Några från Halmstad? del 3
Förra tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3390457.html är nu avslutad, så jag tänkte att jag startar en ny.
(Här pratar vi i Halmstadområdet om våra bröllop)
Förra tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3390457.html är nu avslutad, så jag tänkte att jag startar en ny.
(Här pratar vi i Halmstadområdet om våra bröllop)
Inga inbjudningar är för tidigt utskickade om man ser till våra som skickas ut 9 månader innan :P Fast vi gör ju det mer för det är smoking och bal samma helg så de måste vara snabba på att boka, + att ingen mer än tärnan, tostmaster och min mamma vet om det än så länge. (Ja, sambon har varit lite seg med sin bestman:P)
Var ju en bra artikel :) Eller hade de skrivit något som ni inte hade sagt? Man hör ju att en del tidningar gör så. Häftigt ni var i början av tidningen också, trodde det skulle komma på Folk&famlj sidan. :)
Ja, den var faktiskt bra skriven! De hade bara skrivit saker som vi sagt, det var en väldigt trevlig journalist. Vi trodde också att den skulle komma långt bak i tidningen, inte på 4:e sidan :) Den kan vara lite kepig att hitta på nätet så här kommer länken för er som inte hittar:
hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.545298
Vad gäller inbjudningar kan man nog egentligen skicka dom när man vill. Vi skickade själva våra 4 månader innan. Kändes lagom för oss.
På schemat nu är att jaga fatt i vår kontaktperson till Holms bygdegård. Vi måste åka o kolla lokalen igen så vi kan planera våra dekorationer ordentligt :)
Snyggt töser. HP var slut här så. Men tur att ni hittade länken.
Det är inte jag som är velig har jag kommit på utan det är den blivande mannen.
Innan middan så hade jag ringt prästen men inte bokat något. Strax efter kommer karln hem å säger att nu vill han till Medelhavet.
Nu när hans bror var här för ca 30 min å pratade om det ena å andra så vill mannen åter igen till Karibien.
Bestäm dig karl, säger jag. Just det, ikväll ska vi diskutera. Han får denna vecka på sig.
Snoddasen- när var datumet ni skulle gifta er?
För 4 okt såg jag på bröllopsmagasinet så har vapnö sin bröllopsmässa.
Vi gifter oss 10 Oktober =)
Haha...nu får han ju ta och bestämma sig ;) eller så tar du saken i egna händer =)
Jaha, här skulle vi sitta å diskutera ikväll men nu ligger han å sover i 3,5 årings säng. Får gå upp å väcka honom.
Sa till honom att hjälper han inte till el bestämmer sig så ändrar jag inte något samt att det blir en vanlig sol semester.
Hur har det gått, har du krävt honom på ett svar?? hahaha..
Japp, det blir nog Medelhavet. Så får det bli med fest hemma som vi hade tänkt från början.
Hade nog blivit Karibien om jag hade fått jobbet jag var på en intervju hos, men tyvärr. =(
Oj här har det hänt grejer :) jag har varit borta i två dar nu. varit på borås djurpark, och varit hemma hos sambons föräldrar. Så passade jag på att åka till gekås och shoppa lite när jag ändå va i krokarna :)
snoddasen- nu har jag sett er artikel. blev ju bra. fast jag läste den i Hallands Nyhter ist igår. Där va ni på fösta sidan i del 2 :) va väl visst en bra bild, lr det va samma som va till den länken du skrev.. Jättefin klänning btw :)
ca 4 månader innan ska vi nog skicka ut våra inbjudningar med. mitten/slutet av september (lite beroende på när jag blir klar med dem. haha)
Lysan- ngt speciell ställe i Medelhavet ni tänkt er? Lr så långt har ni inte kommit?
Vart ska ni andra åka - om ni ska åka ngnstans?
ninni84r - åhh, härligt med lite utflykter. tyvärr så är ju vår semester slut sedan ett par veckor tillbaka så nu är det allvar igen *suck* artikeln blev bra. vi blev så förvånade igår för vi hade ingen aning om att artikeln skulle komma med i hallands nyheter också, fick reda på det av en kollega som hade sett det. bilden till artikeln var helt ok, men i hallandsposten (själva papperstidningen) var vi med på en liten bild på framsidan, också och DEN var inte särskilt het.. hahaha :D
på fredag ska vi ut till bygdegården igen. ska testa att ställa ut alla bord och stolar och se så det inte blir för trångt. måste även mäta hur mycket tyg som kommer gå åt till dukarna vi ska ha. har hittat ett helt fantastiskt espressofärgat glansigt tyg som vi ska sy dukar av.
ninni84r: Om det blir Medelhavet så blir det att vi åker i från Rom
Dag Hamn Ankomst Avresa
Dag 1 Civitavecchia, Italy 17:00 Till kaj
Dag 2 Sicily (messina), Italy 10:00 18:00 Till kaj
Dag 3 Cruising The Inland Sea Till havs
Dag 4 Ephesus (kusadasi), Turkey 07:00 19:00 Till kaj
Dag 5 Athens (piraeus), Greece 08:00 19:00 Till kaj
Dag 6 Heraklion (iraklion), Crete 07:00 14:00 Till kaj
Dag 7 Cruising The Inland Sea Till havs
Dag 8 Civitavecchia, Italy 05:00 Till kaj
Karibien
Dag Hamn Ankomst Avresa