• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-10-26 12:08:09 följande:
    Jag tyckte ganska bra om henne innan, men det här... *skakar på huvudet*www.finest.se/userBlog/&beid=1221678
    Jag fick länken att fungera. Tyvärr. Fan vilket stolpskott till brud den där tjejen är!
  • Sonja68

Hej på er alla! *vinkar och skickar slängpussar*
    Jag är låg så jag håller låg profil ett tag. Vill inte smitta er med neggovibbar

• Daa

Aerobicsen var inställd pga sjukdom ikväll. Jag som laddat så mycket. Vilket antiklimax!
    Men så. Genom en serie händelser dök en promenadsugen kompis plötsligt och oväntat upp, så allt löste sig. Fick lite motion och dessutom ett bra samtal.

Villemoa skrev 2009-10-26 21:05:32 följande:
    Ikväll blev min kusin mamma till sitt sjunde(!) barn, nu har hon fem tjejer och två killar En hel innebandy-femma och två avbytare

Hej, Sonja!
  • Sonja68

Hej Daa! En promenad och lufta tankarna med en god vän är precis vad jag behöver just nu *kollar mig omkring*
    Nä, fanns ingen i närheten. Kan inte lämna prinsessorna heller,då deras far är på träning.
    Så jag äter glass!

• Daa

Glass är ett ganska bra substitut för en promenad med en god vän, men inte perfekt.
    Du hade gärna fått haka på om du bott liiite närmare.
    *kram*

Sonja68 skrev 2009-10-26 21:20:46 följande:
    Hej Daa! En promenad och lufta tankarna med en god vän är precis vad jag behöver just nu *kollar mig omkring*Nä, fanns ingen i närheten. Kan inte lämna prinsessorna heller,då deras far är på träning. Så jag äter glass!
  • Sonja68
    Daa skrev 2009-10-26 21:22:47 följande:
    Glass är ett ganska bra substitut för en promenad med en god vän, men inte perfekt.Du hade gärna fått haka på om du bott liiite närmare. *kram*
    You bet
  • passionsblomman

*kopierar in samma inlägg som i tanttråden*

Ni som hänger i båda: var god scrolla...

Vi har precis kommit hem efter att ha lämnat kissen hos ett par. Jag ska ärligt säga att jag höll på att vända i dörren för det var MASSOR av katter i den lägenheten!

Nu visade det sig att de var kattvakter åt hans mamma fram till helgen och det var åt FYRA stycken. Sjäva har de två.

Nu har jag liiiite svårt att fatta vaqarför man vill ha tre katter i en lägenhet, men jag är ju en lantis, och jag vet ju att de som har uppförning osv har sina inomhus och ofta fler än två dessutom.

Nu kan man ju verkligen undra varför de ville ha hem honom NU och inte efter att de andra åkt?

Och jag erbjöd mig att komma tillbaka efter helgen istället.

Men så var det ändå så att alla katterna såg väldigt fina ut och friska, fin päls osv, så jag tror de kunde sin sak och de har lovat och svurit på både att han ska steriliseras och att de hör av sig vid minsta gnissel, att han inte går ihop med de andra.

Avgörande blev ändå att han glatt skuttade in, satte sig mitt på golvet vid en leksak som hängde från taket och gick loss på den medan det satt tre kattor och iaktog honom i en trekant runt honom. Sedan gick han och satte sig på lådan, gjorde det han skulle och sprang runt och kollade in de andra katterna. En som var lite närgången fick sig en tass, annars inget från någon!

Ändå hade jag världens ågren och undrar väl fortfarande om jag gjorde rätt som lämnade honom där.
    Jag hoppas det blir bra.

• passionsblomman

Vad kul att ni gillar mina mattor!

Vet inte varför, men jag känner lite att när allt kommer till kritan och folk ska komma hit eller man ska visa det där man köpt som man är så glad över själv, så blir jag nästan att jag förminskar det jag gillar eller skäms lite för hur jag har det.

Som att jag inte ska få godkänt eller att alla andra har så hiiiimla stylat och fixt och färdigt och jag vet inte vvad. Fånigt.

• passionsblomman

Jenny: Jag tror nog de först och främst behöver kolla VARFÖR din mens uteblir såhär. Det kan ju säkert bero på olika saker.

I mitt fall, där problemet är att det är svårt at bli gravid om man inte klarar att pricka in ÄL, så styrde s cyklen till regelbundenhet med just Pergotime. Det blir junaturlig väg, men med hjälp att balansera upp hormonnivåerna.

P-piller är ju lite samma, det blir ju en punktlig cyklel så länge man äter dem.

"Pergoeffekten" kan hänga kvar en tid efteråt, men sedan klingar det ju av och då får man väl ta dem igen ifall man vill ha exakt koll på äl.

Sedan bedömer man ju saker olika. En väninna till mig fick samma styrning men när man väl konstaterade att det nu var ÄL-tid, så blev det hem och sköta saken själva för dem, med beordrat sex tre ggr det dygnet.

Jag fick istället inseminationer. Det berodde både på min ålder och min sambos otroligt knäppa arbetstider.

I den här hormoncirkusen är det säkert dessutom så att det istället kan visa sig vara helt anrdra obalanser för just dig, och då blir ju behandlingen utifrån dina provsvar. Det är JÄTTEBRA att du ska få det svart på vitt hur det står till i kroppen!

• Villemoa

Sådär kan jag också känna ibland för man vill ju verkligen att folk ska tycka att man har fint för att man själv tycker det är fint. Konstigt det där.

Fick precis en klump i halsen; läste på Facebook att en kompis ska ha barn i april...som vi skulle haft. Jag är jätteglad för hennes skull förstås och lite avis om ni förstår vad jag menar. Usch, vad jobbigt det blev!

passionsblomman skrev 2009-10-26 22:28:29 följande:
    Vad kul att ni gillar mina mattor!Vet inte varför, men jag känner lite att när allt kommer till kritan och folk ska komma hit eller man ska visa det där man köpt som man är så glad över själv, så blir jag nästan att jag förminskar det jag gillar eller skäms lite för hur jag har det. Som att jag inte ska få godkänt eller att alla andra har så hiiiimla stylat och fixt och färdigt och jag vet inte vvad. Fånigt.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan