• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Hvidbrud

Hej tjejer!
    Lillan somnade precis i famnen, så jag pasar på att säga hej!
    Vad mysigt det låter att gå i skogen. vill också!

idag ska jag skicka in namngivningspapperna! Äntligen!

• Hvidbrud

Ninnis: klart vi ska få till en träff! Ingis och jag pratade om att träffas i slutet av v. 44...

• Daa

*blinkar slött och gäspar stort*

Äntligen blev det lunchrast...

• Jenny står brud 090801

Hej tjejer. Nyss hemkommen från vårdcentralen sitter jag nu här med tårar rimmande på kinderna. Axeln har jag fått en inflammation i, sånu gäller starka värktabletter i vecka framåt och hjälper inte det blir det kotisonspruta på måndag om en vecka. Inte precis så jag tänkt tillbringa mitt höstlov. Vad ska jag nu göra hela veckan, vill ju vara kreativ och göra roliga saker.

Och sen till indianerna, de tog massa prover så nu skall jag vänta på svaret väl 1 vecka Ser de bra ut när de kommer blir det remiss till gyn annars ännu mer tester. Känns som ännu en tid med väntan för att få komma till gyn. Och dit vill jag ju inte ens. Var ju inte såhär jag hade tänkt mig "göra-barn perioden". Förstod ju att de kunde ta ett tag (även om jag förträngde det) men att det skulle bli massa läkarbesök var inte vad jag tänkt mig. Vet att många här har väntat länge och varit på massa läkarbesök men för mig känns det här ändå skitjobbigt nu.

• Daa

Lanovia: tack för kramen. Så jag är inte knäpp alltså? Bara lite... överemotionell.
    Så spännande med makens överraskning! *hoppar upp och ner och klappar händerna tillsammans med Ninnis*
    Somna mitt i en rätmaska. Hoppas du känner dig piggare nu.

EA: hej på dig!

Hvidis: Åh, ett namn officiellt åt lillmuffin! (öh... vilket blev det? )

*vinkar till Ninnis och hela gänget*

• Daa

Öh... mm. Precis.

Hvidbrud skrev 2009-10-26 11:31:58 följande:
    Hej Daa -mästerspammerskan!
    Jenny: många kramar till dig. Det är klart att det känns jobbigt när det blir så mycket krångligare än man föreställde sig. *klappar om, men aktar den onda axeln, och torkar tårar*
  • Hvidbrud

Nej men Jenny då!Åh, aj aj aj! *kramar om ordentligt men mycket försiktigt*

Klart att det är skitjobbigt att behöva gå till läkaren. Vi har väl alla en förestälning om att det ska vara en lätt och naturlig prisses att bli gravid, det är ju därför vi har knaprat i oss mängder av hormoner i form av ppiller i många år, sen kommer dagen då man vill bli gravid. - . Men du måste ju få reda på varför dina indianer inte kommer. OCh varför du får så ont ibland. Eller hur? *Kramar ännu mer*

• Daa

Nu vandrade en arbetskamrat förbi min bänk och nynnade en oidentifierad melodi. Texten var iaf "Chattis, mm-hm... gå och ät..."
    Han menade mig, tror jag.

*kramar om Jenny lite till*

Svar på tråden I vått och torrt och väntan