• Tindragull

Maj 2009!

Nu fortsätter vi samtalen i ny tråd!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh
    SM09

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull
    Elsi

10/5
    igglypuff

16/5
    myrmor
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan
    Lumo
    Hemlig2009
    GabriellaochTomas

30/5
    blivande fru westman
    pingst09
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF
    connys hjärta
    mamci

• Svar på tråden Maj 2009!
  • anja1661
    anja1661 skrev 2009-05-02 22:58:24 följande:
    jag har blivit hippad!!!!!!!!vi var bjudan till mina föräldrar på middag i torsdags. min syrra med familj var oxå där...när vi ätit upp och druckigt kaffe springer ett par kompisar till oss in och slänger på oss mössor över ögonen! på med jacka och skor och in i bilarna. körde runt en ca 15minuter och sen ledde de in oss i nån skog. min m2b fick bära en TUNG väska och ajg fick ett paraply. efter en bra bit upp på stenar och nerför berg, under grenar och över broar (som inte fanns) så var vi framme. vi blev tillsagda att kliva in i ett tält, fick en varsin kondom i handen, och sedan sitta där och räkna till tio minuter. efter tio minuter fick vi ta bort ögonbindeln och se oss omkring. då hade alla dragit och kvar var vi. vi hade en väska med sockor, stövlar, godis mm i. vi skulle vänta på ytterligare instruktioner...när kommer de??? jo de kom inte den kvällen! hahaha vi skulle visst campa vilket jag suger på!!!!morgonen efter vaknade vi utav att de stormade och fällde tältet över oss! vi packade ihop och gick till en bergshäll där vi alla åt frukost.sedan åkte vi tjejer åt vårt håll och killarna åt sitt.jag hamnade hemma hos syrran där jag fick i uppdrag att med hjälp av lite blått tyg, gummiband, pärlor, paljetter och lite tråd och en symaskin sy ett par trosor! hahaha ajg kan verkligen inte sy...har inte gjort det sen femman i skolan!! men efter mina 30 minuter så hade jag ett par schyssta trosor på mig!efter blev det lunch i solen och sedan bar det iväg igen. bort till huddingehallen där ajg fick en genomgående ansiktsbehandling med mjukgörande, massage, ånga, skrubb och massa annat. låg där en hel timme!! blev sen inledd till ett annat rum där tjejerna väntade! det var ett sparum med rottingmöbler och bubbelpool och vattenfall! där hade de dukat upp med cider, min favvojuice och ett exotiskt fruktfat! jag storgrät!!!efter lyxet så åkte vi tillbaka till syrran där vi såsmåningom mötte grabbarna igen. där blev det llite frågor om som ajg skullefråga på angående m2b och tvärtom. sedan var det dax för middag. lyxigt kände vi men gissa vileka som skulle laga den!!?? ja vi! tillsammans med gordon ramsey!!!! har ni sett cook along? japp, där stod vi med alla ingredienser och en tv. kaotiskt med gott blev det! hasselnötssallad med getost, smörinbakad lag med örtsmör och vitlöksstekt broccoli, karamelliserad rabbarber och nötpaj. såååå jäkla gott och roligt!självklart flödade drickat under hela dagen och vi somnade gott allihopa runt 02.dagen därpå, idag, vaknade vi och fick frukost innan vi sedan åkte hem.sååå nöjd och vilka underbara vänner man har!!! storgrät igen när det var dax att åka hem och tacka alla igen!!!
    missade att skriva att m2b fick åka go kart, bowla och äta lunch på Berns. allt detta inne i sthlm under 1maj demonstrationen iförd stringtrosa!!! har oxå hört ryktas om en klänning och en pinnhäst men det fick jag inte veta något om....det planeras säkert något till bröllopsdagen misstänker jag! åhh vad roligt det ska bli!!
  • Ma och Ma
    anja1661 skrev 2009-05-02 23:38:15 följande:
    missade att skriva att m2b fick åka go kart, bowla och äta lunch på Berns. allt detta inne i sthlm under 1maj demonstrationen iförd stringtrosa!!! har oxå hört ryktas om en klänning och en pinnhäst men det fick jag inte veta något om....det planeras säkert något till bröllopsdagen misstänker jag! åhh vad roligt det ska bli!!
    Anja: Ja, det låter verkligen som ni hade helkul allihop!!

Jag har varit hos mamma och provat min klänning...den verkligen på G och det kommer bli bra, men jag kommer se ut som en bakelse...men det är ju inte så illa det...

Har nog lyckats börja stärka den virkade kronan...mamma har lovat att fortsätta. Det fanns medel att köpa på City Gross. Det löste man upp i vatten, doppade sedan kronan och formade den runt något lämpligt. I det här fallet hittade jag en sprayflaska som hade rätt vinkel!!
  • Tindragull

Japp! Eller en bit utanför då...

MyrahCollin skrev 2009-05-02 23:03:38 följande:
    är det någon som ska gifta sig i Halmstad?
  • Nalle Puh 40

Ja, nu är det nära... Köpte en korset på Lindex igår som går från trosorna till bh:n, höll in jätte bra

• Susanna och Fredrik

Jag försöker hitta vita nät stay ups....är lite trixit

• Nalle Puh 40

Alla som redan har gift sig:
    Blev dagen som ni tänkt er???
    Vad gick bra? Vad hade kunna gått bättre?

• anja1661

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-03 06:51:03 följande:

Ja, nu är det nära... Köpte en korset på Lindex igår som går från trosorna till bh:n, höll in jätte bra
    ja det e nog samma som jag köpte.....den e jättefin! och håller in magen superbra tycker jag!!
  • Tindragull

Men det får vi väl verkligen hoppas att de inte får!
    Om min m2b får kalla fötter och kör en "runawaygroom", så lovar jag att jag ska springa ifatt honom och slå honom med brudbuketten!

Corona skrev 2009-05-02 23:02:04 följande:
    Precis så resonerar jag, går allt annat åt helskotta så blir vi gifta i alla fall! Ja, om han inte får kalla fötter vid altaret då...
  • Tindragull

De hålltider vi har än så länge är:

8:00 Vakna, duscha & äta frukost.
    10:00 Syrran kommer hit och fixar mitt hår och smink.
    14:00 Fotografering
    17:00 Vigsel
    17:45 Lyckönskningar och kramkalas utanför kyrkan
    18:30 Brudskål, snittar & mingel i festlokalen.
    19:00 MAT. Alla sitter till bords och maten är på G - Buffé.
    20:30 Tårta, kaffe & avec
    21:00 En underhållare kommer och underhåller i 15-20 minuter.
    22:00 DANS & FEST

Om maten tar lite längre tid så tar vi tårtan efter underhållningen.
    Jag har två mallar till festprogram som jag kan maila till dig om du vill.
    Vigselbladet har jag nog också sparat här i datorn...
    Du kan ju inboxa mig om du vill att jag ska maila över dem.

fröken sjunfors skrev 2009-05-02 21:31:58 följande:

Flickor, nu börjar slutspurten för några utav oss..Jag är fortfarande i en liten svacka, och skulle behöva lite hjälp.. Hur ser eran dag ut, har ni något schema? Vill någon visa sitt fest/vigsel-häfte?
  • missbilly

Jag står oxå helt still med både festprogram och vigselprogram. Vår toastmadamme har lovat att hjälpa mig massor men hon har aldrig tid när jag frågar... så säger jag att hon får höra av sig när hon får tid men det gör hon inte! Blir så arg!!!!! Hon har ju lovat!!
    Får inte mycket hjälp av varken m2b eller familjen heller
    Blääää.... tappar lusten mer o mer till detta!

Svar på tråden Maj 2009!