• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Shit pommes!!!
    Svärfar har vid ett tillfälle önskat sig ett fotbollslag, men då sa jag snabbt att då krävs det insatser från mannens två syskon. Jag/vi tänker inte göra det jobbet själv.

Villemoa skrev 2009-10-26 21:05:32 följande:
    Ikväll blev min kusin mamma till sitt sjunde(!) barn, nu har hon fem tjejer och två killar En hel innebandy-femma och två avbytare
  • Ninnnis

Tack Lanovia, det känns betydligt bättre idag. Vilken snäll mamma du har!

Sonja, hoppas lilltjejen kryar på sig! Hoppas ni får en riktig mysdag tillsammans. Kram!

• lanovia 08

Hej Sonja *vinkar* Stackars liten med feber. hoppas hon blir bra snart.

Villemoa, jadu vad är det med folk och deras rädsla för att ställa jobbiga frågor. vuxna har nog en tendens att försvinna bort lite när någon går igenom något jobbigt. Jag försöker verkligen att göra motsattsen för jag tycker det är vedervärdigt att se vissas rädsla för ledsna.

Till er som haft MF tillåt er vara ledsna och sakna. Tycker inte det är ett dugg konstigt att det är jobbigt och tårarna rinner månader efter. Ut med känslorna och i denna tråd lyssnar vi gärna.
    Den "dumma" kommentaren om att då är det bara att köra igen, är nog tänkt att trösta. Jag tänker så själv när jag hör att någon haft MF, jag förstår verkligen sorgen i att bli av med livet i magen. Men på något vis när jag vet hur skräcken att inte kunna bli gravid känns så kan jag när någon får MF tänka att fy vad hemskt men då vet ju dem ialla fall att de kan bli gravida. Sen inser jag det skeva i mina tankar och försöker att inte uttala dem. Men det är förmodligen så många andra tänker också.

• lanovia 08

Vad bra! Det glädjer mig

Ninnnis skrev 2009-10-27 08:23:55 följande:
    Tack Lanovia, det känns betydligt bättre idag.
  • Sonja68

lanovia 08 skrev 2009-10-27 08:40:57 följande:

Hej Sonja *vinkar* Stackars liten med feber. hoppas hon blir bra snart.Villemoa, jadu vad är det med folk och deras rädsla för att ställa jobbiga frågor. vuxna har nog en tendens att försvinna bort lite när någon går igenom något jobbigt. Jag försöker verkligen att göra motsattsen för jag tycker det är vedervärdigt att se vissas rädsla för ledsna.Till er som haft MF tillåt er vara ledsna och sakna. Tycker inte det är ett dugg konstigt att det är jobbigt och tårarna rinner månader efter. Ut med känslorna och i denna tråd lyssnar vi gärna. Den "dumma" kommentaren om att då är det bara att köra igen, är nog tänkt att trösta. Jag tänker så själv när jag hör att någon haft MF, jag förstår verkligen sorgen i att bli av med livet i magen. Men på något vis när jag vet hur skräcken att inte kunna bli gravid känns så kan jag när någon får MF tänka att fy vad hemskt men då vet ju dem ialla fall att de kan bli gravida. Sen inser jag det skeva i mina tankar och försöker att inte uttala dem. Men det är förmodligen så många andra tänker också.
    Lanovia; kloka ord.
    Jag har två väninnor. Den ena hade jättesvårt att bli gravid (oregelbunden cykel i kombination med slöa simmare). Den andra blev gravid men flera MF innan det tog sig. Båda gångerna var det så.
    Jag har följt dem i deras kamp.
    Hon som hade svårt att bli gravid grät och sa åt den andra; "Du kan ju i alla fall bli gravid!!!" och den andra grät "Ja men du behvöver inte bli berövad din lycka gång på gång och sedan gå igenom denna sorgeprocess gång på gång".

Båda sakerna är svåra för dem som går igenom det. No doubt about it. Så bra att denna tråd med er härliga människor finns som stöttar och lyssnar på varandra.
  • Ninnnis

Exakt så känner jag också, du uttryckte det så himla bra Lanovia!

lanovia 08 skrev 2009-10-27 08:40:57 följande:

Till er som haft MF tillåt er vara ledsna och sakna. Tycker inte det är ett dugg konstigt att det är jobbigt och tårarna rinner månader efter. Ut med känslorna och i denna tråd lyssnar vi gärna. Den "dumma" kommentaren om att då är det bara att köra igen, är nog tänkt att trösta. Jag tänker så själv när jag hör att någon haft MF, jag förstår verkligen sorgen i att bli av med livet i magen. Men på något vis när jag vet hur skräcken att inte kunna bli gravid känns så kan jag när någon får MF tänka att fy vad hemskt men då vet ju dem ialla fall att de kan bli gravida. Sen inser jag det skeva i mina tankar och försöker att inte uttala dem. Men det är förmodligen så många andra tänker också.
  • Ninnnis

Sonja, precis så tror jag många känner. Ofta är det ju lite förbjudet att tänka så, som att man "rangordnar" olika sorger. Faktum är ju att man lever i sin egen verklighet, med sina egna sorger och problem. Det viktiga är nog att man kan känna empati och stötta varandra, utan att lägga några värderingar i det. Och det kan ni i den här tråden!

• Hvidbrud

Daa: Headbangingvärk!! Ha ha! Ja, det har jag provat. Aj aj aj. Det tar alltid lite tid att komma på vad som orsakat den!
    När lag läste anatomi, berättade läraren om muskeln platysma, som är en ytlimuskel som går fån under munnen, längst hakan och halsen och slutar på bröstkassen. - hansa att de parisiska pigalle flickorna använde den muskln för att få brösten/bröstvårtorna att röra sig runt i cirlar. (han var en bra lärare- märklig men bra. Glömmer aldrig platysma!)Klart att jag skulle pröva om det funkade. Först skulle jag märka in muskeln och sen skulle det tränas... Brösten rörde sig faktiskt! Dagen efterringde jag mig sjuk till skolan. Jag hade så ont i halsen, kunde det vara halsfluss? Nä, senare på eftermiddagen kom jag ju på att det bara var träningsvärk... Hi hi!

Villemoa: 7barn! Oj oj oj! En sån kvinna! Respekt! Att gå igenim en graviditet och födsel och spädbarn 7ggr... vijjne vojjne

• Hvidbrud

Åh, kom hit med det låga! Det smittar inte så farligt över nätet. Lovar! Skickar en kram och en kopp japask Macha, då kan man inte vara låg länge!

Sonja68 skrev 2009-10-26 21:13:03 följande:
    Hej på er alla! *vinkar och skickar slängpussar*Jag är låg så jag håller låg profil ett tag. Vill inte smitta er med neggovibbar
    Blommis: Åh, ja, kan förstå att det käns konstigt att lämna katten i en lägenhet fullproppad med katter. Men det lät ju som om han klarade sig gallant. Han har många att leka med och om de såg välskötta ut ska nog lilkillen få det bra han också. Synd att han inte kan komma ut bara! Gnäller han, så ringer de väl, så får ni en extra musfälla i sagoslottet.
    Mattorna är jättefina, skulle gärna vilja se dem i sin omgivning, det rätta elementet, på plats. Sagoslottgolv kräver äkta mattor! Men visst kan man bli fånig när man ska visa upp vad man gillar. Jag blir alltid generad och pionröd i ansiktet... 33år gammal och generad när min åsikt/smak bedöms...

*Kramar om Villemoa*
Svar på tråden I vått och torrt och väntan