• novia72

Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar

Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips...

...jag börjar!!

1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!! :)

2) Att hyra lokal behöver inte vara dyrt - vi bor dock centralt- men det vi gjorde var att hyra världens mysigaste Café. Då kan man välja "stil" på lokalen och inte behöva lägga ner massa pengar på "rekvisita". ;)

3) Jag har inga problem med min hy (bara fåfäng) men började gå på behandlingar hos en elevskola en månad innan bröllopet, 2 ansiktsbehandlingar, manikyr, fotvård, massage, brynplockning etc.etc. Kände mig som en ny människa. :)

• Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
  • W2B Blom

Åh, tusen tack för alla tips! Finns det fler?

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • W2B Blom

• bridesilly

ett av mina bästa tips som funkade för oss är

*ha listor på vad som behöver köpas/göras

*Gör gärna en presentation över vem gör vad till alla så dom har koll och inte är förvirrade när dagen kommer. ni ska kunna slappna av och låta andra ta hand om allting åt er på

* ha gärna med er bilder till floristen, bagarn, frisören med mera så dom lättare förstår vad det är ni vill ha. även till fotografen är det bra att visa exempelbilder eller ha en liten lista på de fotografierna ni vill ha tagna

* Börja med planeringen i tid, det är inte kul att upptäcka att kyrkan, festlokalen eller hotellet ni så gärna ville ha är upptagen.

• MrsTwingly

jag började på en lika dan tråd nyss. Men flyttar över=)

Mina egna tips:

-låt planeringen ta tid. Även ett litet bröllop får man inte ihop på bara några få månader

-STRESSEN: delegera delegera delegera. Man blir galen annars.

-bjud lika många. Det är inte kul då en kanske har dubbelt så många gäster än partnern.

-Bordsplaceringen: låt de som känner och halvt känner varandra sitt ihop. Festen ska va kul-inte en tvångskommendering i umgånge med främlingar

-Ha inga 'ärenden' på själva dagen D. Då är man upptagen nog.

-börja i tid på dagen. Detta kan annars bli en STOR stressfaktor. Gör tidsschema å upp i ottan!=)

-om man fixar smink/frisyr själv- träna och klocka tiden.Dubbla sedan denna, och man kommer i närheten.Underskatta inte bröllopsnerverna som ställer till med massor av fummel.

-Om nån som ni bett om hjälp inte lever upp till era förväntningar-'avskeda' denna och det inte blir bättre. Dagen är för viktig för att nån ska ta uppdraget på halvt allvar.

-många är kontrollfreaks när det gäller sitt bröllop. Men tro mig-det bara sabbar. Åter igen: DELEGERA och lita på andras ordningssinne

-ha musik på under middagen och när gästerna annländer. Det ger en bra stämning och tar bort 'bestickslammret'. Musik 'tyst' i bakgrunden är riktigt lyckat!

• W2B Blom

Åh, tusen tack för tipsen!

• ingenjörsbruden

Ytterligare tips....

Se till så att transporten är ren....även i dörrarna....om du ska sitta i klänningen så ha ett gammalt lakan så att du kan var säker på att du inte får fläckar.

Se till så att ni får i er något.....superviktigt....annars orkar man inte......o undvik så klart tomat o annat som kan kladda o ge fläckar!

Om ni delegerar uppgifter mm tex toastmaster....klargör exakt vad ni vill ha ut av personen...Viktigt för att undvika missförstånd o risken att bli missnöjd.
    Hatar ni lekar....se till så att toastmastern verkligen förstår det.

Ska ni fota utomhus o det är fullt möjligt att det är fuktigt i marken......ha extra skor(att gå till o från fotoplatsen) och lakan(som bruden kan stå på med sina fina skor).....

Ett annat tips är att ta foton både före o efter vigseln om det är möjligt....innan så har man tid att titta o njuta av varandra....o efter vigseln så har man åter en stund för sig själva(nästan) o få smälta lite av vigseln.

• MysanX

Ohhhh...vad jag är glad att andra har gjort detta innan mig...suger i mig av alla tips....mer...mer...MER!!!!

• Nalle Puh 40

Tack för alla tips av er kloka brudar

• nni

Oh vilken bra tråd. Vad snällt att ni delar med er!!
    Har tagit till mig många av råden... !

• Nynaeve
    novia72 skrev 2009-03-31 07:47:01 följande:
    Tänkte att vi som redan gift oss alltid kan dela med oss några av våra bästa tips... ...jag börjar!! 1) Istället för dyrt "bröllopsris" köpte vi vanliga "rispuffar" från ICA 17kr- räckte till ca 40 organzapåsar. Mums!! för fåglarna WOW! för plånboken & Snygga "risbilder"!!
    Fast man kan faktiskt använda helt vanligt ris. Kanske inte så näringsrikt för fåglarna, men definitivt inte skadligt. För mer information, se denna länk: www.faktoider.nu/ris.html
Svar på tråden Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar