• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 3

Hej brudar!

Nu är det dags för del 3 (!) av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter vi idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Åsa i London - Romfartuna kyrka 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    catarinaw - Vigsel och fest Schenstömska herrgården 090815
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815
    lillatitti - Borglig vigsel utomhus, Scoutstugan Skultuna 090829
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090919

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-04 07:41
    Tillägg till listan:

catarinaw - Vigsel och fest Schenströmska herrgården 080815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 3
  • mysan31

moongirl:Skulle vi inte träffas på mässan i åsby trädgård,så kan vi ju åka förbi er en sväng och se hur ni har fått det i ert nya hus,för att få informationsbladen...

• catarinaw

Miss U: Nä vi fick ingen provtårta utan jag beställde en för 8-10 personer för 195:- istället. Man vill ju liksom smaka på sin bröllopstårta! Däremot så skulle de göra en sådan tårta, fast bara med passionsmousse till ett annat brudpar, och då fick jag komma in o smaka på den. Men jag ville ha den som vi ska beställa ;) Sen va väl inte utseendet så som vi vill ha den, men sånt kan man säkert ändra på lite hur man vill. Hoppas jag, hehe!

• Barret

Tjenare tjejer,
    Har varit inne här på BT ett antal gånger men det har varit helt dött i forumet.. Tror ni att jag blev förvånad när tråden var stängd? Bahh.. var är dom? Oj oj oj. Men inte hade ni försvunnit *puh*. Nu är jag här och jag har läst ikapp :o).

Kan meddela att idag är sista dagen på vår OSA så snart vet vi hur många vi blir på bröllopet. Det är några som inte svarat ännu och ytterligare några som inte betalat, men vi hoppas att dom hör av sig under dagen eller kvällen.

• miss u

Det är ju lite dumt att man inte får nån provtårta faktiskt, men smart av dig att beställa en likadan. Nu verkar det som om vi + hela sambons familj ska åka ner till Vänersborg och hälsa på hans morfar som blivit dåligt på hans födelsedag (27 mars). Annars hade jag ju tänkt att jag skulle kopiera din idé och beställa en "bröllopstårta". Jag fyller i maj, och det känns som att det vore bra om tårtan redan är beställd då.

catarinaw skrev 2009-03-01 17:05:52 följande:
    Miss U: Nä vi fick ingen provtårta utan jag beställde en för 8-10 personer för 195:- istället. Man vill ju liksom smaka på sin bröllopstårta! Däremot så skulle de göra en sådan tårta, fast bara med passionsmousse till ett annat brudpar, och då fick jag komma in o smaka på den. Men jag ville ha den som vi ska beställa ;) Sen va väl inte utseendet så som vi vill ha den, men sånt kan man säkert ändra på lite hur man vill. Hoppas jag, hehe!
  • miss u

HEJ! Där är du ju. Jag var precis tvungen att skriva i din gästbok och säga till att jag fixat en ny tråd, men så hade du precis hittat hit.

Vad spännande med sista OSA-datum! Är det många som tackat nej? Drygt med folk som väntar med att svara till sista dagen.. eller om dom inte svarar alls! Vad tolkar man det som? Hoppas dom sista hör av sig under dagen!

Barret skrev 2009-03-02 07:36:16 följande:
    Tjenare tjejer, Har varit inne här på BT ett antal gånger men det har varit helt dött i forumet.. Tror ni att jag blev förvånad när tråden var stängd? Bahh.. var är dom? Oj oj oj. Men inte hade ni försvunnit *puh*. Nu är jag här och jag har läst ikapp :o). Kan meddela att idag är sista dagen på vår OSA så snart vet vi hur många vi blir på bröllopet. Det är några som inte svarat ännu och ytterligare några som inte betalat, men vi hoppas att dom hör av sig under dagen eller kvällen.
  • Barret

Hej :o)
    Japp, här är jag! Det är två som tackat nej än så länge (den ena är gammal och vill inte resa så långt och den andra hade sedan länge bokat en resa till USA då). Det är dock några som vi inte hört något ifrån alls och nej jag vet inte alls hur man ska tolka det.. Har dom bara glömt eller orkar dom inte ringa och säga att dom inte kommer?

miss u skrev 2009-03-02 07:42:26 följande:

HEJ! Där är du ju. Jag var precis tvungen att skriva i din gästbok och säga till att jag fixat en ny tråd, men så hade du precis hittat hit. Vad spännande med sista OSA-datum! Är det många som tackat nej? Drygt med folk som väntar med att svara till sista dagen.. eller om dom inte svarar alls! Vad tolkar man det som? Hoppas dom sista hör av sig under dagen!
  • Barret

Idag är det exakt 2 månader kvar till vårt bröllop... Om två månader vid den här tiden sitter jag hos frisören... Om två månader och 5,5 timmar kliver vi in i kyrkan... Och om två månader och 6-7 timmar är jag gift. Nedräkningen har börjat på allvar nu tjejer!!!

• Elide

Jaså det är här ni håller till nu. Undrade lite över vart ni tagit vägen på den förra tråden. Men nu har man hittat hit också. Just nu så har all planering och fixade avstannat. En del krångel med familj. Men ska väl försöka få ut inbjudningarna antingen i slutet av veckan eller början på nästa.

miss u: När skulle ni skicka ut era?

Barret: Börjar det pirra lite i magen eller känner du dig fortfarande lugn?

• Barret

Det börjar ju pirra lite helt klart, så spännande med alla anmälningar som kommer in (har trillat in lite under dagen!). Försöker intala migsjälv att det inte är så stor grej att gifta sig men känslan i magen börjar tala om hur det egentligen är :o). När alla tackat ja/nej börjar det härliga planerandet med bordsplacering och festprogram... Hur fixar man en bordsplacering så alla blir nöjda?
    Tråkigt att din planering har avstannat lite, fast ibland kan man behöva en liten paus i allt (i alla fall jag). Är familjekrånglet knytet till bröllopet eller är det andra saker som kommit i vägen? Spännande att få iväg inbjudningskorten, hur många skulle ni bjuda? (Minnet är bra men kort).

Tessisen skrev 2009-03-02 13:46:28 följande:
    Jaså det är här ni håller till nu. Undrade lite över vart ni tagit vägen på den förra tråden. Men nu har man hittat hit också. Just nu så har all planering och fixade avstannat. En del krångel med familj. Men ska väl försöka få ut inbjudningarna antingen i slutet av veckan eller början på nästa. miss u: När skulle ni skicka ut era?Barret: Börjar det pirra lite i magen eller känner du dig fortfarande lugn?
  • miss u

Vi har inte riktigt bestämt när vi ska skicka ut dom, men blir förmodligen om en månad ungefär. Måste få ordning på skrivaren så att vi kan skriva ut själva texten. Vet inte vad som är knas med skrivaren. Helt plötsligt har den slutat funka. Så drygt.

Vilket OSA-datum har ni?

Tessisen skrev 2009-03-02 13:46:28 följande:
    Jaså det är här ni håller till nu. Undrade lite över vart ni tagit vägen på den förra tråden. Men nu har man hittat hit också. Just nu så har all planering och fixade avstannat. En del krångel med familj. Men ska väl försöka få ut inbjudningarna antingen i slutet av veckan eller början på nästa. miss u: När skulle ni skicka ut era?Barret: Börjar det pirra lite i magen eller känner du dig fortfarande lugn?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 3