• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Cantaton

Jag skulle vilja lägga ner.. för på sidan som jag jobbar på (du vet) är det massa saker som inte funkar just nu vilket gör att jag inte kan jobba vidare... o programmeraren är väldigt lägligt försvunnen helt plötsligt (just sedan felen började komma)...

passionsblomman skrev 2009-05-31 22:43:44 följande:
    Jodå, det är samma, för så ibland så bara är det vitt och står och stampar.jag tror jag lägger ner för kvällen.Jag blir bara irriterad när jag åker ut mitt i inläggen...Ses imorgon alla sötnötter!
  • Cantaton

Det känns typ så. Skulle hämta lite uppgifter från Facebook och den sidan står också bara och laddar..

passionsblomman skrev 2009-05-31 22:52:52 följande:
    Tänk om hela cyberspace har fått en jätteinsekt!
  • Cantaton

Programmerarens mystiska försvinnande beror på att Stockholm norrort är utslaget...

• lillabruden

ooooooaaaaahhhh.....hittar ju inte var jag skrev sist så mycket ni skrivit Keep it up ladies!

förresten vill ni ha ett superlätt och snabbt tips på god bakelse

Gör valfri rulltårta. Vispa ihop vispgrädde, blanda i minst 250g bär och i med 2-3gelatinblad (smälta med 1msk vatten) och in i kylen typ 1timme eller om det är brått 30min. Vispa då grädden lite hårdare...
    När moussen är klar, dela upp rulltårtan i bitar ca 2cm tjocka och lägg dem ner, smäll på mousse o in i kylen tills serveringsdags!
    Har man planerat i förväg kan man köpa såna chokladpålägg på Netto (eller varstans...) och ha ett mellan rullisen och moussen o en på toppen som dekoration med smak MUMS! och så lätt!!

Jag skulle vara ledig måndag till fredag denna veckan men poof så var det inte så mer.....tisdag är jag ledig Men ska nog lyckas baka mina kladdisar ändå kikat i receptboken o hittat en med valnötter! MUMS!!!!!

• Sonja68

De e mååååååndagmorgon...... och jäkligt segt! Gäsp!
    Mannen kom hem, hel och välbehållen igår kväll. TAck och lov.
    Lilla bruden; på tisdag hoppas jag man får smaka dina kladdisar
    Nu är det dags för kaffe, äntligen!

• Im yours

Lät gott det där, lillabruden.

Jag sitter, o är lite nostalgisk. Det gick så snabbt de här, sista gymnasieåren för min son. Den där gängliga tonårskillen, som är min minsting har växt ur boet. Åhhh, så lyckligt lottad jag är, som nu nu har tre vuxna medmänniskor att dela livet med.

Så mycket klokhet, och samhörighet jag ständigt omges av. Så mycket flödande kärlek det finns i vår lilla familj. Så mycket empati, och lugn det finns i de barn som just jag fick låna. Som just jag har varit med och präglat.

Nu är det bara dagar kvar, tills de vita mössorna ska på, och våra fantastiska ungdomar ska ut och ta för sig, smaka på världen utanför.

Robin ska plugga musikproduktion på universitet, och samtidigt läsa in Matte C. Det är förunderligt, ja helt fantastiskt vilken stor galen värld han kommer att vara med och forma. Visst är jag nyfiken på vem som ska få möjlighet att njuta av Robins kreativitet. Vem som ......... ska berikas med hans tillit, och kärleksfullhet.

Igår var det morsdag, på eftermiddan stängde Robin av sin dator. Han kommer fram till mig och säger. - Nu ska jag ta hand om dig mamma. Och det är precis det här morsdag handlar om, att stanna upp och ta hand om varandra. Att se på varandra, och veta att man hör ihop för alltid.

Det är den sorts lycka som aldrig går att köpa för pengar. Och den lyckan är min, nu.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Så till er mina kära vänner, vill jag säga. Varsegoda, att dela min lycka, med mig. För det kommer att göra den här dagen till en mer glädjerik och kärleksfull plats att vara på.

Godmorgon.

• Sonja68

Åh, Imyours, jag blir alldeles tårögd och varm i hjärtat när jag läser det du skriver här ovan...
    Ja, barnen har vi verkligen bara till låns. Det gör ont i hjärtat när man tänker på att de ska växa upp och lämna boet en vacker dag. Vilken värld väntar på dem där utanför? Vilket stort ansvar vi har som föräldrar att rusta dem för mötet med denna värld, som de ska vara med och utforma, precis som du skriver.
    Det är så mycket som kan gå snett på vägen, men man får väl försöka göra så gott man kan som förälder. Finnas där för dem, i vått och torrt.
    Kram och ha en bra dag!

• Sommar 2010

Nu är jag tillbaka efter en helg med en mycket lyckad möhippa för min kusin. Jag hoppas jag får det lugnt på jobbet så att jag hinner ta igen allt jag missat här.

Hoppas dock att ni har passat på att vara lite ute i solen också och inte bara hängt framför datorn.

Enda lite tråkiga med min helg var att jag sattt 6 timmar i en bil igår. Men å andra sidan är vårt land så vackert så här års så jag njöt en hel del av det gröna och blå i solskenet ändå.

• Fjällbruttan

Hej!!!
    ÄNTLIGEN harjag lyckats läsa lite...även jag blir konstant utkastad...grrrr!

I´m yours, så underbart att läsa det du skrivit, jag satt här och var så arg och sur och nu är jag inte det längre, det var ju bara skitsaker så jag valde lycka istället! tack för att du visade vägen!

Mulle, vilken kul hippa du verkat ha!!! Visst är det kul när man blir grundlurad
    M2B har fortfarande inte kommit över att vi lurade honom så totalt (tre veckor sen!!) och nu är det bara 33 dagar kvar....

Känns som vi har koll på det mesta, men det är en hel whiteboard fullklottrad med saker som ska klaras av!

Annars hatar jag min arbtsfömedlare för tillfället, hon faller i kategorin "en som borde suttit på Fk istället"
    jag vet inte hur många gågner jag förklarat att jag ska vara mammaledig i juli för at Saga får inte vara på dagis då det är stängt och bara barn till de med arbete har rätt till sommarpats och då ska det vara anmält 30/4....
    Skitdåligt? Ja! Men nu är det såoch jag kan tyvärr inte få hela kommun att ändra sin policy så NEJ, jag vill inte boka tid för att träffa henne den 13/7!!
    Vi är dessutom på bröllopsresa då och den 15/7 är det Raphsody in rock på dalhalla som gäller

Ex-kräket är givetvis dum i huvudet (vilket ex är inte det?? )
    men nu ska han nog kanske troligtvis ha semester i slutet av juli några veckor.... ooohhh vad det är lätt att planera!!
    Han kan få jobba jämt så har jag barnen själv

Nu ska jag sluta gnälla och gå och baka bullar till flickornas skolavslutning!
    Återkommer vid 14-tiden med ett lass nybakta bullar och nybryggt thé och kaffe!

Kram på er!

Svar på tråden Tantvarning 4