• miss u

    Västeråsbrudar 2009 del 3

    Hej brudar!

    Nu är det dags för del 3 (!) av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter vi idéer hej vilt.

    Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

    En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Åsa i London - Romfartuna kyrka 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    catarinaw - Vigsel och fest Schenstömska herrgården 090815
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815
    lillatitti - Borglig vigsel utomhus, Scoutstugan Skultuna 090829
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090919

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-04 07:41
    Tillägg till listan:

    catarinaw - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 080815

  • Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 3
  • Rebellen75

    Jag känner mig ensam här. Jag har konstaterat att jag har helt annan dyngsrytm än er andra Just nu sitter jag bara uppe och väntar på att klockan ska bli 23 så jag kan åka och hämta gubben min som jobbar kväll. Ni får ha en trevlig fredag God natt med er om ni inte redan ligger där i sängen och myser.

  • miss u

    Det blev aldrig så att jag gick förbi Salong Johnas på vägen hem. Nu har jag kommit på en annan idé. Jag går in och hör med Anki på Unik vad hon skulle ta för att fixa mitt hår. Det är ju ändå trots allt hon som klippt mig dom senaste gångerna så hon har koll på mitt hår och hon vet vad jag passar i. Jag har väl inte tänkt mig så jätteavancerad frisyr, och då är det ju inte säkert att jag behöver betala 2000:-. Har ju inte tänkt ha nå löshår utan försöka göra det bästa av det jag har. Man ska inte vara snål vid såna här tillfällen. Jag tänkte efter att jag brukar ju lägga typ 1500 kr när jag är där och klipper och färgar håret!

    Då kan ju min kompis följa med till frisören och så kan hon sminka mig efteråt. Det känns som en bra idé just nu. Måste bara checka med kompisen också.

    Om det blir Unik så kommer jag och Tessisen vara där samtidigt, men det var inga problem för Anki när jag nämnde det sist. Vilken tid ska du dit Tessisen? Vad får du betala?

    Moongirl: Visst skulle du också till Unik? Vad får du betala och vad får du för det?


    Barret skrev 2009-03-05 15:57:22 följande:
    miss u:Jag tror det kostar mellan 400 och 500 och klippa sig... Men jag tycker faktiskt att det är värt det när dom tvättar och fixar också :o). Det är ju ekonomiskt att låta din kompis fixa ditt hår men jag har så hemska minnen av sånt så att gå till frisör den här gången kändes HELT rätt och det fick nästan kosta vad det kosta ville. Jag skulle på bal för många år sen och skulle få hjälp med håret gratis... Det blev en total katastrof... Vill inte skrämma upp dig, men jag har sånna minnen. Så nu när vi har fotograf och ändå lagt ut så mycket pengar på allt, ja då ska det bli "på riktigt". Gå förbi och prata med henne, hon brukar ha massor med förslag som passar. Hon har ju bestämt hur jag ska göra med håret... Det enda jag sa var att jag ville ha tiara och att håret kanske var lite högre bakom så att tiaran liksom lutade mot håret.. Sen bestämde hon resten (självklart fick jag säga ja eller nej, men hon har bra smak *ler*).
  • miss u

    Sen har jag en annan fundering: Det här med naglarna. Hur ska alla göra med det? Om man gör nagelförlängning, hur länge håller dom? Jag har rabattkupong på bla Salong Savoy (har jag för mig), men sista förbrukningsdagen är 30/6, dvs knappt 3 veckor innan stora dagen. Håller det sig så länge eller är det bättre att göra det precis innan? Jag har verkligen noll koll på naglar!

  • miss u

    Kan tänka mig att du har höga förväntningar på en reklamkille. Korten kommer säkert bli superfina!

    Jag kom på att vi måste nog sätta lite fart med våra kort också. Vet hur dom ska se ut, men det lär ju ta ett tag att fixa ihop dom och typ alla helgerna i mars är inbokat med andra saker! Får försöka hitta tid till det.


    Rebellen75 skrev 2009-03-05 21:15:29 följande:
    Jag har gått igenom hur inbjudningslorten ska se ut med min kompis Adam. så han ska göra lite förslag till mig på datorn så att det bara är att gå till tryckeriet sedan. Han har jobbat på en reklambyrå förut så jag har höga förväntningar
  • Barret

    miss u:
    Jag skulle nog också välja att gå till den hårfrisör som jag gått till tidigare. Hoppas att hon är BILLIG!! :o)

    Vad det gäller naglarna så har jag ingen aning... Jag ska få mina naglar att hämta sig efter att jag målat dom när vi var på Bali. Dom tycker inte alls om att vara målade så nu får dom vara rena fram till bröllopsdagen när dom ska målas med fransk manikyr....

  • miss u

    Jag tror inte att hon är billig, men man kan ju försöka få lite "kompispris" eftersom jag klipper mig hos henne i vanliga fall också. Ska nog ringa och boka tid för klippning redan idag. Brukar vara flera veckors väntetid. Får hoppas att hon inte har bokat in nån mer än Tessisen på vår dag!

    Vad är fransk manikyr?


    Barret skrev 2009-03-06 08:18:03 följande:
    miss u:Jag skulle nog också välja att gå till den hårfrisör som jag gått till tidigare. Hoppas att hon är BILLIG!! :o)Vad det gäller naglarna så har jag ingen aning... Jag ska få mina naglar att hämta sig efter att jag målat dom när vi var på Bali. Dom tycker inte alls om att vara målade så nu får dom vara rena fram till bröllopsdagen när dom ska målas med fransk manikyr....
  • catarinaw

    Åh det låter ju jätte fint med era färger. Själv ska vi oxå ha småbakelser till alla gäster och en större till oss. Vi ska ha vit chokladmousse och passionsmousse och sen är det ngn form av tunn chokladbotten. Dekoration vet jag inte än, men vill jätte gärna ha sån sugarpaste så det blir alldeles vitt :) Våra färger är oxå vitt, rosa, men grönt istället och lite silver. Har oxå tänkt mig ngt band av ngt slag runt tårtorna, men vet inte alls vad jag ska lägga uppe på? Hittade en bild på nätet som jag lägger upp i mitt album. Det förslaget är ganska fint faktiskt :) Ja Öhrmans hoppas jag är bra. Jag beställde en tårta med vårt innehåll till min sambos födelsedag så vi fick smaka på den då, men dekorationen vill jag inte alls ha som dom hade gjort då. Så det är det ända jag hoppas de fixar!
    Vad får ni betala för er från Systrarna då? Har du bilder?


    Kampi skrev 2009-03-05 14:58:46 följande:
    Jag tror att det kommer att bli superbra, konditorn sa det iaf Vi ska ha individuella bakelser till gästerna och en lite större tårta till oss själva. Innehållet blir en sockerkaksbotten m chocotta och hallonpassionmousse på och sedan kritvit sugarpaste som täcker allt. På varje bakelse ska vi ha en vit gerbera med rosa mitt, också av sugarpaste. Har hittills bara provsmakat innehållet och det var supergott! Varje bakelse kommer att ha ett brunt smalt sidenband runt kanten. Våra färger är vitt, brunt och rosa så konditorn lyckades få med det både i tårtan och utanpå Öhrmans är väl också duktiga på tårtor?! Det blir nog superbra!
  • catarinaw

    Jag ska göra naglar om ca 1 månad på Unik eller Studio Savoy. Om man inte har haft det tidigare så skulle jag göra ca 1-2 månader innan den stora dagen. Dels för att det är ganska ovant första gången och sen tycker jag att det blir snyggare när man gått och fyllt på den lilla utväxten, mellan nageln och nagelbandet, som blir efter ca 3-4 veckor (allt beroende på hur snabbt ens egen nagel växer). Fransk manikyr är när man målar den yttre delen av nageln vit och behåller den innre delen naturlig :) Sen finns det olika material man kan välja på, silke, gelé, akryl och glasfiber. Jag brukar köra silke eller fiber då det blir naturligast på mig iaf. När de lägger på gelé så fr man sitta i en UV-lampa som nästan bränner fast gelén vilket jag tyckte gjorde jätte ont och blev bubbligt på mig, tyvärr. Jag har hört att både Studio Savoy och Unik är de bästa i stan :) Och de salonger har alla material ;)

    miss u skrev 2009-03-06 07:55:22 följande:


    Sen har jag en annan fundering: Det här med naglarna. Hur ska alla göra med det? Om man gör nagelförlängning, hur länge håller dom? Jag har rabattkupong på bla Salong Savoy (har jag för mig), men sista förbrukningsdagen är 30/6, dvs knappt 3 veckor innan stora dagen. Håller det sig så länge eller är det bättre att göra det precis innan? Jag har verkligen noll koll på naglar!
  • miss u

    Ojoj, låter som en hel vetenskap det där med naglar. Hur ska man få koll på allt? Tur att den här tråden finns!

    Vet dom vilket material som blir bäst på mig eller måste man ha koll på det själv? Jag har som sagt aldrig gjort sånt där förut, så jag kanske ska ta och testa snart så jag vet om det är nåt för mig. Måste kolla vad det var för rabattkuponger jag hade. Vad har du betalat för dina naglar?


    catarinaw skrev 2009-03-06 08:44:37 följande:
    Jag ska göra naglar om ca 1 månad på Unik eller Studio Savoy. Om man inte har haft det tidigare så skulle jag göra ca 1-2 månader innan den stora dagen. Dels för att det är ganska ovant första gången och sen tycker jag att det blir snyggare när man gått och fyllt på den lilla utväxten, mellan nageln och nagelbandet, som blir efter ca 3-4 veckor (allt beroende på hur snabbt ens egen nagel växer). Fransk manikyr är när man målar den yttre delen av nageln vit och behåller den innre delen naturlig :) Sen finns det olika material man kan välja på, silke, gelé, akryl och glasfiber. Jag brukar köra silke eller fiber då det blir naturligast på mig iaf. När de lägger på gelé så fr man sitta i en UV-lampa som nästan bränner fast gelén vilket jag tyckte gjorde jätte ont och blev bubbligt på mig, tyvärr. Jag har hört att både Studio Savoy och Unik är de bästa i stan :) Och de salonger har alla material ;)miss u skrev 2009-03-06 07:55:22 följande:
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 3