• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Jenny står brud 090801

De tog prover för att kolla ämnesomsättningen och hormonet

• Jenny står brud 090801

Kan pergotime få igång ens cykel eller får man ta det inför ev kommande barn oxå sen isåfall?

• Jenny står brud 090801

Kanske en jättedum fråga men jag måste ändå fråga. Räknas det som man inte kan få barn på "naturligväg" när man tar pergotime eller hur funkar det?

• Jenny står brud 090801

Villemoa: Låter som du haft en härlig dag!!

Vad ska ni hitta på ikväll då tjejer?

• Fru E

Jenny-Pergotime är en bra hjälp om ens kropp inte fattar att den ska vara snäll och hyfsat regelbunden. Tabletterna innehåller hormoner som ger din ägglossning en extra skjuts och kan stabilisera cykeln. Jag har kommit på att var tredje månad så behöver min kropp en liten boost för att komma på rätt väg men har bara provat pergotime 4 ggr utspritt på nästan ett år. Tror inte man får en "stämpel" förrän efter 2 år om man inte har några fel, hittar de några fel så får man behandling nästan direkt eller slussas vidare.

*Fniss*
    Visste inte att man kunde få träningsvärk av att vara på Ladies NIght och sedan gå ut och dansa i mer än 3 timmar

• Fru E

PB-menade shopping när du skrev att dina byxor sprack

Ninnis-reser din maken mycket i jobbet?

• Fru E

Fru Bygg-ja det där med att hålla små besökande barn gör man så gärna utan att behöva så mycket övertalning

• Jenny står brud 090801

Kollar unga mödrar nu och deras söta bebisar...

• Daa

*yrvaken*

Tack för kramar och uppmuntran.

Ninnis: fick inte heller länken att fungera, men jag tror jag vet vem det är du pratar om. Blev så störd när jag läste hennes blogg att jag knappt orkade bli irriterad.
    Hoppas huvudvärken släpper och att ridningen blir kul. *peppar* Får man fråga varför du är sur och frustrerad?

Lanovia: kul att det går bra att spela! Hoppas det går bra ikväll fast du är trött.

Villemoa: kram tillbaka.

Jenny: hur har dagen varit? Känns det bättre nu? *kramar*

EA: träningsvärk efter dans tyder på att man haft en trevlig kväll (fortfarande tacksam över att jag besinnade mig och slutade headbanga i tid när de spelade "Breaking the law" på konferensmiddagen. Skönt att slippa nackvärken dagen därpå )

Ikväll tänkte jag mig aerobics. Har missat tre gånger på raken nu pga förkylning.

• Villemoa

Ikväll blev min kusin mamma till sitt sjunde(!) barn, nu har hon fem tjejer och två killar En hel innebandy-femma och två avbytare

Svar på tråden I vått och torrt och väntan