Vi gifta!! Tipsar om/rekommenderar
jag började på en lika dan tråd nyss. Men flyttar över=)
Mina egna tips:
-låt planeringen ta tid. Även ett litet bröllop får man inte ihop på bara några få månader
-STRESSEN: delegera delegera delegera. Man blir galen annars.
-bjud lika många. Det är inte kul då en kanske har dubbelt så många gäster än partnern.
-Bordsplaceringen: låt de som känner och halvt känner varandra sitt ihop. Festen ska va kul-inte en tvångskommendering i umgånge med främlingar
-Ha inga 'ärenden' på själva dagen D. Då är man upptagen nog.
-börja i tid på dagen. Detta kan annars bli en STOR stressfaktor. Gör tidsschema å upp i ottan!=)
-om man fixar smink/frisyr själv- träna och klocka tiden.Dubbla sedan denna, och man kommer i närheten.Underskatta inte bröllopsnerverna som ställer till med massor av fummel.
-Om nån som ni bett om hjälp inte lever upp till era förväntningar-'avskeda' denna och det inte blir bättre. Dagen är för viktig för att nån ska ta uppdraget på halvt allvar.
-många är kontrollfreaks när det gäller sitt bröllop. Men tro mig-det bara sabbar. Åter igen: DELEGERA och lita på andras ordningssinne
-ha musik på under middagen och när gästerna annländer. Det ger en bra stämning och tar bort 'bestickslammret'. Musik 'tyst' i bakgrunden är riktigt lyckat!