• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sommar 2010

Det har faktiskt gått över förväntan, men jag är glad över att året snart är slut. Det är trist att sova ensam och förfärligt trist att inte dela vardagen på samma sätt. Vi har dyra telefonräkningar just nu...

I fortsättningen kommer han "bara" vara borta i treveckorsperioden då och då.

• Fjällbruttan

Tsssss.... NYTRYCK!!Har du hört om det va
    Jag gillade att andas jag med... fast det där med att sjunka i ett hav fattade jag inte riktigt så jag tog mig till mina drömmars äng full med acklejor istället
    Nåt för Passion kanske?? Äng med blommor att vila på mellan de kommande värkarna

Första förlossningen började en söndag natt och slutade med ett under tisdag em då Iza kom...(med sugklocka, jag fattade inte alls varför de inte sövde mig när jag inte kunde få epidural, då måste man väl snitta ) på onsdag blir hon 12!!!
    Ihhh vad det går fort!!
    Moa fick jag lätta värkar på förmiddagen, åkte til barnmorska 13 mil härifrån och tyckte inte det var så farligt (hade varit i väg med falskt larm veckan innan) Men hon beställde taxi och tryckte in mig, en bebisbalja och massa prytlar och röt åt chaffören att köra FORT!!!(10 mil kvar till BB och vinter och kallt) Vi hann och efter en timme på bb kom en liten blå tjej som snabb tog ton och blev rosa... sen skrek hon i 7 månder.. kolik...
    Hon fyllde 9 i år!

Saga mådde jag inte så bra med, fick GBS och njurbäcken inflammationer (och det är INTE vanligt så bli inte rädda nu!!! ni blivande mammor!)så jag åt antibiotika halva grav och skulle ha dropp med antibiotika i då bebis kom så därför skulle jag sättas igång... men det var så mycket den dan på BB så de hann inte, så dan därpå , då skulle de sätta igång mig...
    Då hann de inte heller... men på kvällen tyckte Saga att det var dags så när jag sitter och kollar på tv (nyheterna, TANTVARNING:: eller så fanns det inte nåt annat )
    så sa det glurk i min mage... nån hinna gick och det kom in en luftbubbla, mycket lustig känsla!!

Vattnet rann, jag hann kissa och sen gick det fort!!
    Värkarna gick i ett så jag öppnade mig allt på 1 timme och 20 min, tog en liten paus i 10 min då inget gjorde ont och allt var så fridfullt och jag hann dricka!! Sen klättrade jag upp i förlossningssängen, tittade ut genom fönstret, spände ögonen i en vit lastbil långt bort i fjärran och krystade ut henne på 3 krystningar Med en paus mitt i en krystning så det blev inte ett stygn!!

Nänänänäää...jag är inte alls uttöjd av två tidigare barn
    (Jag ljuger bara liiiiite)
    Och jag hann få antibiotikadroppet vilket var det viktigaste!
    Mest synd var det om Mattias som trodde det skulle ta tid och han skulle få badda min panna och enda gången jag lyckade säga nåt åt honom innan krystvärkarna var när jag bad honom hålla käften...Varför? Han sa att jag var så duktig

Sommar 2010, vad underbart att din M2B kommer hem
    Måste nästan kännas pirrigt i magen!

Cantaton, vad kul att få sjunga i Seglora, är ju en så vacker kyrka! Är det fin aukustik (stavas det så??)där?

Passion, vet du vart man kan få tag på acklejfrön?? Hittar inte den sort jag vill ha på nätet, en limefärgad! Är galen i acklejor, rosor och klematis (fat de har det lite tufft här uppe)
    Tyvärr har jag gett upp drömmen om en kaprifol....
    Kaprifol är sommar för mig

• Cantaton

Fjällbruttan - ja jag har sjungit i Seglora tidigare, och kommer att ha en konsert där hösten 2010 (snacka om framförhållning!) Akustiken (jättejobbigt att stava till, jag vet, jag vill stava det med ck jämt) är helt okej - givetvis inte som i stenkyrkorna som hjälper till något enormt, men det hörs bra ut även om man står bak på orgelläktaren. Kyrkan är ju inte så stor

• Soldemor

Har fått ett specialuppdrag av min chef: Jag skall ha etik"skola" på landslagets fotbollskola som bl a kommer att vara på fotbollsplanen här i byn, det är redan nästa vecka! Så nu skall jag sätta ihop något klokt och pedagogiskt att säga och göra med barnen, de är 7-11 år. Spännande! Har fösökt att beställa en speciell fotbollströja att ha på mig då, en gul med svenska kyrkans logga på. Det var mindre spännande...har säkert pratat med typ 741 personer runt om i Sverige och hela tiden blivit hänvisad vidare med något annat tel nr. Men nu hoppas jag att jag fått det ordnat och får en tröja, helst på måndag! Sedan att jag inte kan så värst mycket om fotboll (förutom att Zlatan skulle vara helt ok som granne och att jag har sett Henke Larsson som liten på fritidsgården, gills det?) gör väl inte så mycket, roligt skall det bli iaf!

• Sommar 2010

Soldemor, det låter som en kul uppgift.

Mulle, jag pratade med min bror förut och de kanske måste flytta på namngivningsfesten för de underbara små tvillingarna och i så fall får min blivande antingen följa med till kyrkan eller klara sig utan mig en stund.

Jag slutade tidigt idag eftersom det är helgdag imorgon och firar det helt fräckt med en cider mitt på blanka eftermiddagen. Någon som vill ha?

• Cantaton

Själv tänkte jag "fira" med att gå och rösta... Sambons föräldrar fyller båda 50 snart och firar det i helgen, så vi åker dit ikväll och blir väl borta större delen av helgen.

• Troll1

Kikar in och säger "Hej!"

Ser att det tillkommit nya tanter, men det finns ingen chans att läsa ikapp här inte.

Kram på er!

• Sommar 2010

Hej Troll 1. Jag är ny här, men har hört att de andra saknar dig.

Vi har ju inte bestämt datum än, pga min blivandes jobb, men vi funderar på september nästa år. Vad tror ni om 9/11, elfte september? Dagen kan ju inte bli värre än den blev 2001. Hoppsan, nu kom min humor fram. Ska nog inte dricka mer cider...

• dfk

Troll1- roligt att du är här! Men du försvann så snabbt, kom genast hit...
    Cider, finns det chili-mandarin sommar 2010, så häll upp lite till mig tack! Gärna lite chilinötter till.

• Sommar 2010

dfk, Det var inte den sort jag köpte, men jag rusar till bolaget igen för din skull. Och chilinötter var en bra idé, jag ska ju handla mat om en stund... Har du provat chili och chokladglassen de gör reklam för förresten?

Svar på tråden Tantvarning 4