• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman
    Gullgumman!
    Hvidbrud skrev 2009-10-24 21:04:09 följande:
    Ja, jag tycker att det är jättemysigt att ha henne där brevid mig... gullepluttan som doftar så gott! mmmm...nu ligger hon och ler och sträcker ut tungan till sin pappa.
  • Villemoa

Det var ju bra det där med att ringa till mobilerna endast.
    Med Moa var vi som ni; vande henne vid ett liv med ljud. Vi tog henne på innebandymatcher (hon hade kåpor givetvis ), musik på etc. Levde vårt liv precis som innan. Hon var nog van vid mycket ljud från när hon låg i magen också, är ju lärare och det är ju inte ofta tyst på en skola
    När vi gifte oss sov hon gott hela natten i sin vagn på övervåningen på Herrgården vi hade festen på. Hon vaknade inte en enda gång och det tror vi var för att hon är så trygg med alla ljud.

Fru Bygg skrev 2009-10-24 17:08:24 följande:

Villemoa: Min svärmor kom på ett bra system för samtal. Alla har fått tydliga instruktioner att ringa till våra mobiler (ringer gratis till varandra ändå) för när vi sover (ibland på dagarna också) så kan vi ha ljudet avstängt. Detta har funkat riktigt bra, men så igår glömde min älskade man detta och därav vaknade vår lilla tjej för hon sov precis bredvid telefonen. Annars är Ella faktist mkt van vid ljud redan. Vi har aldrig tassat på tå, utan vi lagar mat, tömmer diskmaskinen, ser på Tv och ringer även om hon sover precis bredvid och detta vaknar hon inte av. Det var ett råd som vi fick av våra föräldrar redan innan vi fick barn och det har funkat riktigt bra!
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-10-24 16:35:13 följande:

Nej här har jag egentligen inte tid att sitta. Vi har varit på Horbach och spenderat lite pengar idag. Fast bara en bråkdel av allt vi skall spendera där. vi har möjlighet att avända maskinen.
    HORbach, Lanovia????????

Hahahahahaha! Sorry!
  • ingenjörsbruden

Fru Bygg: Skönt ni saknat mina galna inlägg!
    plötslig spädbarnsdöd har man sett samband med att barnet haft föt varmt....vi försöker ha vårt bus sovandes i sin egen säng....men ebland e hon lite orolig så då får hon sova hos oss....ligger på en egen kudde sidan om våra huvudkuddar....nära att stoppa in nappen när den åker ut.

Tror osså på att vänja barnet vid de vardagliga ljuden.

• ingenjörsbruden

Blommis: fy vilken maghistoria.....förstår att du skippade provet. Hoppas det har gått över nu. Pyjamasdag e gött ibland!

Villemoa: på dig

Nu "umpfar" busan....=matdags!

• ingenjörsbruden

Nu har Busan däckat!

Nöjd o glad o magen full med mat!

Vet ni...jag känner mig som en ensamstående mamma....trist men sant....
    Senaste gångerna jag bett maken om hjälp med ngt så har det stånkats o pustats. En morgon så blev han irriterad när jag bad om hjälp med att värma hennes flaskmat....han höll ju på o göra sina mackor....eeehh...jaha....frukost! Ja det vore ju gött att få äta sin frukost i lugn o ro o inte BEHÖVA anpassa sig till något litet hungrigt troll som inte tar hänsyn till andras behov. nästan så man kan garva åt det......nästan......

Sen gick vi o la oss...han kom sen in o bad om ursäkt för sitt "dåliga morgonhumör".....mmmhmmm visst....hmpf!

Jag vet att det är mkt för honom att jobba heltid pluss att jobba hela helgen på huset....så jag försöker hinna med alla hushållsgrejorna på dagen o ha maten klar när han kommer hem.....göra allt hemma pluss ta allt med vårt bus.....det är faktiskt 24timmarsjobb!
    Så jäkla trist att bli bemött med stånk de få gångerna man ber om hjälp....
    O så det där med social kontakt.....ehh....ja vi pratar ju inte så mkt....maken är ju trött när han kommer hem från jobbet så han är inte så social....o jag som e så pratig.....hahaha så busan får sår i öronen av mammas snattrande! Hon lyssnar glatt iallafall! Börjar att svara osså lite!
    Så nu har jag fått ösa ur mig det! Känns mkt bättre!

till alla som orkade plöja igenom det inlägget!

• Daa

Hejhej.
    Jag orkade, Ingis!
    Ibland är det bara så skönt att ösa ur sig.

• ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-10-25 15:50:12 följande:
    Hejhej. Jag orkade, Ingis! Ibland är det bara så skönt att ösa ur sig.
    Gulle du!

Ja det är verkligen skönt att få ur sig sånt ibland.

Nu ska jag hoppa i duschen o sen trolla med knäna o få till en söndagsmiddag på falukorv...jippie!

OM internet mm inte blir klart i veckan så är jag tillbaka först nästa fredag...snyft...men ja.....ni vet var jag är!
  • Daa

Andbeyond: många kramar till dig. Sådär dåligt ska man inte behöva må... Hoppas verkligen att det hjälper med akupunkturen. *kramar om igen*

Fru Bygg: *hjärtar lilla Ella*

Hvidis: hur går det med hissen? Låter väldigt frustrerande att inte kunna komma och gå som man vill när man har en lillmuffin att promenera med. *skakar axlar och rumpa till Patapata*

Blomman: lät inte som en rolig lördag (å andra sidan tyckte jag att högskoleprovet var ett oerhört trist sätt att göra av med en lördag...) Mår du bättre idag?

Ingis: Snyft... men kraaam på dig! Vi väntar på dig.

• passionsblomman

Ingis, jag både orkar läsa och förstår!!! Ös på!
    Hoppas du blir med dator på permanent basis SNART!

Jag mår bra i magen idag, men min huvudvärk blir jag inte av med. Måste boka mer massage. Det sitter i nacken det vet jag.

Kram,ar till alla, särskilt Ingis som sliter och Andbeyond som kämpar.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan