• jessica st

Ledsen en tärna har hoppat av....

Hej

kan någon hjälpa min med råd i den här situationen.
    för att göra historien kort.
    tärnan hittade en klänning som hon köpte.
    jag vill att mina tärnor ska ha likadana klänningar och sa att jag köper andra, och att hon kunde lämna tillbaka den om hon ville.
    då skriker hon på mig och frågor om jag har tänkt att hon ska se ut som en mupp i kyrkan, hon vill igentligen ha en kort klänning och vi vill ha långa.
    hon har hotat flera gånger med att inte vara tärna om det inte blir som hn vill.
    jag har hittat ca 10 olika klänningar som båda tärnorna kunde få vara med och välja mellan, men utan att ha sett dom så säger hon att hon inte vill vara tärna.
    hon är en av dom skulle ta hand om festen, jag känner mig sviken och förstår inte varför hon vill göra det om hon inte förstår att det viktigaste för mig är att hon är tärna.
    när jag sa detta till henne ifråga sätter hon vår vänskap?
    nu säger hon att hon kan vara tärna om jag vill kompromissa om mitt bröllop.
    hon säger att hon inte klarar av att gå i kyrkan med 90 gäster, men hon kommer kunna hålla i festen???
    vad menar hon?
    jag är jätte ledsen och har gråtit massor, jag försöker förstå, men nu behöver jag råd, vad skulle andra ha gjort?
    ena stunden tänker jag, låt henne göra som hon vill och då får jag skita i mina drömmar, el hålla hårt på att hon gör mig besviken.

• Svar på tråden Ledsen en tärna har hoppat av....
  • Ängla07

Jag skulle valt att inte ha henne som tärna.
    Och även funderar över vänskapen!
    Man gör inte som mot en vän...

• jessica st

nu har jag pratat med henne.
    hon säger att hon ställer upp som tärna om hon får byta om till sin klänning på festen....
    hon vill inte ha en klänning som inte är form sydd säger hon.
    hon säger också att hon inte sviker mig om det kan vara på det viset.
    jag sa atthon kunde ju hjälpa till och leta klänningar istället för att hoppa av som tärna, och då svarade hon inte.
    och så frågade jag varför hon hade tänkt hoppa av redan innan...men det hade hon inget svar på.
    hon säger att hon hade sagt ifrån om att vara tärna redan från början om hon vetat om att det skulle bli såna klänningar som vi vill.
    hon sa att hon erkänner att det beror på klänningen, och att hon vill ta hand om festen för då kan hon klä sig som hon vill (hennes ord)
    jag sa att jag vill inte ha henne som tärna om det måste vara utefter hennes vilkor när det gäller tärn klänningen, men att det skulle kunna vara oki om hon hade sin egna på festen.
    men hon är fortfarande orolig över klänningen i kyrkan.
    vet varken ut el in längre

• passionsblomman

Nej det är det inte och det vet du ju också! Det här handlar inte om det och OM det handlar om det, då är tjejen pantad!

VAD är det du hoppas hon ska tillföra som ansvarig för er fest?

jessica st skrev 2009-03-05 19:57:55 följande:

är det verkligen så mkt fel på denna klänningen som vi gärna vill ha?www.nojdis.se/product_info.php
  • jessica st

grejen är den att jag har få nära vänner jag har mina tärnor varav det är bara hon som krånglar som jag umgås med när jag hinner, hon betyder väldigt mkt och jag vill bara komma ur det här, det gör mig så ofattbart ledsen och jag vill bara få henne att göra detta för min skull utan krångel, det kanske tar för mkt av min energi men jag tror inte jag har fattat allvaret i vad hon har gjort än.
    så skrev hon ett sms och skrev att hoppas att jag kan förlåta henne, men hon har inte ändrat på hur hon tänker.???

• passionsblomman

Ni har långt ifrån rett ut det här färdigt, den saken är ju uppenbar. Du får nog sova lite på saken tror jag!

jessica st skrev 2009-03-05 20:07:18 följande:

grejen är den att jag har få nära vänner jag har mina tärnor varav det är bara hon som krånglar som jag umgås med när jag hinner, hon betyder väldigt mkt och jag vill bara komma ur det här, det gör mig så ofattbart ledsen och jag vill bara få henne att göra detta för min skull utan krångel, det kanske tar för mkt av min energi men jag tror inte jag har fattat allvaret i vad hon har gjort än.så skrev hon ett sms och skrev att hoppas att jag kan förlåta henne, men hon har inte ändrat på hur hon tänker.???
  • Ängla07

de är ju erat val av klänningar, kan hon inte acceptera de så ska hon inte vara tärna anser jag.
    Se de så här: de är eran dag och ingen annans, ni väljer allt inför erat bröllop ingen annan

• bongen80

Det är inte hennes dag fattar hon inte det? Det är eran dag o då får man antingen finna sig i det eller så går man åt sidan. Jag skulle aldrig acceptera ett sånt beteende från en väninna, oavsett hur nära hon stod mig. Du kan gott tala om för henne att hålla sig borta från er bröllopsdag helt o hållet o även efteråt. Det finns massor med goa tjejer som förtjänar din vänskap, det gör inte hon.

Men usch va arg jag blev. Vem tror hon att hon är?? Folk går ju till kyrkan för att se ert bröllop, inte kolla in hennes klänning.

• Chrisse och Jonas

Klänningen är underbar. Vad är det hon tycker är så fel med den? Är hon singel och vill ha en sexig klänning eller?
    Jag tycker du ska dumpa henne som tärna och istället säja till henne att hon är välkommen som gäst och då kan ha på sig vilken klänning hon vill.
    Det är ert bröllop.. det verkar som om hon tror det handlar om henne. Är hon van att stå i centrum eller?
    Nä, jag förstår att du är besviken men problemet är hennes.
    Koncentrera dig på din andra tärna istället.. tärnor är till för att hjälpa dig inte ge dig huvudvärk. Hoppas det löser sig.

• nångång

Jag citerar helt fräckt mig själv, och förtydligar: Jag tycker inte att du skall dumpa henne som vän. Uppenbarligen ligger det något annat bakom detta; osäkerhet, avundsjuka, fåfänga vad vet jag. Men; varför ha en tärna som inte själv verkar vilja, och som dessutom ställer till trubbel? Jag skulle träffa henne öga mot öga, släppa hela bröllopet och bara säga; "Vi är ju vänner, låt inte detta komma mellan oss. Jag tycker att det är bäst om du inte är min tärna för jag känner att det skapar problem oss emellan som jag inte vill ha." Typ. Du fattar säkert.

Detta alltså om du tycker att hon är värd att behålla som vän. Alla har ju bra och dåliga sidor. Tyvärr finns inte alltid ens vänner där för en som man hade önskat. Det finns oftast förklaringar till det. Du känner säkert till er relations begränsningar sen tidigare och har valt att leva med det s a s.

Däremot förstår jag att du är ledsen, besviken, sårad. Jag skulle själv göra som jag skrivit ovan, men inombords skulle personen ifråga inte kännas som min bästis längre.
    Kram

nångång skrev 2009-03-05 09:47:03 följande:
    Har inte läst alla inlägg men spontant känns det som det ligger något annat bakom; avundsjuka kanske? Jag antar att ni är nära vänner och att du därmed känner henne väl? Har hon "personlighetsförändrats" i och med detta? För inte skulle du väl valt en tärna som du hade minsta känsla för skulle kunna bete sig som hon gör? Jag skulle befria henne från uppdraget. Hela uppdraget, även som festfixare. Jag skulle inte lita på att allt blev som jag ville under dessa förutsättningar.Vill du behålla henne som vän så skulle jag strunta i om hon kom i färgtemat trots att ni sagt till om motsatsen. Jag förstår att du har en bild av ert "perfekta" bröllop där var enda liten detalj stämmer. Den måste dock vägas mot verkligheten, och eventuella konsekvenser. Tro mig, det man i efterhand vill minnas är en bröllopsdag med perfekt STÄMNING. Inte perfekta detaljer. Lycka till KRAM
Svar på tråden Ledsen en tärna har hoppat av....