• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • Soldemor
    MilosMamma skrev 2009-06-09 12:30:46 följande:
    Oh shit, ska man behöva svara på det?Jag säger väl att vi är unga o dumma och att det var en impulsgrej ;)
    Nej, jag tycker inte det! Jag frågar aldrig mina par varför de vill gifta sig och varför i kyrkan. Anser att det har paret redan reflekterat över och vet varför. Däremot brukar jag fråga vad paret ser hos varann, för att få lite "personligt" och romantiskt "kött" till vigseltalet.
  • Soldemor

Då var hacker-prästen framme igen, denna gång med att posta tomma meddelanden. Börjar nog bli dags att gå hem snart...

• Åsa Erika

1 Augusti
    sarapayam
    Bride 2be
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings
    augustibrud2009
    missnartfru
    Noxire örnsköldsviks kyrka
    Mois81 ( Uppsala- Dalby )

7 augusti
    troddealdrig

8 augusti
    Lisken
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    Mitt hjärta 2008
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan
    candy tyra 2009
    För kärlekens skull
    lojeli

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82
    Goaste
    Cherrybride
    andbeyond

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche
    Hubba
    konstigabaralillajag
    Taaanja
    Labolina09
    Laguna2
    Åsa Erika

• MilosMamma

Ja men sånt kan man svara på, men att få massa olika frågor känns som ett korsförhör om jag är tillräkligt bra för att få gifta mej i kyrkan...typ.
    Men frågar han svarar jag mer än gärna =)

Soldemor skrev 2009-06-09 16:32:11 följande:
    Nej, jag tycker inte det! Jag frågar aldrig mina par varför de vill gifta sig och varför i kyrkan. Anser att det har paret redan reflekterat över och vet varför. Däremot brukar jag fråga vad paret ser hos varann, för att få lite "personligt" och romantiskt "kött" till vigseltalet.
  • Juis31

Hallå alla blivande brudar !!

Hur gjorde Ni för att träffa prästen,ska man själv ta kontakt? Eller kontaktar Han/Hon oss sen ?
    Likaså kantorn,ska man kanske kontakta ?
    Vad vet jag,jag har aldrig gjort de här förr..

Annars går de ganska bra här...våra toastmasters kan inte ens komma på vårat bröllop,så nåra såna har vi tyvärr inte,dom vi frågat tackade nej,o nu frågade vi ett annat par,som skulle tänka på saken..:/...Känns väl lite sådär,men de är väl bara till att improvisera om nu ingen vill vara toastmasters på våran dag..
    Är väl inte helt roligt,men de får väl gå..Är de nån av Er som har nåra tips på hur vi ska lägga upp kvällen så vi slipper stå som toastmasters själva på vårt eget bröllop,så tar vi tacksamt emot de..:)

• SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-09 17:44:08 följande:
    Hallå alla blivande brudar !!Hur gjorde Ni för att träffa prästen,ska man själv ta kontakt? Eller kontaktar Han/Hon oss sen ?Likaså kantorn,ska man kanske kontakta ?Vad vet jag,jag har aldrig gjort de här förr.. Annars går de ganska bra här...våra toastmasters kan inte ens komma på vårat bröllop,så nåra såna har vi tyvärr inte,dom vi frågat tackade nej,o nu frågade vi ett annat par,som skulle tänka på saken..:/...Känns väl lite sådär,men de är väl bara till att improvisera om nu ingen vill vara toastmasters på våran dag..Är väl inte helt roligt,men de får väl gå..Är de nån av Er som har nåra tips på hur vi ska lägga upp kvällen så vi slipper stå som toastmasters själva på vårt eget bröllop,så tar vi tacksamt emot de..:)
    Vad träligt....men har ni inga syskon som kan vara toastmasters? Eller be era mammor eller pappor, det borde ni ju kunna lösa på något sätt. Visst det är väl inte så mycket som toastmastrarna gör mer än å läsa upp telegram osv å hitta på lite bus...å det borde väl syskon & föräldrar kunna klara av eller?
    Hoppas att det löser sig
  • Juis31

Haha,jooo de löser sig säkert,men just nu ser de såååå tråkigt ut..har planerat med syskon och vänner o nu sist kusiner..vi får se om min m2b´s kusin vill offra sig för oss..annars tänkte vi väl be hans far vara värd under kvällen o kanske även då kunna bistå som toastmaster..som sagt de löser sig nog.. ..

Nu funderar vi väl mest på om vi ska kontakta prällen o kantorn o när isåfall..?!

Får bli till att ringa imon antar jag o höra efter !

• SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-09 18:10:08 följande:
    Haha,jooo de löser sig säkert,men just nu ser de såååå tråkigt ut..har planerat med syskon och vänner o nu sist kusiner..vi får se om min m2b´s kusin vill offra sig för oss..annars tänkte vi väl be hans far vara värd under kvällen o kanske även då kunna bistå som toastmaster..som sagt de löser sig nog.. ..Nu funderar vi väl mest på om vi ska kontakta prällen o kantorn o när isåfall..?!Får bli till att ringa imon antar jag o höra efter !
    Jo det gör det säkert Ska hålla tummarna för det i alla fall.
    Hmm det är en bra fråga, vet faktiskt inte när ni ska kontakta dem, vi ringde vår vigselförrättare för ett par veckor sen, så vi ska inte träffa honom förräm någon timma innan vigseln, men däremot ska vi ha mailkontakt under tiden
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2