• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • shakynose
    Poca skrev 2009-07-09 15:20:31 följande:
    Absolut! Och då låg jag definitivt naken på en björnfäll! Kanske ska avända samma kort nu?
    Björnfäll eller ej, du är ändå "objektifierad"...
  • shakynose

J D skrev 2009-07-09 13:48:11 följande:

Skolfoton/andra porträttfoton brukar syfta till att fånga en person i dess naturliga element/ta fram individen/subjektet. Jag har svårt att se att det är poängen i SB såtillvida man ej går runt i underkläder dagligen... 
    Jag ber att få protestera!
    Skolfotot var i allra högsta grad en regisserad tillställning där alla skulle göra sig till för kameran.
    Underkläder bär jag inte alltid ( ), men nästan alltid, och jag skulle inte kunna leva utan mina speciella undisar som bara kommer fram ibland.
    Nog 17 skulle en sådan fotografering där jag poserar i sexiga underkläder plocka fram lika mycket, och mer av mig som individ/ subjekt som det där förbaskade skolfotot när man inte ens fick sitta hur man ville.
  • J D

shakynose skrev 2009-07-09 15:57:06 följande:
    J D skrev 2009-07-09 13:48:11 följande: Jag ber att få protestera!Skolfotot var i allra högsta grad en regisserad tillställning där alla skulle göra sig till för kameran.Underkläder bär jag inte alltid ( ), men nästan alltid, och jag skulle inte kunna leva utan mina speciella undisar som bara kommer fram ibland. Nog 17 skulle en sådan fotografering där jag poserar i sexiga underkläder plocka fram lika mycket, och mer av mig som individ/ subjekt som det där förbaskade skolfotot när man inte ens fick sitta hur man ville.

Jag anade att det där skulle bli motargumentet men du exponerar ändå mer av dig själv-och dessutom i ett helt annat syfte vilket gör det bra mkt mer objektifierande. Exempel: både flickor och pojkar tar skolfoto men bara det vuxna flickorna lägger sig i underkläder på bjrönfäll. How did we get there?

• shakynose

J D skrev 2009-07-09 15:59:46 följande:

Jag anade att det där skulle bli motargumentet men du exponerar ändå mer av dig själv-och dessutom i ett helt annat syfte vilket gör det bra mkt mer objektifierande. Exempel: både flickor och pojkar tar skolfoto men bara det vuxna flickorna lägger sig i underkläder på bjrönfäll. How did we get there?
    Ja, men det är en annan femma. Jag tycker också att det är wack att bara tjejer gör sådana här grejer, och jag skulle tycka att det var hur fint som helst med liknande bilder på killar. Som sagt, jag skulle bli jätteglad om jag fick ett sådant album av killen!

Men den som säger att man "inte förstår grejen med att objektifieras" är ute och cyklar tycker jag. För alla tycker om att vara vackra för andra. Om än i olika utsträckning.

Att man sedan inte vill posera naken framför en kamera har jag all förståelse för, men låtsas inte som att ni inte förstår varför det upplevs annorlunda av den som faktiskt gillar det.
  • J D

shakynose skrev 2009-07-09 16:06:02 följande:
    J D skrev 2009-07-09 15:59:46 följande: Ja, men det är en annan femma. Jag tycker också att det är wack att bara tjejer gör sådana här grejer, och jag skulle tycka att det var hur fint som helst med liknande bilder på killar. Som sagt, jag skulle bli jätteglad om jag fick ett sådant album av killen!Men den som säger att man "inte förstår grejen med att objektifieras" är ute och cyklar tycker jag. För alla tycker om att vara vackra för andra. Om än i olika utsträckning.Att man sedan inte vill posera naken framför en kamera har jag all förståelse för, men låtsas inte som att ni inte förstår varför det upplevs annorlunda av den som faktiskt gillar det.

Ok, men jag anser iaf att om man tycker om att få bekräftelse för sitt utseende (och då ej mode el. dyl för det är ett intresse lika gott som ngt annat) så tycker man om att bekräftas som objekt eftersom det bara är yta man bekräftas för och inte något man gör som subjekt.

Att sedan alla tycker om att vara vackra i mer eller mindre grad tycker jag är utanför den här diskussionen. Frågan är varför man vill paketera sig själv som passiv i underkläder och ge bort till sin man dagen efter sitt bröllop (och det väldigt sällan sker åt andra hållet).

Men kan vi inte återgå till den roliga trashen nu istället? Vill inte förstöra den här tråden med debatt för det var aldrig tanken med denna tråd!

• shakynose

J D skrev 2009-07-09 16:36:46 följande:

Ok, men jag anser iaf att om man tycker om att få bekräftelse för sitt utseende (och då ej mode el. dyl för det är ett intresse lika gott som ngt annat) så tycker man om att bekräftas som objekt eftersom det bara är yta man bekräftas för och inte något man gör som subjekt. Att sedan alla tycker om att vara vackra i mer eller mindre grad tycker jag är utanför den här diskussionen. Frågan är varför man vill paketera sig själv som passiv i underkläder och ge bort till sin man dagen efter sitt bröllop (och det väldigt sällan sker åt andra hållet). Men kan vi inte återgå till den roliga trashen nu istället? Vill inte förstöra den här tråden med debatt för det var aldrig tanken med denna tråd!
    Öh? Om du inte vill ha en diskussion så borde du väl bara låta bli att svara? Jag tycker att det där är ett oerhört fult sätt att försöka roffa åt sig det sista ordet.
    Jag har massor att säga i detta ämne men skit samma. Man käftar väl inte mot en moderator.
  • feministbrud

Såså, inte bråka. Jag startar en ny tråd!

shakynose skrev 2009-07-09 16:55:15 följande:
    J D skrev 2009-07-09 16:36:46 följande:Öh? Om du inte vill ha en diskussion så borde du väl bara låta bli att svara? Jag tycker att det där är ett oerhört fult sätt att försöka roffa åt sig det sista ordet.Jag har massor att säga i detta ämne men skit samma. Man käftar väl inte mot en moderator.
  • J D

shakynose skrev 2009-07-09 16:55:15 följande:
    J D skrev 2009-07-09 16:36:46 följande: Öh? Om du inte vill ha en diskussion så borde du väl bara låta bli att svara? Jag tycker att det där är ett oerhört fult sätt att försöka roffa åt sig det sista ordet.Jag har massor att säga i detta ämne men skit samma. Man käftar väl inte mot en moderator.

Nejnej, det var absolut inte så jag menade och jag skriver självklart i tråden som medlem och inte som móderator. Du får gärna sista ordet- jag kommer iaf inte lägga fler inlägg i ämnet eftersom jag vill ha tillbaka den roliga tråden.

• feministbrud

Låt nu denna tråd vara rolig och så kan vi diskutera SB i den nya tråden jag precis skapade!

J D skrev 2009-07-09 19:08:13 följande:

Nejnej, det var absolut inte så jag menade och jag skriver självklart i tråden som medlem och inte som móderator. Du får gärna sista ordet- jag kommer iaf inte lägga fler inlägg i ämnet eftersom jag vill ha tillbaka den roliga tråden.
  • J D

feministbrud skrev 2009-07-09 19:09:30 följande:
    Låt nu denna tråd vara rolig och så kan vi diskutera SB i den nya tråden jag precis skapade!J D skrev 2009-07-09 19:08:13 följande:

Agree! Dessutom finns det ju dessutom redan en tråd för det .

Nå, feministbrud, har du kommit på några nya trashigheter sedan sist?

Svar på tråden Trashigaste bröllopet