• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Moirie

Det där med poserande bilder blir alltid väldigt laddat men jag undrar om det verkligen är bilderna i sig som uppskattas av brudgummen. Tror ni inte det mest är tanken på att tjejen fixat allt det där i hemlighet för hans skull?

Och med den logiken kan man förstås lika gärna göra något annat som morgongåva, insåg jag just

• J D
    Moirie skrev 2009-07-09 10:09:17 följande:
    Det där med poserande bilder blir alltid väldigt laddat men jag undrar om det verkligen är bilderna i sig som uppskattas av brudgummen. Tror ni inte det mest är tanken på att tjejen fixat allt det där i hemlighet för hans skull? Och med den logiken kan man förstås lika gärna göra något annat som morgongåva, insåg jag just
    Hm, jag vet inte, jag tror snarare min fästman skulle bli lite sur om ngn fotograf hade tagit sådana bilder på mig utan hans vetskap. (Bortsett från allt det antifeministiska i att bara kvinnan poserar som han antagligen också skulle reagera på ).

Som du säger så skulle han nog bli bra mkt gladare om jag bokade en resa åt oss i hemlighet till exempel.

• shakynose

Jag skulle bli jätteglad om jag fick ett sånt album av killen! Och jag skulle kunna ta sådana bilder på mig själv också och ge till honom, och jag är övertygad om att de skulle bli uppskattade av många skäl.

Men jag kan hålla med om att secret-box-konceptet, och att det ska göras just inför bröllopet, känns trashigt. Oavsett hur smaaaaaakfulla bilderna är. Tycker nästan att det trashigaste av allt är när man ser att modellen inte riktigt vågar och ligger skyld till mer än hälften av en björnfäll.

• Kotten1981

Jag har inte funderat så mkt ang secret box, men rent spontant tycker jag det är kul. Skulle absolut kunna tänka mig att ge mannen ett litet album, både för hans o min skull. Varför läsa in en massa i det där?? Vaddå trash? Hade varit skitkul att posera i några snygga underkläder och få riktigt fina bilder på sig själv. Sen - när jag är åttio plus, har fått ytterligare några ungar och är superrynkig - kan jag titta på bilderna och tänka "damn, vilken puma jag en gång var ".

Tänker inte börja fundera på moraliska aspekter, trash/icke-trash...ser det som en kul grej, och min man kommer förhoppningsvis få en secret box av mig när vi gifter oss.

• Bobou

Håller väl egentligen med, men det problemet uppkommer ju bara för att tjejer har typ remsandaletter under bröllops/balklänningen... Öppen tå i formella sammanhang - DET går fetbort i min värld. Men det är så vanligt så jag kan knappast kalla det trash ens, bara oerhört oestetiskt.

J D skrev 2009-07-08 19:54:43 följande:

Jo, om de är hudfärgade är det absolut inte snyggt! Annars kan det vara OK i typ peeptoes men av princip aldrig i sandaler! (subj. åsikt).
  • 090208

Jag hade garna tagit sana bilder- tillsammans med min man. Fatta vad sexigt! Och kul att kolla tillbaka pa nar man ar 70 och allt hanger.

Funderar pa att ta bilder pa mig sjalv medan jag ar ung, av samma anledning. Och behalla dem for mig sjalv. Men behover inte nodvandigtvis vara nack, vill bara ha vackra bilder.

• Bobou

Nej, varför ska man vara avklädd egentligen? Satt och bläddrade lite i en modekatalog härom dagen. Såna bilder, vackra bilder på mig och min snygge i vackra miljöer och fina kläder, det vore jättekul att ha, och dessutom kul att visa kompisarna. Det är ju inget snack om att modellerna är snygga och sexiga även med kläder på, precis som min pojkvän. Och sexiga hunkar på film, de trånar man ju efter även när de är påklädda?

090208 skrev 2009-07-09 12:32:22 följande:
    Jag hade garna tagit sana bilder- tillsammans med min man. Fatta vad sexigt! Och kul att kolla tillbaka pa nar man ar 70 och allt hanger.Funderar pa att ta bilder pa mig sjalv medan jag ar ung, av samma anledning. Och behalla dem for mig sjalv. Men behover inte nodvandigtvis vara nack, vill bara ha vackra bilder.
  • J D
    Bobou skrev 2009-07-09 12:21:49 följande:
    Håller väl egentligen med, men det problemet uppkommer ju bara för att tjejer har typ remsandaletter under bröllops/balklänningen... Öppen tå i formella sammanhang - DET går fetbort i min värld. Men det är så vanligt så jag kan knappast kalla det trash ens, bara oerhört oestetiskt.J D skrev 2009-07-08 19:54:43 följande:
    Mm, hu!

Men jag håller fortf. inte med om att öppen tå är oestetiskt, är själv sann estet och anser att estetiken har utvecklats tillräckligt långt för att kunna tillåta smakfulla öppna skor även i formella sammanhang .

• Poca
    Kotten1981 skrev 2009-07-09 12:09:00 följande:
    Jag har inte funderat så mkt ang secret box, men rent spontant tycker jag det är kul. Skulle absolut kunna tänka mig att ge mannen ett litet album, både för hans o min skull. Varför läsa in en massa i det där?? Vaddå trash? Hade varit skitkul att posera i några snygga underkläder och få riktigt fina bilder på sig själv. Sen - när jag är åttio plus, har fått ytterligare några ungar och är superrynkig - kan jag titta på bilderna och tänka "damn, vilken puma jag en gång var ". Tänker inte börja fundera på moraliska aspekter, trash/icke-trash...ser det som en kul grej, och min man kommer förhoppningsvis få en secret box av mig när vi gifter oss.
    Jag förstår inte vad som är kul med att objektifiera sig själv inför någon och sedan ge bort det till någon annan. Och trash eller icke trash... den här tråden ska väl bara vara trash ;)
  • shakynose
    Poca skrev 2009-07-09 13:36:41 följande:
    Jag förstår inte vad som är kul med att objektifiera sig själv inför någon och sedan ge bort det till någon annan. Och trash eller icke trash... den här tråden ska väl bara vara trash ;)
    Så du tog aldrig skolfoton och gav bort till mormor?
Svar på tråden Trashigaste bröllopet