Också hippad nu. Jag hade först sagt att jag inte önskade möhippa, har varit gift förut och det kändes lite knas med "en till". Så jag fick frågan om de ändå fick göra något men något enklare. Iaf såhär gick det till:
Fick ett mystiskt kort i fredags där det stod att jag skulle ta mig till Statoil redan 7.30 följande morgon, fanns även en packlista med båda konstiga saker (rep, ballonger, salt etc) som vad jag skulle ha med mig i kldselväg. Jag satte mig i bilen och på Statoil fanns ytterligare (hos mannen i kassan). På det kortet stod det att jag skulle ta mig till portarna där jag och D kommer stå 16.30 den 23 maj. Där väntade ett kort som sa att jag skulle åka till Scandic.
Väl där så stod tjejerna och väntade på mig och vi åt av deras fukostbuffé. Fcik också på mig en liten krona i guldfärg med små pärlor på, jättesöt! Efter det bar det iväg ut i skogen till ett sånt ställe som ordnar samarnetsövningar och även höghöjdsbana. Där fick vi göra både ock i en kombination som vår guide hade bestämt. Hur kul som helst och lagom utmanande! Vi var där i säkert 3 timmar.
Vid parkeringen fick jag strippa lite och fick på mig gula leggings och en rosa tajt fodralklänning i något sorts linnetyg, till det ett skärp av guldpaljetter. Målet var att jag skulle se lagom larvig ut men ändå "fabulous".
Sedan var det dags för picknick i stadsparken. Det dukades upp sallad, grillade kycklinglår, parmaskinka, bröd mm. Till det serverades det rosévin. Så vi satt där i solen och hade det hur bra som helst. Under picknicken fick jag små uppdrag i form av att kasta pilar på ballonger, ringkastning och att svara på frågor om Portugal som min blivande svägerska ställde (deras pappa är från Madeira). ´
Efter picknicken så gick vi hem till en av tjejerna och där bjöds det på pizza, Margaritas (min favvo), tequila och Singstars. Så himla kul hade vi. Sedan var det dags för en krogrunda där vi öste järnet på dansgolvet.
En superdag helt anpassad för mig vilket gör att jag är enormt tacksam för mina goa tjejkompisar, syster och blivande svägerska.