Stora Holms Säteri
Hej!
Vi gifter oss den 8/8 i Tuve kyrka och ska ha vår fest på Stora Holms Säteri.
Nu söker jag efter andra brudar som ska ha eller har gaft sin bröllopsfest där.
Kanske vi kan dela tips och idéer...
Hej!
Vi gifter oss den 8/8 i Tuve kyrka och ska ha vår fest på Stora Holms Säteri.
Nu söker jag efter andra brudar som ska ha eller har gaft sin bröllopsfest där.
Kanske vi kan dela tips och idéer...
Hej!
Vi ska också gifta oss i tuve kyrka och ha festen på stora holm säteri. Vi skall vara där senare i höst. Hoppas er planering går bra.
Linda
Hej!
Va kul med ett par till! Vilket datum har ni?
Planeringen går nog bra tror jag, det känns iaf. som att allt är under kontroll Är bara rädd att missa något, nu när man ska fixa ALLT själva...
Har ni bokat catering å så än?
Ingen mer därute?
Hej! Vi ska ringa imorgon och försöka boka tid för visning. Vi bor i Linköping (men jag kommer från Göteborg) så det är lite svårt. Vi vill iaf vara där utifrån bilder och det andra har berättat
Men det blir inte förrän nästa sommar i så fall.
Ahh... du kommer att älska det när du kommer dit, fru 310910!!
Var ute i god tid bara.... Vi bokade 1 1/2 år innan
Vi gifte oss i lördags i tuve kyrka och hade festen på stora holm. Helt fantastiskt! Grejen med stora holm är just att det är så fint även utan dekorationer, så man behöver inte lägga så jättemycket energi på det. Alla ljusen i ljuskronorna gör ju mycket bara de. (Kan vara värt att veta att de går att flytta runt ganska mycket som man vill ha dem) Sedan hade vi en massa värmeljus i vitt och lila på borden och massa små glasstenar i samma färger strösslade över borden. En vacker orkidé i mitten på varje bord (runda bord). Det var i stort sett allt! =)
Man får dock tänka på att ingenting ingår, så glöm inte tvål, toapapper, handdukar etc till toaletterna!
Fråga gärna om det är något mer praktiskt ni undrar över, nu medan jag har det färskt i huvudet! =)
Hej
Vi ska gifta oss där 29/5 2010. Justagirl, du har inga bilder på den dekorerade lokalen? Jag har bara sett den med långborden (förutom bilderna på deras hemsida då) och är så nyfiken hur det blir med de runda borden. Hur många gäster hade ni? Hade ni underhållning? Var ställde ni dem isåfall?
Finns det runda bord på plats eller hyrde ni det? Hur många runt varje bord?
Är också nyfiken på bilder....
Jag ska se om jag kan ordna fram någon bild på den färdiga lokalen.
Vi var 45 personer totalt och använde oss av 6 st "åttabord". Det blev rätt luftigt, utan att vara ödsligt så att säga..;)
Vi hade en Dj som vi placerade i bortre änden av lokalen. När det var dags för honom att börja spela tog i bara hjälp av våra gäster och sköt undan borden så att vi fick ett dansgolv. Väldigt bra golv att dansa på btw, fast det blev massa svarta märken efter skorna!
Runda bord finns både för 8 och 10 personer på Stora Holm. Och så långbord då. Stolar finns det och dessutom ett par specialare för brudparet.
justagirl: Tack för värdefull info
Satt ni också vid ett runt bord eller hade ni vanligt trad. honnörsbord?
Hur gjorde ni med köket/fördrink/bar etc. orkar du berätta?
Tack igen som sagt... Känns tjötigt att ringa Jan stup i kvarten om alla små saker man undrar