• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Tinga, aha, det finns tydligen många varianter!

Vad skönt om förkylningen är på väg att släppa. Vi har också precis varit förkylda men maken blir visst aldrig riktigt bra och idag har han tagit svininfluensavaccinet så nu går han runt och inbillar sig att han känner sig jättesjuk!

PB, det gick ju väldigt fort för dem att hitta ett nytt hem men det var väl skönt för dig på sätt och vis?

• BrudSommar2006

Ja hur har det gått för Ore, vad spännande!

• porchez

Tinga - nu vet jag varför jag varit så sugen på ostbågar de sista veckorna, måste varit för jag läst om det här!?! :-O

• Tinga

porchez - ajaj, bidrar jag med inspiration till dåliga matvanor här? Bäst att jag skärper mig.

BS - det verkar inte som att hissen plingar längre, men jag minns att den gjorde det på den gamla goda tiden, för min bror hade ett sådant garage.

• Parnassia

Ore var ju inne i em och skrev, så jag gissar att hon är hemma än.

Julklappar ja... Vi köper till alla barnen och i år ska julen firas med mina systrar m resp familj. Till de vuxna har vi lottat ut julklapparna, man köper en och får en. Känns lagom och smidigt. Jag ska köpa till min storasyster och maken till min lillasyster. Vad tjyven ska vi hitta på!?!?
    Alla barn är redan avklarade, jag var i Ullared i oktober!
    God natt!

• porchez

Tinga om dina pojkar lär sig äta med ostbågar, så kan jag offra mig att gå upp några kilo för deras skull

• porchez

kom på att jag har en julklapp kvar! jag och några tjejkompisar ska byta julklappar, det ska vara för ca 50-100kr. något roligt och oseriöst. När vi bytta ägg i påskas fick jag en ätbar BH, så där har ni nivån Tips mottagen tacksamt!

• Ore

Ingen tur till BB för mig än, inga känningar alls förutom att det känns som att bebisen försöker sparka sig ut i världen emellanåt... Jag har sagt flera gånger att jag inte kan hjälpa att det är trångt, men att det är fritt fram att komma ut
    BF (= beräknad födsel) är på fredag, så det börjar dra ihop sig - hoppas jag!!!

Skrev för övrigt ett lååångt inlägg, som jag lyckades fippla bort...

Är väldigt nyfiken på hur det gått för Nenne, eller har jag drömt att hon tog upp jobbsituationen med en högre chef?

Kan också tänka mig en uppdatering från Piggelin, vill minnas att det var mycket jobbstress för henne också, undrar hur det ordnat sig med det...

Hoppas att även Sweet lyckas dra i bromsarna innan det blir för mycket...!

I övrigt en kram till Oupsie som kommit upp ur deppträsket... Man måste säga till sådant i förväg, så att vi kan skicka in bubbel, choklad och andra godsaker under deppmanteln

Parnassia: Vi lottar också julklappsköp bland de vuxna, men jag tror att lottningen blir nästa helg...

Tinga: Hoppas att Piff och Puff är ännu mer ätsugna efter förkylning

BS: Gillade också plinggarage när jag var liten, hoppas du hittar något till Iris.

• Oupsie

Oh, ja just det. Sweet och Piggelin. Kram till er och hoppas att era jobb inte sliter ut er.

Ore, tack. Har självmedicinerat lite ikväll med mörk choklad . Har hittat en ny favvo, marabou mörk choklad med passionsfyllning. Som en pralin i kak-form.

Sitter och kollar efter resor till jul... tror ni att det blir dyrare eller billigare ju längre man väntar? Finns det någon chans att det blir restresor kvar eller ska man passa på så länge det finns tillräckligt många platser kvar på flyget?

• Oupsie
    Oupsie skrev 2009-11-10 22:36:33 följande:
    Oh, ja just det. Sweet och Piggelin. Kram till er och hoppas att era jobb inte sliter ut er.
    Hmm, det där såg ju nonchalant ut på skärmen men inte i mitt huvud när jag skrev det... Kom bara på att jag missat att säga något till er. Visste att jag glömt något när jag satt och skrev innan...
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter