• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • J D

shakynose skrev 2009-07-09 13:42:24 följande:
    Så du tog aldrig skolfoton och gav bort till mormor?

Skolfoton/andra porträttfoton brukar syfta till att fånga en person i dess naturliga element/ta fram individen/subjektet. Jag har svårt att se att det är poängen i SB såtillvida man ej går runt i underkläder dagligen... 

• lecaroline

Min kusin kom i röda kläder på mitt bröllop. Hon visste inte att det betyder att man haft sex med brudgummen!!
    Många andra visste detta dock

• J D

lecaroline skrev 2009-07-09 13:48:47 följande:
    Min kusin kom i röda kläder på mitt bröllop. Hon visste inte att det betyder att man haft sex med brudgummen!! Många andra visste detta dock

Det där är dock enbart en myt according to Ribbing. Röd är en utmärkt färg för en bröllopsgäst .

• feministbrud

Det betyder ju inte det, så din kompis gjorde helt rätt som valde en snygg röd klänning och de andra borde skämmas för sin okunskap!

Min kusin kom i röda kläder på mitt bröllop. Hon visste inte att det betyder att man haft sex med brudgummen!! Många andra visste detta dock
  • 090208

Vaa, ar det sant??!!
    Jag gifte mig i rott. OMG!

• lecaroline

Men du har ju haft sex med brudgummen ju!!

Detta är tydligen gammalt som att man inte kommer i vitt eller svart på bröllop...

090208 skrev 2009-07-09 14:00:30 följande:
    Vaa, ar det sant??!!Jag gifte mig i rott. OMG!
  • J D
    lecaroline skrev 2009-07-09 14:18:33 följande:
    Men du har ju haft sex med brudgummen ju!! Detta är tydligen gammalt som att man inte kommer i vitt eller svart på bröllop...
    Nope, det är en myt!
  • Agnes Cecilia
    090208 skrev 2009-07-09 14:00:30 följande:
    Vaa, ar det sant??!!Jag gifte mig i rott. OMG!
    Haha, du hade haft ihop det med brudgummen PÅ DITT EGET BRÖLLOP! Skäms!
  • MV85

Det där med rött o bröllop hade jag aldrig hört om ens en gång innan jag började hänga här på BT...
    Grundar sig antagligen i att rött alltid ansetts vara en smått erotisk färg, men att säga att det är lika gammalt som att komma i vitt eller svart stämmer inte..
    Dessutom blir svart vanligare och vanligare på bröllopsgäster oxå nu för tiden...

• feministbrud

En kompis till mig råkade ut för att någon kommenterade detta på ett bröllop hon var på och bar rött. Hon har mejlat Ribbing och förhört sig och fått reda på att det är en myt!

MV85 skrev 2009-07-09 14:36:36 följande:
    Det där med rött o bröllop hade jag aldrig hört om ens en gång innan jag började hänga här på BT... Grundar sig antagligen i att rött alltid ansetts vara en smått erotisk färg, men att säga att det är lika gammalt som att komma i vitt eller svart stämmer inte..Dessutom blir svart vanligare och vanligare på bröllopsgäster oxå nu för tiden...
Svar på tråden Trashigaste bröllopet