• bongen80

Vad jobbar ni med?

Läste i en kvällstidning för ett tag sen att vissa yrkeskategorier är mer benägna att välja varandra.

Bla var läkare som gifter sig med läkare vanligt, samma med lärare. En vanlig kombination var också lastbilschaufför och undersköterska. Kommer inte ihåg fler...kanske nån annan gör det.

Vi tillhör den senare gruppen. Så min fråga är: Hur ser ert förhållande ut? Vad jobbar ni med?

• Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • Sussii

jag jobbar på kvällspatrullen inom hemtjänsten och min sambo är ställningsarbetare eller vad det heter, men kör mkt lastibil inom företaget (levererar ställningar)

• Taaanja

Jag jobbar på bensinstation, min m2b är snart färdigutbildad civilingenjör.

• agtiwi

M2b är rörsvetsare (rörmokare) och jag är utbildad barnskötare men är för tillfället hemma och vårdar mitt ena barn för lång tid framöver.

• Thecla

Tja... vad är jag?
    Jag jagar ungdomar på glid, kan man säga. Sällskapskarlen är hundförare.

• bongen80

en del yrken verkar "kräva" att ens partner jobbar inom samma schanger...? (stava) då man kan dela förståelse för vissa saker. kontorsjobb 8-16 kanske inte alla gånger är så lyckat om ens partner har väldigt konstiga arbetstider. när ska man då ses?? fast å andra sidan nöter man ju inte ihjäl varann direkt

• Jeez

Är det inte så att man gärna träffas, både under utbildning och sedan via arbetsplatser eller goda vänner (som man kanske pluggat eller jobbat med?) och att det därför är många lärare som är ihop med andra lärare osv?

Själv är jag ju präst, maken är VD/konsult inom IT. Men vi träffades i en styrelse vi båda satt i (kyrklig sådan).

• Linda Louise

Jag är lärare och min blivande man är inköpare. Works like a charm. Jag jobbar mest, han tjänar mest.

• Hawaiiii

För oss(piloter) är det en fördel tror jag att vi båda är i samma bransch... Vi är båda borta väligt mycket, jobbar helger, sover veckovis på hotell, firar fredag på onsdag istället osv. Vet inte om jag skulle kunna acceptera läget om jag inte flög själv..

• lillsmulan

Resekonsult är jag och min blivande är kökschef. Men då vi träffades var jag servitris och han kock (en klassiker )

• Tillde

Coolt jobb

Hawaiiii skrev 2009-02-20 13:56:09 följande:
    För oss(piloter) är det en fördel tror jag att vi båda är i samma bransch... Vi är båda borta väligt mycket, jobbar helger, sover veckovis på hotell, firar fredag på onsdag istället osv. Vet inte om jag skulle kunna acceptera läget om jag inte flög själv..
Svar på tråden Vad jobbar ni med?