• jessica st

Ledsen en tärna har hoppat av....

Hej

kan någon hjälpa min med råd i den här situationen.
    för att göra historien kort.
    tärnan hittade en klänning som hon köpte.
    jag vill att mina tärnor ska ha likadana klänningar och sa att jag köper andra, och att hon kunde lämna tillbaka den om hon ville.
    då skriker hon på mig och frågor om jag har tänkt att hon ska se ut som en mupp i kyrkan, hon vill igentligen ha en kort klänning och vi vill ha långa.
    hon har hotat flera gånger med att inte vara tärna om det inte blir som hn vill.
    jag har hittat ca 10 olika klänningar som båda tärnorna kunde få vara med och välja mellan, men utan att ha sett dom så säger hon att hon inte vill vara tärna.
    hon är en av dom skulle ta hand om festen, jag känner mig sviken och förstår inte varför hon vill göra det om hon inte förstår att det viktigaste för mig är att hon är tärna.
    när jag sa detta till henne ifråga sätter hon vår vänskap?
    nu säger hon att hon kan vara tärna om jag vill kompromissa om mitt bröllop.
    hon säger att hon inte klarar av att gå i kyrkan med 90 gäster, men hon kommer kunna hålla i festen???
    vad menar hon?
    jag är jätte ledsen och har gråtit massor, jag försöker förstå, men nu behöver jag råd, vad skulle andra ha gjort?
    ena stunden tänker jag, låt henne göra som hon vill och då får jag skita i mina drömmar, el hålla hårt på att hon gör mig besviken.

• Svar på tråden Ledsen en tärna har hoppat av....
  • Fru Indosaurie

nä men usch. det låter inte klokt!
    Jag skulle nog ifrågasätta vilken slags vän hon är när hon är helt oresonlig..
    Hur som helst så tror jag att jag skulle skippa henne som tärna om hon inte ens kan tänka sig att titta på klänningarna och bråkar om en av dom största dagarna i ens liv.

• JessicaDahlsten

Jag förstår verkligen att du är ledsen, vet inte om mitt råd hjälper, men jag känner spontant att som hon beter sig så är hon INTE en vän!!!!!
    Du ska INTE kompromissa om ditt bröllop vad det gäller något, det är din dag och den skall va perfekt i dina och din blivande mans ögon. Det är du som skall komma ihåg denna dag resten av ditt liv. Du kommer bara ångra dig om du låter henne bestämma något som du inte håller med om.

Jag tycker inte att hon behöver va varken tärna eller hjälpa dig med bröllopet, men det är kanske lättare sagt än gjort. Men som sagt hade hon varit din vän hade hon gjort som du velat, jag tror du klarar dig bättre utan en sådan "vän". Hon verkar bara självupptagen.

Hoppas att det löser sig.

Och kom ihåg det här är DIN (och din mans) dag ingen annan ska bestämma vad ni ska göra.

• skille

DITT BRYLLUP DU BESTEMMER, jeg hadde gått naken om min bestekompis skulle gifte seg og det var det hun ville.

• jessica st

ja så känner jag också,jag har t.o.m erbjudit mig att betala den klänningen hon redan köpt om det känns tungt för henne, det får jag inte ens ett svar på.
    hon säger att hon måste få känna sig bekväm och ha sitt självförtroende framför alla gäster, men inte ens jag kommer väl känna mig bekväm?
    hon har ju redan bestämt sig för att ingen annan klänning skulle vara bra.

• jessica st

om man hoppar av som tärna p.g.a en klänning, är det då ens vettigt att tro att man ska få ta hand om festen, (där hon kan ha den klänningen hon vill*)

• Emelieca

Håller med de andra. Gör vad som känns bäst för dig. Prata med de andra tärnorna, de kanske kan hjälpa till lite mer än vad som är tänkt, det är ju DIN dag och jag tror att de flesta tärnor vill göra den så speciell som möjligt.

• jessica st

hon säger också att vi inte visar henne respekt, för hon får inte bestämma något, hon säger att hon känner sig utanför för att jag redan har planerat allt...
    jag säger till henne att hon kan inte planera saker och bestämma hur saker ska se ut på mitt bröllop.

jag kommer på saker att skriva hela tiden...

• Fru Indosaurie

jessica st skrev 2009-03-05 08:08:28 följande:

hon säger också att vi inte visar henne respekt, för hon får inte bestämma något, hon säger att hon känner sig utanför för att jag redan har planerat allt...jag säger till henne att hon kan inte planera saker och bestämma hur saker ska se ut på mitt bröllop.jag kommer på saker att skriva hela tiden...

låter inte klokt!
    hon får inte bestämma något?! eh.. tror hon att det är hon som ska gifta sig eller?
  • jessica st

hon har också börjat ringa runt till gemensamma vänner och frågat dom om inte hon har rätt, och frågat dom om det är rätt av mig att bli sur.
    hon skickade också en gemensam vän hem till mig igår för att hämta ett par saker, utan för varning.

• Pärlan2009

Om hon känner sig obekväm i de klänningar du föreslår osv, så känns det mest som om hon är obekväm med att vara i centrum i kyrkan. Låt henne slippa det då! Ni kan fortfarande vara jättenära vänner.

Om du och hon vill så är det väl utmärkt om hon kan fixa med festen. Annars får du hitta ngn annan.

Självklart är det här din stora dag och jag förstår att du vill ha det som du vill men om hon inte vill ställa upp på det så får du förstå det.

Kram och lycka till!

Svar på tråden Ledsen en tärna har hoppat av....