• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Nalle Puh 40

Kul med alla som har haft lyckade möhippor

• MyrahCollin

nu är det ju bara 20 dagar kvar.. sen är det ju MIN tur att bli fru!!! =)

vems efternamn har ni tagit ni som har gift er.. och vems efternamn ska ni ta ni som ska gifta er?

• mamci

Börjar ni som står på tur att bli fruar nervösa nu?
    Jag blir också fru om 20 dagar :) Lääängtar!!:) Få klä upp sig och familjen riktigt fint, ha fest med alla vänner... Har varit och fixat lite på min klänning så förhoppningsvis är den klar i morgon:)Vi ska ta mannens efternamn, barnen heter redan det och sen tycker jag att det är finare än mitt :) Jag kommer ändå inte kunna föra vidare mitt namn.

• mamci

Å tjocka släkten såklart :):):):)

• MyrahCollin

hehe.. det jag tycker ska blir roligast med att gifta mig..det är att man får vara speciell för en gång sksull.. eller.. jag menar. Jag och min sambo får vara finast av alla... =) ingen får vara finare än oss.. =) ska bli så kul.. ohjag är så nöjd med klänningsvalet =)

• SweetSun

jag blir fru om 5 dagar!! det känns overkligt!

• kärleken förde oss samman

sweetsun- samma här

Ang. efternamn så är vi väldigt tråkiga- vi byter inte..
    I alla fall inte till en början, vi vill hitta ett nytt namn till oss och vår son men vi har inte hittat något än. Så förhoppningen är att vi ska enas om ett senare och byta alla tre..

• Hemlig2009

Också hippad nu. Jag hade först sagt att jag inte önskade möhippa, har varit gift förut och det kändes lite knas med "en till". Så jag fick frågan om de ändå fick göra något men något enklare. Iaf såhär gick det till:

Fick ett mystiskt kort i fredags där det stod att jag skulle ta mig till Statoil redan 7.30 följande morgon, fanns även en packlista med båda konstiga saker (rep, ballonger, salt etc) som vad jag skulle ha med mig i kldselväg. Jag satte mig i bilen och på Statoil fanns ytterligare (hos mannen i kassan). På det kortet stod det att jag skulle ta mig till portarna där jag och D kommer stå 16.30 den 23 maj. Där väntade ett kort som sa att jag skulle åka till Scandic.

Väl där så stod tjejerna och väntade på mig och vi åt av deras fukostbuffé. Fcik också på mig en liten krona i guldfärg med små pärlor på, jättesöt! Efter det bar det iväg ut i skogen till ett sånt ställe som ordnar samarnetsövningar och även höghöjdsbana. Där fick vi göra både ock i en kombination som vår guide hade bestämt. Hur kul som helst och lagom utmanande! Vi var där i säkert 3 timmar.

Vid parkeringen fick jag strippa lite och fick på mig gula leggings och en rosa tajt fodralklänning i något sorts linnetyg, till det ett skärp av guldpaljetter. Målet var att jag skulle se lagom larvig ut men ändå "fabulous".

Sedan var det dags för picknick i stadsparken. Det dukades upp sallad, grillade kycklinglår, parmaskinka, bröd mm. Till det serverades det rosévin. Så vi satt där i solen och hade det hur bra som helst. Under picknicken fick jag små uppdrag i form av att kasta pilar på ballonger, ringkastning och att svara på frågor om Portugal som min blivande svägerska ställde (deras pappa är från Madeira). ´

Efter picknicken så gick vi hem till en av tjejerna och där bjöds det på pizza, Margaritas (min favvo), tequila och Singstars. Så himla kul hade vi. Sedan var det dags för en krogrunda där vi öste järnet på dansgolvet.

En superdag helt anpassad för mig vilket gör att jag är enormt tacksam för mina goa tjejkompisar, syster och blivande svägerska.

• anja1661

vi tog mitt efternamn av många olika skäl....

• Nalle Puh 40

Vi har tagit min sambos gamla släktnamn

Svar på tråden Maj 2009!