• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Oupsie

Tinga, tack. Nä, jag tror bara det blev lite för mycket av olika saker. Smart med spis! Kommer inte ihåg om jag sa något om att Piff och Puff äter bättre? Går det fortfarande bra med ostbågar och päron?

BS, viewer.zmags.com/publication/09452127

Sidan 35 och sidan 79 för lite mindre barn ser det ut som.

• BrudSommar2006

Porchez, vilket minne du har! Fast får vår del gäller det bara att hitta det någonstans. Mrs Google???

• Tinga

Oupsie - vi är precis i sluttampen av en förkylning nu, så det har varit lite allmänt trögt med ätandet de senaste dagarna, men idag verkar det ha lossnat lite igen, så nu är ostbågarna tillbaka på banan.

• Oupsie

Vickan, fy vad läskigt att någon blev påkörd. Det blir mer påtagligt på något sätt när det är på ett ställe där man själv brukar gå.

MSW, hoppas att du är piggare efter operationen.

Körde bil innan och hamnade bakom en bil med reg.nr ORE *** och tänkte att jag måste in och kolla hur det går. Ingen bebis som vill ut än?

PB, det var ju skönt att de hittade ett nytt hem till katten. Hoppas att han kommer att trivas med sin nya familj .

Koko, sex timmar, det är bra! Heja lillebrors nya sömnvanor .

• BrudSommar2006

Oupsie, du är snabb, tack! De ser tydligen inte riktigt ut som på den gamla goda tiden men det är väl likt nog.

• Oupsie

Porchez, november är en mörk och trist månad. Kanske kommer det att kännas bättre i december när det kommer upp lite mer ljusstakar och stjärnor som lyser upp mörkret lite?

• Oupsie

BS, vi fick den katalogen igår och jag satt och kikade i den OM vi ska köpa julklappar till makens syskonbarn. Men det står inte om de låter. Fast i det på sidan 79 ska man använda batterier och det brukar ju betyda att det finns vissa ljudeffekter .

• Oupsie

Tinga, usch för förkylning. Jag är inte heller så sugen på mat när jag är sjuk, så det kan man ju förstå att det gått lite trögt om de inte mår bra. Skönt att det är bättre nu i alla fall .

• porchez

Vissa saker bara fastnar i minnet! Har också googlat för fullt, men inte hittat den rätta. Men hittade en annan sida, men massor av klassiska leksaker, hihi där fastnade jag en stund

När är det beräknat för Ore? hmm minns att ni har en förkortning för det också, men minns inte vad ni kallar det för???

Jo jag längtar verkligen till advent när man får julmysa lite, men känns just nu som om det är alldeles för långt dit...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter