Några från Halmstad? del 3
Förra tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3390457.html är nu avslutad, så jag tänkte att jag startar en ny.
(Här pratar vi i Halmstadområdet om våra bröllop)
Förra tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3390457.html är nu avslutad, så jag tänkte att jag startar en ny.
(Här pratar vi i Halmstadområdet om våra bröllop)
ninni84r - jo men det gör hon säkert åt dig. hon är jättesnäll :) du får fråga snällt helt enkelt!
vi har övat lite smått på dans, men det går inget vidare.. haha.. tips tack!
Shit 5 veckor kvar på lördag. Än har jag inte blivit nervös men det kommer väl snart smygande.'
Idag har jag varit & lämnat in klänningen för uppläggning hos Skrädderi Margareta. 1200 kommer det kosta.
Sen gick jag in till Vera & Co å kollade på en annan klänning till middagen som kommer hållas på båten. Hade inte den hemma i min strl så dom skulle beställa så jag kan prova den, behövde inte köpa den. Hoppas att dom hinner få hem den innan vi åker. Hade ju glömt detta ju så då åker man på 1990:- till isf.
svärmor tog mannens kostym till kemtvätt & alla linnedukar som ska kemtvättas.
Ringt cateringen precis men hon svarade inte, så jag talade in ett meddelande att hon kan ringa.
Hm, imorrn ska jag in till stan igen & betala resterande av resan endast 37149:-
Ingen dans här inte.
Lysan - fått tag i cateringtjejen? är resan betald och klar nu? när åker ni?
Snoddasen - kan ni dansa lr? för vi suger fett! haha.
kärleken är evig - 2 dagar kvar :) kul!
ninni84r - Vi suger ganska fett vi också...*asg* Vi är så dåliga så vi kommer inte att göra en traditionell dans..haha..vi kommer göra en first dance a la usa, dvs en remix av 10-15 roliga låtar med skämtdans! Fast det ska man också öva in..ingen som kan typ hjälpa oss NU?Haha...vi börjar gapflabba varenda gång vi ska försöka
Hur går det för er annars?Har ni fått gjort nåt vettigt?
ninni84r- inte fått fatt i cateringen än
glömde å åka in till stan idag. Prio 1 imorrn. Åker ner till kastrup den 13:e på kvällen. Flyget går den 14:e kl07
Du frågade vart vi ska lämna in ringarna. Mitt emot oskarströms kyrka (gamla prästbostaden) finns en smykes tillverkare.
hej ihej! vi har väl inte kommit så himla långt i planerandet men mycket finns klart i mitt huvud! Vi har bokat kyrka, lokal och har pratat med den präst vi vill ha och idag var jag o träffade damen som förmodligen ska sy upp min klänning! Jag har oxå inhandlat saker till bordsdekorationen!
Vi har tittat på ringar och till 99% bestämt oss för vilken catering vi ska ha!
Bröllopet blir lite lagom stort med ca 60 gäster! Men det är mycket som jag kommer få fixa själv för min fästman åker snart till Kosovo o kommer inte hem förrens 4veckor innan bröllopet!
Hej
Nu har jag precis kommit tillbaka ifrån stan. Givetvis så regnar det oxå nu. Jag vill ha sol så jag kan snygga till brännan på ryggen.
Har varit på Resia och betalat 37149:- Flygbiljetterna kommer nu någon gång i mitten av september. Så hon skulle ringa mig & hjälpa mig att fylla i diverse blanketter.
Sen gick jag å barnen till rådhuset & lämnade papprena. Inte fått någon vigelsförättare än. Bad att dom inte skulle skicka papprena förrän 1 vecka efter vi gift oss pga annars får vi problem i USA. Har ju sagt till att alla att 14.30 viges vi, haha 14.45 fick jag veta idag. Tur att hela släkten samlas på en kusin träff på lördag så man kan säga det till dom.
Ska ringa cateringen igen. Hon har inte ringt upp. Sen ringa & boka bord å diverse.
Ska träffa cateringen tanten på söndag. Hmm, ska jag fundera på vad vi vill ha eller ska hon få till en viss del fria händer. Billig är hon. 180:-/pers och då är det både förrätt, varmrätt, efterrätt inkl personal samt att dom städar i köket.
Hoppas att hon kan tänka sig ha med personalen hem till oss & plocka in i diskmaskinen...
Pratade in ett meddelande till folkethus ang om bokning till bord & tallrikar mm
Lysan - "Pratade in ett meddelande till folkethus ang om bokning till bord & tallrikar mm" - vad menar du? ska ni hyra tallrikar etc ngnstans lr?
Vi har lite funderingar på vad vi vill ha, så det tänker vi säga till vår kock, sen får han komma med förslag tänkte vi. Men hon va billig ja. Toppen ju ;)
Haha, lite kul att du sagt fel tid, fast det gör ju inte jättemkt om de är där tidigare. värre om det varit tvätom :)
pettan - oj va tråkigt att han åker iväg! så länge med - hade jag aldrig klarat av :)
Snoddasen - kul med "rolig dans", är ju mkt öva då med ja (speciellt om ni bara börjar skratta med) det hade vi nog inte vågat tror jag, lr inte johan iaf ;) nej vi tänkte dans "vanlig dans" men vette tusan hur detta ska gå :)
nja, ngt vettigt vet jag inte heller om jag gjort på länge... :) ska göra klart inbjudningarna nu i dagarna va det tänkt så vi kan skicka dem...