Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
Vi fortsätter här, vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen =)
Del 1 www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3224869.html
Vi fortsätter här, vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen =)
Del 1 www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3224869.html
Hahaha! Kanonbra svar! Jag är inte ung, men dum lät jag i a f när jag skulle svara på frågorna... Fast prästen var kanonbra och tog sig tid, så summasummarum lät det nog som om vi hade någonslags koll på vad vi ville.
Lycka till!
Dags att skicka in hindersprövningen med ju...
Om vi bara kunde ta o enas om ett efternamn.
Men alltså vad svarar man på varför man gifter sej i kyrkan?
Det är ju liksom det vi vill för att det är så man drömt om sitt bröllop. hmm
vi gifter oss 29/8 :)
Jag svarade precis så och är väl inte jättemallig över svaret. Men ärligt talat tror jag det är ett av de vanligaste svaren prästerna får.
Kyrkorna tappar besökare, men det finns vissa s k "övergångsritualer" som vi vanliga (icketroende och/eller osäkra) gärna genomför i kyrkan. För mig en vigseln en sådan ritual. Att jag väljer kyrkan beror dels på att det är vackert, men också att det för mig betyder att jag gör det "på riktigt".
ja precis. Men prästen vart inte sur?
Nej, nej. Inte alls! Han var cool. Han sa ngt om att det var en rätt vanlig inställning.
Jag tror det viktiga är att man visar respekt för att man viger sig i Guds hus och för dem som tror lite mer än jag själv gör.
Jag skulle t ex aldrig be prästen "prata lite mindre om Gud" och jag skulle heller aldrig gifta mig kyrkligt i en jätteurringad och superkort klänning....
La in mitt nick; Vi gifter oss den 8:e!!
1 Augusti
sarapayam
Bride 2be
Sagezza
Mrs baom
Ouno
Joplin09
Lövings
augustibrud2009
missnartfru
Noxire örnsköldsviks kyrka
Mois81 ( Uppsala- Dalby )
7 augusti
troddealdrig
8 augusti
Lisken
w2b Blom
CamillaMarcus
AnRo09
Juis31
J D
agtiwi
När2blir1
Hoppasbrud2009
Brud2009
Gurnell
Mitt hjärta 2008
MammaMiaa
15 augusti
Jeffa
JanetKim
Underbara060709
Mariya
Capu
Prahlis
Pentan
candy tyra 2009
För kärlekens skull
lojeli
22 augusti
1 år
LB5
Anki82
Goaste
Cherrybride
andbeyond
29 augusti
Milosmamma
Pärlan2009
Majsan12
090829
Moche
Hubba
konstigabaralillajag
Taaanja
Labolina09
Laguna2
Vi gifter oss borgligt så jag hade inte alls förväntat mig något möte eller samtal med vigselförrättaren, men det hade vi. Han kom hem till oss en kväll för ngr veckor sen och pratade om vigseln och hur den skulle se ut och vad han tyckte o tänkte om det hela. Jätteroligt!!
vi ska träffa prästen på midsommarafton och frisören dagen innan! Känns så nära men så länge kvar ändå! Det känns skönt att mycket är klart, ska "bara" stämma av allt med möten mm. det som krånglat so far är när vi kan komma till och duka verkar inte som det blir fören på eftermiddagen dagen innan :S hade blivit lovade frömiddagen men vi har många till hjälp så ska nog gå bra. Så nu är det fest program och vigselprogram kvar av det som inte är klart.
Väntar med spänning på möhippan nu! Syrran pratade med vårt kusinbarn om den var inte meningen jag skulle höra kom in i rummet precis då så var inte meningen. Men vet att man måste vara över 20 år..... bor i stockholm hmmm undrar om det är en kryssning eller nått?
Tycker ni detta är bra pris för fotografering?
www.mysak.org/pris.html