det för mkt kvar så skrapar man. Fördelen med skrapning är att du får ut allt fortare men det är som sagt inte lika skonsamt och kanske kan man inte bli gravid lika fort igen (fick jag höra). Stor stor kram!

• MSW

Hej på er!

Här är det betydligt bättre! Bestämde mig för att igår kväll innan jag la mig var sista starka värktabletten, men hade nog klarat mig utan den också egentligen.. Så nu går jag på panodil bara, fast jag tror att det nog var sista av den med imorse.. Fast den känner jag lite att jag kan ta när jag behöver, känns inte lika läskig som den starkare!

Bs: Astrid tycker jag är jag är jättegulligt! Och det kan juh funka att plantera Astrar med henne som Irisar med Iris, även om det inte är riktigt lika klockrent kanske!

Vickan: Obehagligt med krocken!
    Och apropå gravid-försäkring så hade jag försäkring från Folksam, den man får betala för.. Och sen fick jag ut försäkringspengar pga förlust av blod och inläggning, så jag rekomenderar starkt en försäkring! Vet dock inte om det hade räckt med den gratis..

Ore: Spännande att det är så nära nu! A fick sin femte kusin i söndags! En liten flicka! Mysigt!

• smygläsaren

fru AM: Såg att du efterlyser panacottarecept och måste tipsa om detta: www.aftonbladet.se/matvin/mat-tina/tinasrecept/article2228869.ab

Jag har gjort det både till få personer och till många (multiplicerade receptet med 10 för ca 50 portioner). Det är jättegott. Jag har dock minskat limen till hälften. När jag gjorde jättesatsen blev den lite lösare än när jag gjort den gånger två. Men den var tillräckligt fast i alla fall.

Jag har inte provat mangosalsan, jag har lagt hallon och mangobitar uppepå när panacottan stelnat istället.

Lycka till!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter