• bongen80

Vad jobbar ni med?

Läste i en kvällstidning för ett tag sen att vissa yrkeskategorier är mer benägna att välja varandra.

Bla var läkare som gifter sig med läkare vanligt, samma med lärare. En vanlig kombination var också lastbilschaufför och undersköterska. Kommer inte ihåg fler...kanske nån annan gör det.

Vi tillhör den senare gruppen. Så min fråga är: Hur ser ert förhållande ut? Vad jobbar ni med?

• Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • Therese 83

Jag: lärare
    Han: biltekniker

• Hammerman

Pluggar, förmodligen käpprätt in i arbetslöshet med min tur.

Yrket är lärare, det du ska välja ifall stora studieskulder, magsår och dålig lön känns som tilltalande framtidsprospekt!

• Vill nu

Jag: Frisör
    Han: Bilmekaniker/rekonditionerare

Tror jag dras till bilmekaniker. Två ex är oxå det!
    Kanske är ett frisördrag, då jag har två jobbarkompisar som oxå hittat mekar-killar!

• Hemlig2009

Jag: civilekonom som arbetar inom bank
    Han: rekryterare på bemanningsföretag

• SoonToBeMrsN

Jag: Undersköterska
    Han: Väktare

• gotlandsulrika

Jag är fotograf och danslärare, min sambo är programmerare

• molnis

han: Orginalare ad-ass
    jag: interaktionsdesigner/grafisk designer

så väldigt likt fast ändå olika inriktningar. Eftersom jag var ung när vi träffades så kanske han haft lite inflytande på mig. Men jag hade redan valt lite den inriktningen så tror ändå inte det men svårt å veta hur det varit om vi ej träffats, så här 10 år senare =)

• Jojjo82

Jag: Civilingenjör och konsult inom 3D-CAD/PDM
    Han: Civilingenjör/Projektledare

Jag jobbar på annan ort och pendlar 120 mil i veckan, så vi träffas bara på helgerna. Det fungerar, men är inte speciellt roligt i längden. Speciellt inte när man planerar bröllop...

Vi träffades på jobbet och jag hånglade upp honom på en firmafest

• Im yours

Jag: Skribent.
    Han: Egen företagare.(Klädbranchen).

Har varit särbos i snart 4 år. Jag bor med min 19- åring i Örebro. Han har ett ställe i Kullavik utanför Gbg, flyttar ner till honom i juli/aug. Ska bli skönt att slippa åka hit, o dit, hela tiden

• ILU

jag: Industriel design ingenjör
    han: softwear ingeneer

hih ingenjör familjen min bästa vän däremot är läkare och det e hennes kille med, lika barn leker bäst. eller?

Svar på tråden Vad jobbar ni med?