• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • dfk

sommar- Åh! gulle dig! Nej, har inte smakat den glassen. Har du?
    Förresten läste lite längre upp på sidan att du väntar hem din blivande från Afrika. Åh, vad skönt att han ska komma hem. Vilket år ni har haft, massor av längtan. Men det måste även ha varit spännande för honom. Var i Afrika?

• Fjällbruttan

Vad häftigt! Och vilken kul ide´med tröjan, hoppas du får den på måndag
    Kan säkert vara nyttigt för dem att det är någon som inte vet så mycket om fotboll... för det är ju egentligen inte det du ska prata om ju
    7-11 är en kul ålder, då vågar de ju fortfarande fråga en massa!
    Kommer säkert att gå galant för dig!

Jag tar en cider jag med
    har varit iväg ett pa timmar och jobbat med m2b och våran vedproccesor... är fortfarande kul att skriva såna ord
    (om det nu stavas så, fan, jag är en kratta på att stava!)
    Så nu får ajg skriva en faktura till
    Det firar jag med en cider från sommar och så kan jag hålla med chilinötter, snor ungarnas, de är ändå hos sin pappa i helgen
    det är bara jag, m2b och lilla vild hemma i helgen...
    Myskväll ikväll

Soldemor skrev 2009-06-05 14:35:58 följande:
    Har fått ett specialuppdrag av min chef: Jag skall ha etik"skola" på landslagets fotbollskola som bl a kommer att vara på fotbollsplanen här i byn, det är redan nästa vecka! Så nu skall jag sätta ihop något klokt och pedagogiskt att säga och göra med barnen, de är 7-11 år. Spännande! Har fösökt att beställa en speciell fotbollströja att ha på mig då, en gul med svenska kyrkans logga på. Det var mindre spännande...har säkert pratat med typ 741 personer runt om i Sverige och hela tiden blivit hänvisad vidare med något annat tel nr. Men nu hoppas jag att jag fått det ordnat och får en tröja, helst på måndag! Sedan att jag inte kan så värst mycket om fotboll (förutom att Zlatan skulle vara helt ok som granne och att jag har sett Henke Larsson som liten på fritidsgården, gills det?) gör väl inte så mycket, roligt skall det bli iaf!
  • Sommar 2010

Tur att det blir storpack med chilinötter och en back med cider!

Blivande har jobbat som FN-observatör i Kongo i ett år. (Är jag avslöjad nu? Har någon kollega som brukar hänga här inne.) Jag var ganska orolig innan han skulle åka för det lät lite farligt, men det har varit hur lugnt som helst just där han har varit. Trodde att han skulle få se mer hemska saker och påverkas av det, men han har inte varit i de värsta områdena. Och nu har han påbörjat hemresan! Men det känns att o vi klarat detta så kommer vi att klara andra svårigheter i livet och det känns så rätt att vi ska gifta oss.

Men men, väljer man att dela livet med en officer få man vara beredd att stå ut med en del. Det här är nog inte sista repan utomlands...

Vedprocessor borde det väl vara eller? Vad gör den egentligen?? Eller processar ved, men hur då och varför?

• dfk

Vet ni tjejer förlåt, tanter. Jag har en semestervecka nästa vecka. Tjiho!! Jag har min semester rätt sent, men jag fuskstartar lite redan nu... Underbart! Jag höjer mitt ciderglas i en skål!

• dfk

Ja just det man vill ju inte röja sin identitet...
    Kongo, det lät både spännande och lite farligt.

• Fjällbruttan

Tack Sommar!!
    Jag avskyr när jag inte stavar rätt men vet ju inte ens hur eländet stavas! Ska bums skriva upp det på en lapp så jag stavar rätt när jag gör våra nya affischer.

En vedprocessor är (i alla fall vår) ett stort åbäke som man sätter bak på traktorn och startar, den lever en högre djävul
    I ena änden stoppar man inte ett träd (utan kvistar och helst ska det vara nedsågat och inte stå kvar i skogen )
    och i andra änden kommer det ut vedträn!
    Finurligt va?
    Man kan själv bestämma längd och grovlek

Finns bilder på www.fjallservice.nu om ni vill se.

Vad skönt för dig att han är på väg, förstår att du varit orolig. Och vad kul att det känns så rätt att det blir bröllop, det är så skönt pirr i magen
    Vi har bara 29 dagar kvar som ogifta....

• Sommar 2010

Underbart med bara 29 dagar kvar!

Jag menade inte att klaga på din stavning, men har nog varit svenskalärare i ett tidigare liv. Men nu stavar jag själv som det faller sig.

• Fjällbruttan

Jag tog det inte alls som att du klagade, jag frågade ju faktiskt om det stavades så
    Är bara glad att bli rättad så jag inte skriver fel sen när vi ska göra reklam
    Jag stör mig nämligen otroligt på affischer som är dåligt skrivna, fel avstavade och med felsyftningar, fast jag är inte ett dugg bättre själv
    Sommar 2010 skrev 2009-06-05 17:19:52 följande:

Underbart med bara 29 dagar kvar!Jag menade inte att klaga på din stavning, men har nog varit svenskalärare i ett tidigare liv. Men nu stavar jag själv som det faller sig.
  • Sommar 2010

Och vedprocessorn måste ju vara en affärsidé för att ta till vara på allt som blir över när man avverkar, eller?

Svar på tråden Tantvarning 4